Spring naar bijdragen

Wie is de bruid van Christus?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:28:18 schreef gabriël het volgende:

Juist dat je opnieuw je katholieke geloof gaat lopen promoten begint me een beetje te irriteren. Maar voorruit misschien meende je het wel niet zo kwaad.

Dat is hetzelfde als zeggen dat jij hier constant jouw 'bible only' geloof loopt te deponeren (wat denk ik veel dichter bij de waarheid ligt.). Ik kán niet anders dan antwoorden vanuit een katholiek discours, en jij zou liegen als je zou beweren dat jij wel buiten je discours kan stappen.

Samengevoegde post 15-2-2007 15:52:44:

Quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:28:18 schreef gabriël het volgende:

Het nieuwe testament is volgens mij het nieuwe verbond, en dat is het verbond in Zijn bloed, ipv het bloed van offerdieren. Dus ook in dat geval zou ik zeggen dat de kerk pas na de instelling van het nieuwe testament ontstond.

En hoe haal je dit dan uit de Bijbel? De term Nieuw Testament komt zelf niet in de Bijbel voor, en de koppeling van NT en nieuw verbond dus automatisch ook niet. Dat Jezus de Kerk stichtte, ongeacht wat je precies als Kerk beschouwd, staat er gewoon in:

Mat. 16:18 En ik zeg je: jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen, en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet kunnen overweldigen.

Dus hoe de zaak chronologisch ligt, lijkt me vrij duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 years later...
Een volk dat voortgekomen is uit: alle taal, natie, stam en volk!

En dat weten we, uiteindelijk, pas als we getuigen zijn van het binnengaan van het Hemels Jeruzalem!

Kortom, simpelweg je weet het niet. En je hele tirades op allerlei kerken is gebakkan lucht.

Tenzij je natuurlijk alsnog even concreet kan melden waar dit volgens jou te vinden is met naam en plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Thorgrem,

Je antwoord is weer even ondiplomatiek als altijd!

Maar ik zal je binnenkort een uitgebreid antwoord geven, op Bijbelse gronden, waaruit alles duidelijker zal zijn voor je, hoop ik!

Maar de essentie die Christus er aan geeft:

Een volk dat voortgekomen is uit: alle taal, natie, stam en volk!

Blijft dat gegeven even over eind, als dan ik het zeg of een ander!

En dat komt Thorgrem omdat Jezus Christus met ieder van ons, een persoonlijk individuele relatie wil uitbouwen, als uniek mens met talenten en gaven, welke vooral in de eeuwigheid van grote betekenis kan zijn in de verscheidenheid waarin de Schepper de mensen heeft geschapen.

De verscheidenheid is dus niet een organisatorische of kerkelijk fundamentele bonte verzameling zoals men in de Oeucmene meent te kunnen vinden!

We zullen zien.

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo Thorgrem,

Je antwoord is weer even ondiplomatiek als altijd!

Maar ik zal je binnenkort een uitgebreid antwoord geven, op Bijbelse gronden, waaruit alles duidelijk zal zijn voor je, hoop ik!

groet

Hoe moeilijk kan het zijn om de naam van een gemeente te noemen die aan je lijstje voldoet. Dat kost je nog geen 3 tellen werk. Je kan je tirades dus achterwege laten en gewoon even de naam van de gemeente/kerk geven en de plaats waarin het staat. SIMPEL.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Thorgrem,

Snelle reactie zeg!

Wel als je het zo stelt, prima:

Het Geestelijk Israël

Let op Israël is vooralsnog geen Staat, maar een volk!

2 Kor.1:20

‘Dan zijn zij ook zaad van Abraham en naar de belofte erfgenamen, ‘want hoeveel beloften van God er ook zijn, in Hem (Christus) is het: Ja; daarom is ook door Hem (Christus) het: Amen, tot eer van God door ons’ die het geestelijk Israël vormen.

groet

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo Thorgrem,

Snelle reactie zeg!

Wel als je het zo stelt, prima:

Het Geestelijk Israël

Let op Israël is vooralsnog geen Staat, maar een volk!

groet

Kortom, geen enkele christelijke gemeente en tot op heden ga je niet ter kerke, zelfs niet bij een huiskerk. Spijtig dat je er zo lang omheen moet draaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Thorgrem,

Wie zegt dat ik nooit of in zijn geheel niet naar een geloofsgemeenschap ga of wellicht een huisgemeente zou bezoeken, indien die er was!

En afgezien daarvan, je kunt bepaalde zaken op diverse manieren uitleggen!

Dat is toch geen probleem en heeft met "er omheen draaien" toch niets te maken,ontken ik iets dan?

groet

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo Thorgrem,

Wie zegt dat ik nooit of in zijn geheel niet naar een geloofsgemeenschap ga of wellicht een huisgemeente zou bezoeken, indien die er was!

Dat zeg je indirect zelf door geen openheid van zaken te geven.

En afgezien daarvan, je kunt bepaalde zaken op diverse manieren uitleggen!

Dat is toch geen probleem en heeft met "er omheen draaien" toch niets te maken,ontken ik iets dan?

Eerst zeg je dat je zaken op diverse manieren kunt uitleggen en vervolgens stel je dat het niets met eromheen draaien te maken heeft. Ik denk van wel, je gaat hier (en elders) op het forum als een beest tekeer tegen allerlei christelijke kerken/gemeenten maar wil zelf geen openheid geven over waar jij dan wel heen zou gaan. En indien je die vraag dan heel direct gesteld krijgt kronkel je zo lang mogelijk om maar geen antwoord te hoeven geven.

Persoonlijk hou ik niet van dat soort slangen gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Thorgrem,

Wat zou het in principe uitmaken, waar ik op Sabbat heen zou gaan. Naar de Adventkerk in Gent? Ik denk het niet! Al eerder heb ik al eens uitgelegd dat ik mij meer verbonden voel met de Messiaans-christelijke tak, binnen het Adventisme! Komende Sabbat is er in de Adventgemeente te Sluiskil een speciale (eerste) Messiaanse dienst.

Plaats:

Aanstaande Shabbat 19 November wordt er een Messiaanse Dienst gehouden

in het gebouw "De Ark" Louisastraat,43. 4541AV-Sluiskil. van 10h-12h.

Pastor Paul Daniëls met zijn oudste Moshe uit de Gemeente Beth -Echad van

Rotterdam zal de dienst leiden.Het is een start hier in Zeeuws Vlaanderen om

te kijken wat de mogelijkheden zijn.Paul Daniëls heeft al een aantal lezingen

gegeven (Hij is een Joodse leraar,en als er voldoende animo is zou hij ook willen

starten met Hebreeuws)Wellicht zijn er vrienden of bekenden die jullie op de hoogte

kunnen stellen van dit evenement." Baruch HaShem Adonai"Vriendelijke groet en

verbonden in Yeshua wens ik jullie Zijn Shalom

Pastor Paul Daniëls ken ik nog van vroeger, zo`n twintig jaar geleden. Hij is een Messiaans-christelijke leraar binnen de Adventkerk. In Rotterdam is er een Messiaanse-christelijke gemeente, waar hij voorgaat.

( http://www.christelijksociaalnetwerk.nl ... ord&id=165 )

En een foto site:

http://betechad.nl/Foto's_Bet_Echad.html

Op Sabbat komen daar mensen uit allerlei geloofsgroepen bij elkaar om de éne Almachtge god te eren, in Christus! Dus een gemeente die: uit alle taal, stam, natie en volk bestaat.Er zijn inmiddels ook al dopelingen uit voort gekomen en op Sabbat wordt er uitgebreid Bijbelstudie gedaan. Zij zijn er vrijwel de gehele Sabbat en sluiten die dan ook gezamelijk, zoals ik begrepen heb.

Ik ben verheugd dat er een Messiaans-christelijke gemeente in de beurt komt, vanuit Gent is het 20 km rijden, dus een peuleschilleke!

In de Verenigde Staten is een gelijkvormige kerk ontstaan, ook binnen het kader van de Adventkerk, welke is opgeicht door Clifford Goldstein, een joods-messiaanse broeder die via de Adventkerk de voornaamste grondlegger is geweest, voor zover ik weet, van de Messiaans-Adventistische kerk in de USA.

Als, eertijds seculiere jood, geeft hij aan waarom hij tot of via de Adventkerk zijn werk voor joden en christenen doet!

Misschien begrijpen we elkaar dan wat beter, als het gaat om bepaalde inzichten, die we onderscheidelijk op een andere wijze invulling proberen te gevengeven, als het om de Bruid van Christus gaat!

groet

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Wie zijn God's kinderen?

Wie zal Yeshua's bruid zijn?

Heb jij deel aan het nieuwe verbond?

Als je een christen bent zul je waarschijnlijk ja zeggen, maar kun je echt deel uitmaken van het nieuwe verbond als christen?

Als je in de bijbel leest waar God het nieuwe verbond sloot, staat dat Hij het BETER en onder BETERE VOORWAARDEN gemakt heeft. (Heb 8:6)

In het nieuwe verbond heeft Hij zijn Wetten in onze gedachten geplaatst en in onze harten geschreven. (Heb 8:10)

Het meest verrassende feit hierin is MET WIE HIJ DIT VERBOND SLOOT:....

Hebreeën 8

8 Want Hij berispt hen, als Hij zegt:

Zie, er komen dagen, spreekt de Here, dat Ik voor het huis Israëls en het huis Juda een nieuw verbond tot stand zal brengen

Jeremia 31

33 Maar dit is het verbond dat ik in de toekomst met Israël zal sluiten – spreekt de HEER: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en hem in hun hart schrijven. Dan zal ik hun God zijn en zij mijn volk.

Nooit heeft God een verbond gesloten met de heidenen, NOOIT..

Dus als je onder het nieuwe verbond en de belofte van het eeuwige leven door Christus staat, dan kom uit het Huis van Juda, Het Huis van Israel, of je bent opgenomen/toegelaten in Het Huis van Israel.

Romeinen 9

6 God heeft zijn belofte niet gebroken. Want niet alle Israëlieten behoren werkelijk tot Israël, 7 niet alle nakomelingen van Abraham zijn ook werkelijk zijn kinderen. Er staat immers geschreven: ‘Alleen de nakomelingen van Isaak zullen gelden als jouw nageslacht.’ 8 Dat wil zeggen: ze zijn niet door hun natuurlijke afstamming kinderen van God, maar gelden als nageslacht van Abraham op grond van Gods belofte.

Galaten 4

28 En u, broeders en zusters, bent net als Isaak kinderen van de belofte.

Romeinen 10

12 En er is geen onderscheid tussen Joden en andere volken, want ze hebben allen dezelfde Heer. Hij geeft zijn rijke gaven aan allen die hem aanroepen

Efeziërs 2

11 Bedenk daarom dat u – u die eigenlijk door uw afkomst heidenen bent en onbesnedenen genoemd wordt door hen die door mensenhanden besneden zijn – 12 bedenk dat u destijds niet verbonden was met Christus, geen deel had aan het burgerschap van Israël en niet betrokken was bij de verbondssluitingen en de beloften die daarbij hoorden. U leefde in een wereld zonder hoop en zonder God. 13 Maar nu bent u, die eens ver weg was, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door zijn bloed. 14 Want hij is onze vrede, hij die met zijn dood de twee werelden één heeft gemaakt, de muur van vijandschap ertussen heeft afgebroken 15 en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking heeft gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen. Zo bracht hij vrede 16 en verzoende hij door het kruis beide in één lichaam met God, door in zijn lichaam de vijandschap te doden. 17 Vrede kwam hij verkondigen aan u die ver weg was en vrede aan hen die dichtbij waren: 18 dankzij hem hebben wij allen door één Geest toegang tot de Vader.

19 Zo bent u dus geen vreemdelingen of gasten meer, maar burgers, net als de heiligen, en huisgenoten van God

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Ursa,

Excuses voor de engelse taal, ik zal het nog vertalen, maar het is geen copy/paste knip/plak werk, bahalve de teksten uit de bijbel natuurlijk, dit komt niet elders van het internet af, was er gisteren mee bezig, maar doe veel van mijn werk in het engels, sorry

Ik heb het inmiddels vertaald en zal de taal voortaan in het Nederlands houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie zijn God's kinderen?

Wie zal Yeshua's bruid zijn?

Heb jij deel aan het nieuwe verbond?

Als je een christen bent zul je waarschijnlijk ja zeggen, maar kun je echt deel uitmaken van het nieuwe verbond als christen?

Als je in de bijbel leest waar God het nieuwe verbond sloot, staat dat Hij het BETER en onder BETERE VOORWAARDEN gemakt heeft. (Heb 8:6)

In het nieuwe verbond heeft Hij zijn Wetten in onze gedachten geplaatst en in onze harten geschreven. (Heb 8:10)

Het meest verrassende feit hierin is MET WIE HIJ DIT VERBOND SLOOT:....

Hebreeën 8

8 Want Hij berispt hen, als Hij zegt:

Zie, er komen dagen, spreekt de Here, dat Ik voor het huis Israëls en het huis Juda een nieuw verbond tot stand zal brengen

Jeremia 31

33 Maar dit is het verbond dat ik in de toekomst met Israël zal sluiten – spreekt de HEER: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en hem in hun hart schrijven. Dan zal ik hun God zijn en zij mijn volk.

Nooit heeft God een verbond gesloten met de heidenen, NOOIT..

Dus als je onder het nieuwe verbond en de belofte van het eeuwige leven door Christus staat, dan kom uit het Huis van Juda, Het Huis van Israel, of je bent opgenomen/toegelaten in Het Huis van Israel.

Misschien zou je kunnen zeggen dat verreweg het grootste deel der christenen tot die laatste categorie behoort? Als "opgenomen/toegelaten in Het Huis van Israel"?!

Uitgaande van hetgeen Paulus ons leerde in een tekst als:

Rom 11:16 Als een klein deel van het deeg aan God is gewijd, is al het andere deeg het ook; als de wortel aan God is gewijd, zijn de takken het ook. 17 En als nu sommige takken van de edele olijfboom zijn afgebroken en u, loten van een wilde olijfboom, tussen de overgebleven takken bent geënt en mag delen in de vruchtbaarheid van de wortel, 18 dan moet u zich niet boven de takken verheffen. Als u dat doet, moet u goed bedenken dat niet u de wortel draagt, maar de wortel u. 19 Maar nu zult u tegenwerpen: ‘Die takken zijn toch afgebroken zodat ik geënt kon worden?’ 20 Zeker, ze zijn afgebroken vanwege hun ongeloof en u dankt uw plaats aan uw geloof. Wees daarom echter niet hoogmoedig, maar heb ontzag voor God: 21 als hij de oorspronkelijke takken al niet heeft gespaard, zou hij u dan wel sparen? 22 Houd daarom voor ogen dat God niet alleen goed is, maar ook streng. Hij is streng voor wie gevallen zijn, maar goed voor u – als u tenminste trouw blijft aan zijn goedheid, want anders wordt ook u afgekapt. 23 En als de Israëlieten niet volharden in hun ongeloof, zullen ook zij worden geënt, want God is bij machte hen opnieuw te enten. 24 Immers, als u die van nature een tak van de wilde olijfboom bent, tegen de natuur in op de edele olijfboom bent geënt, hoeveel eerder zullen dan zij die er van nature bij horen, op die boom worden geënt!

Dan zouden we mogen zeggen dat we "horen bij de aan God gewijde deegklomp", horen bij de gehele boom, via "de wortel" (= Christus? De "oorspronkelijke takken" zijn blijkbaar de Israëlieten - zie b.v. vers 23). Tegelijk realiseert Paulus dat dit een tegennatuurlijke gedachte is (vers 24) - in de zin dat hier voorbij gekeken wordt aan de "natuurlijke afstamming" van de "nieuwe takken aan de boom"!!

Takken waarop dan wellicht meteen het "betere verbond" van toepassing is?!

NB: je stelde: "Nooit heeft God een verbond gesloten met de heidenen, NOOIT.."

Hoe "breed" is je definitie van dat begrip "heiden" hier? Reikt die verder dan de tegenstelling "Jood / niet-Jood"?? Immers: Noach was geen Jood, in de zin van afstammeling van (Abraham, Isaak, Jakob en) Juda. En toch sprak God op de volgende manier tot Noach en zijn zonen:

Gen 9:8 Ook zei God tegen Noach en zijn zonen: 9 ‘Hierbij sluit ik een verbond met jullie en met je nakomelingen...'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk....

Noach viel onder de belofte die ook via Abraham, Izaak en Jacob loopt.

Genisis 6:8

Alleen Noach vond bij de HEER genade.

Genisis 7:5

Noach deed alles zoals de HEER het hem had opgedragen

Noch leefde in geloof, daarom bouwde hij ook die ark en God rekende hem het aan als gerechtigheid

Ook ik val onder de belofte omdat ik geen Jood (Huis van Judah) of Israeli (Huis van Israel) ben.

Je bent dus geen heiden meer zodra je Christus hebt aangenomen, maar een kind van God DOOR DE BELOFTE.

Een Jood of Israeliër is nooit een heiden, maar zal toch ook tot Christus moeten komen, maar een heiden is hij/zij nooit.

Romeinen 11:23 En als de Israëlieten niet volharden in hun ongeloof, zullen ook zij worden geënt, want God is bij machte hen opnieuw te enten. 24 Immers, als u die van nature een tak van de wilde olijfboom bent, tegen de natuur in op de edele olijfboom bent geënt, hoeveel eerder zullen dan zij (Israëlieten) die er van nature bij horen, op die boom worden geënt!

Dit is zo krachtig!

God heeft de Israëlieten ongelovig gemaakt ZODAT er voor ons plaats zou komen. WOW

Daarna zal God hen (Israëlieten) de ogen openen en zullen zij die Christus aannemen direct terug geënt worden op de edele olijf. ( hoeveel eerder zullen dan zij (Israëlieten) die er van nature bij horen, op die boom worden geënt!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid