Spring naar bijdragen

Hel,Lamech& zwaard


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Oke ik heb even wat vragen waar ik niet uitkwam, in elk geval mijn excuses als ik iets verkeerd zeg, dit is mijn 1e keer hier op het forum dus.

1. Heeft God zelf de hel gemaakt, want bij het scheppingsverhaal (jongerenbijbel) staat niet dat God de Hel heeft geschapen?

2.Het flitsende vlammende zwaard, bestaat die nog, die voor het Hof van Eden stond, toen Adam & Eva daar weg moesten? Zo nee, Hoe/wie hebben hem weggekregen?

3.Het getal 7 is een bijbels getal, lamech werd 777 jaar, zit dara nog een speciale gedachte achter?

Nou sorry voor deze vragen ik hoop dat jullie mij er antwoord op kunnen geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Er staat ook niet dat hij bidsprinkhanen of honden heeft gemaakt, er staat wel dat er na het grote oordeel een plaats zal zijn waar eeuwig vuur is en waar de demonen en ongelovigen ingeworpen zullen worden.

Het lijkt mij aannemelijk dat God die plaats inricht.

2. Heb ik mij ook wel eens afgevraagd, maar er is natuurlijk wel een zondvloed geweest, de Hof van Eden bestaat niet meer.

3. Weet ik niet, is ook niet belangrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:42:42 schreef Coolcat het volgende:

Oke ik heb even wat vragen waar ik niet uitkwam, in elk geval mijn excuses als ik iets verkeerd zeg, dit is mijn 1e keer hier op het forum dus.

1. Heeft God zelf de hel gemaakt, want bij het scheppingsverhaal (jongerenbijbel) staat niet dat God de Hel heeft geschapen?

2.Het flitsende vlammende zwaard, bestaat die nog, die voor het Hof van Eden stond, toen Adam & Eva daar weg moesten? Zo nee, Hoe/wie hebben hem weggekregen?

3.Het getal 7 is een bijbels getal, lamech werd 777 jaar, zit dara nog een speciale gedachte achter?

Nou sorry voor deze vragen ik hoop dat jullie mij er antwoord op kunnen geven.

1)(Openbaring 20:14) En de dood en Ha̱des werden in het meer van vuur geslingerd. Dit betekent de tweede dood: het meer van vuur. 

Zeg nu eens zelf, zou dit een letterlijke plaats zijn,of is het veeleer een symbool van "het voor eeuwig gedaan" zijn?

2)In onze Nederlandse vertalingen staat zwaard of lemmer,maar het Hebreeuwse woord che′rev kan ook worden weergegeven met ’dolk’, „beitel†en ’mes’- het was dus inderdaad een plaats waar je niet levend door kwam!

3)Niks speciaals achter zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:23:47 schreef Raido het volgende:

Het Paradijs was een plaats op aarde, een fysiek plaats. Toen is er een reusachtige overstroming geweest, de fysieke plaats is weg, de engel is weg het Paradijs is weg.

Na de zondeval was het Paradijs sowieso niet meer toegankelijk voor de mens. Het is een beetje de discussie of met Adam één mens of mensheid bedoelt wordt.

Bedoel je dat de zondvloed het Paradijs van de kaart veegde?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens wikipedia:

Quote:

Volgens het Bijbelboek Genesis, het tweede hoofdstuk, lag de hof in Eden, in het oosten. In de hof ontsprong een rivier die zich in vieren splitste, in de Pison, de Gichon, de Tigris en de Eufraat. Van de eerste drie wordt het stroomgebied aangegeven: de Pison stroomde om het land Chawila heen ("daar waar het goud is"), de Gichon stroomde om Ethiopië heen en de loop van de Tigris lag ten oosten van Assur.

Op de engelse site staat het volgende:

link

Btw, volgens de wetenschap is ons menselijk soort in Afrika ontstaan. Maar ik weet niet of je rond deze kwestie op de wetenschap staat te wachten. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:23:47 schreef Raido het volgende:

Het Paradijs was een plaats op aarde, een fysiek plaats. Toen is er een reusachtige overstroming geweest, de fysieke plaats is weg, de engel is weg het Paradijs is weg.

Hoe je er verder bij komt dat Jezus het Paradijs weer toegankelijk maakt weet ik niet.

Ik betwijfel of het paradijs wel een fysiek plaats was. Het is net als met het eten van de appel.

Ik denk niet dat een mens door het eten van een vrucht opeens de kennis kan krijgen over het goede en het kwade. Het verhaal over het eten van de appel is geen beschrijving van een fysieke gebeurtenis.

Het staat volgens mij symbool voor het zoeken,verlangen of verkrijgen van kennis over het goede en het kwade. Door dit zoeken,verlangen of verkrijgen van kennis, besloot de mens om niet meer blind te vertrouwen op God. Hij besloot om zelf te beslissen over wat goed en wat kwaad is, net zoals God. Hierdoor werd de relatie tussen mens en God verstoort. Wat door God als een zonde (de eerste) werd gezien.

Het verhaal over het paradijs, is volgens mij danook geen beschrijving van een fysieke gebeurtenis.

Het staat volgens mij symbool voor hoe de relatie tussen de mens en God was.

Doordat Jezus de zonden van de mens op zich heeft genomen, kan de mens beginnen met het herstellen van zijn relatie met God. Net zoals toen in het paradijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid