Spring naar bijdragen

Vrucht dragen


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 06 februari 2007 23:21:51 schreef Hester het volgende:

Bedankt voor je verheldering, Dan. Sorry als ik off-topic ben gegaan. Het komt denk ik doordat ik zelf nog niet echt een duidelijke aanleiding voor een gesprek had ontwaard in je openingspost. Je bedoelt dus meer zoiets als "Hoe ervaar je de leiding van Gods Geest in jouw leven?"

Trouwens, als je een alternatief voor de openingspost hebt, laat het dan maar even weten. Dan verander ik het even.

als je het kunt veranderen in "Vrucht dragen", dan graag.

Wat betreft de aanleiding tot een gesprek, ik wou juist geen stelling neerplaatsen, want een stelling leidt alleen tot discussie. Ik probeer een bepaalde gedachtengang neer te zetten, en hoop dat er dan mensen iets aan toevoegen. Ter aanmoediging van elkaar.

in Christus

Dan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de volgende tekst mooi samenvat wat ik bedoelde:

1 Timotheus 1:4 Dergelijke dingen leiden alleen maar tot discussies en niet tot opbouw van het geloof, zoals God het bedoelt. 5 Het doel van deze vermaning is liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof. 6 Door dit doel uit het oog te verliezen zijn sommigen verdwaald geraakt in een zinloos woordenspel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 06 februari 2007 23:42:51 schreef Dan het volgende:

Ik denk dat de volgende tekst mooi samenvat wat ik bedoelde:

1 Timotheus 1:4 Dergelijke dingen leiden alleen maar tot discussies en niet tot opbouw van het geloof, zoals God het bedoelt. 5 Het doel van deze vermaning is liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof. 6 Door dit doel uit het oog te verliezen zijn sommigen verdwaald geraakt in een zinloos woordenspel.

Maar dat gaat over valse leringen, kijk maar:

1 Timotheus 1:3 Toen ik naar Macedonië vertrok, heb ik je gevraagd in Efeze te blijven. Je moet voorkomen dat bepaalde mensen daar een afwijkende leer onderwijzen 4 en zich verdiepen in verzinsels en eindeloze geslachtsregisters. Die leiden meer tot speculaties dan tot de vervulling van de taak die God met het geloof gegeven heeft.

En op een andere plaats zegt Paulus juist dat je dwaalleer te lijf moet gaan, dáár zijn ook al die discussies voor over dogma's, leer e.d. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dwaalleer moet je ook te lijf gaan, door deze terecht te wijzen, en te laten zien wat God met geloof bedoelt heeft:

"Liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof."

En uit zo'n geloof kan geen dwaalleer ontstaan, nog kan uit een dwaalleer zo'n geloof ontstaan.

So back on topic; het gaat om de vruchten die we voortbrengen.

in Christus

Dan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 07 februari 2007 00:23:19 schreef Dan het volgende:

Dwaalleer moet je ook te lijf gaan, door deze terecht te wijzen, en te laten zien wat God met geloof bedoelt heeft:

"Liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof."

En uit zo'n geloof kan geen dwaalleer ontstaan, nog kan uit een dwaalleer zo'n geloof ontstaan.

Dat is wel een beetje een reeks nietszeggende lege categorieën he?

Quote:
So back on topic; het gaat om de vruchten die we voortbrengen.

Wat is er niet TNO aan? Jij citeert een tekst verkeerd, en ik laat dat zien. verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met 'so back on topic' bedoelde ik dat dat zinnetje mijn eigen verhaaltje weer terug bracht bij het onderwerp, het was geenzins bedoeld als nieuw discussie punt smile.gif

Maar mischien wil je graag meedelen in liefde, en heb je iets ter aanmoediging uit je eigen leven. Waardoor ik, en anderen kunnen groeien in de reinheid van ons eigen hart, de zuiverheid van ons geweten, en de oprechtheid van ons geloof. Of enige andere vrucht die we voortbrengen als christen.

Hoe merk je zelf bijvoorbeeld je groei in liefde?

Ik merk bij mijzelf dat hoe meer ik tot God nader, en hoe minder ik mijn eigen belang zoek, hoe makkelijker het wordt anderen lief te hebben. En dat geld wat mij betreft ook voor jou, dus als je wat nodig mocht hebben van mijn tijd, woorden, gedachten, daden, geld, of wat dan ook; genoeg is mij gegeven, genoeg heb ik om uit te delen!

in Christus

Dan

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid