Spring naar bijdragen

relaties in een vriendengroep


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Eigenlijk is dit meer een berichtje van mijn beste vriendin, maar omdat zij het zelf allemaal erg moeilijk vind. Typ ik nu dit berichtje. Zij is al ruim een jaar helemaal verliefd op een van onze beste vrienden. Samen vormen we een hechte groep. Maar zij heeft echt geen idee wat ze met haar gevoelens moet. Omdat hij haar op sommige momenten volgens haar idee echt hoop geeft. Mij valt het soms ook op. Maar ik weet ook niet zo goed wat ik er van kan zeggen omdat ik mij ook besef dat je wel een vriendschap weg kan gooien. Heeft iemand wel iets soort gelijks meegemaakt. Of misschien zelf? Hoe ga je hier mee om?

Zelf denk ik omdat het de laatste tijd echt haar hoofd bezet. Ze er echt met hem over moet gaan praten. Maar dat is zo moeilijk.

Ik hoor graag van jullie.

Liefs Sterrekind

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey sterrekind, ik ken je situatie de situatie best voorstellen, zelf heb ik gevoelens voor iemand die ik in principe al heel me leven ken... zelf probeer ik die gevoelens op zij te zetten, omdat ik bang ben voor haar reactie... ook nu ik begrepen heb van vrienden dat ze mij ook leuk vind begin ik er niet aan, omdat ik bang ben dat ik hierdoor een vriendin en een goeie vriend kwijt zal raken... Om heel eerlijk te zijn vind ik goeie vriendschap meer waard dan een relatie met iemand misschien, want wie zegt dat deze gevoelens echt zijn ? voor het zelfde geld waren het alleen gevoelens van echte vriendschap... Ikzelf zou er niet aan beginnen, maar weet natuurlijk te weinig af van haar situatie...

Wel heb ik er 1 negatieve ervaring mee, maar dat kwam eerder, omdat ik inbrak in een hechte vriendschap... die vrienden probeerde haar bij me weg te houwe... gelukkig gaan we nu om als normale vrienden en het mooie is het gaat gelijk een stuk betersmile.gif

hopelijk kan je hier wat mee...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 23 januari 2007 18:48:04 schreef sterrekind het volgende:

... omdat hij haar op sommige momenten volgens haar idee echt hoop geeft. Mij valt het soms ook op. Maar ik weet ook niet zo goed wat ik er van kan zeggen omdat ik mij ook besef dat je wel een vriendschap weg kan gooien.

Zou het niet een goed idee zijn als jij met die vriend gaat praten?

En iets dergelijks voorleggen als "goh, ik heb af en toe het idee dat jij wel ziet zitten, klopt dat?".

En aangeven dat je graag een eerlijk antwoord wilt, via een grapje kun je ook heel wat te weten komen trouwens.

En natuurlijk gooit dat niet meteen de hele vriendschap omver, dat lijkt me nogal vreemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vorm met mijn beste vriendin en mn huidige vriend ook een heel hecht groepje. we waren al beste vrienden voor mijn vriend en ik verkering kregen, en hij vond mij al bijna een jaar lang leuk. ik vond hem ook wel leuk, maar liet er niet echt veel van mereken omdat k dacht dat t toch niets kon worden. vrijwel zelfde situatie dus. als het uiteindelijk wat wordt is t alleen maar leuker als verkering buiten dat hechte groepje(zolang je de 3e persoon/andere personen maar niet buiten gaat sluiten uiteraard...) dus... loop niet te hard van stapel natuurlijk, maar als t mogelijk is dat t wat wordt is t zeker aan te raden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat een echte vriendschap het heel goed aankan als je over zulke dingen gewoon open kaart durft te spelen. Het zal waarschijnlijk voor een tijdje wat ongemakkelijk zijn, maar daarna zal de vriendschap gewoon weer terug komen, vriendschap gaat namelijk dieper dan een verliefdheid. knipoog_dicht.gif

Dus als ik een tip mag geven, wees er gewoon open over naar die ander toe. Dat zal jezelf ook bevrijden van een hele hoop frustraties die het leven er waarschijnlijk niet mooier op maken. En wellicht is het zelfs zo dat het wederzijds is. In alle gevallen win je er denk ik mee als je er gewoon open en eerlijk over bent naar die ander toe. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, ik herken 't wel een klein beetje, alleen dan in een andere vorm (1. ik ben verliefd, 2. niet een jaar maar al wel behoorlijk lang [4 jaar geleden een poos en nu ook alweer een half jaar], 3. hij zit niet 'vast' in onze vriendengroep maar zit 'r wel vrij vaak bij en ik trek gewoon veel met 'm op, 4. ik ben 17 en geen 18 knipoog_dicht.gif). Ik ga dit topic dus goed volgen, kijken of ik 'r tips uit kan halen. Ik durf 't zelf niet te zeggen tegen hem en d'r zijn er zat die 't wel weten, maar die hebben plechtig moeten beloven d'r niks over te zeggen tegen 'm knipoog_dicht.gif. Maar dat is dus wel behoorlijk irritant omdat je gewoon niet weet waar je aan toe bent.. verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

euhm, k heb mn verhaal redelijk uitgebreid verteld in t topic 'hoe hebben jullie verkering gekregen'(op pagina 4) om niet allemaal dingen dubbel te gaan vertellen; als je dat dan ff leest? als je dan nog vragen hebt roep je maar, maar t scheelt me ook een hoop typen puh2.gif dus, k hoor t wel smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ha mensen, een vervolg op jullie en mijn reacties. Ze is uiteindelijk toch met hem gaan praten. Dat is goed gegaan. Hij is niet op haar verliefd maar wil graag wel op de gewone manier de vriendschap voortzetten. Het heeft haar heel veel ruimte en lucht gegeven. En liefdesverdriet daar heeft ze tot nu toe nog geen last van. Omdat ze er open en eerlijk over hebben kunnen praten. Een echte vriendschap kan heel wat hebben!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid