Spring naar bijdragen

De paradijsproblematiek


Aanbevolen berichten

Hehe, herkenbare vragen inderdaad! Erg veel verder kan ik je er niet bij helpen moet ik eerlijk toegeven. Je zal in de bijbel vast wel enkele aanwijzingen kunnen vinden over hoe bepaalde fragmenten eruit gaan zien, maar hoe alles uiteindelijk dan gaat werken, hoe het eruit ziet en wat mensen daar al die tijd gaan doen om de dag door te komen.... Tsja, denk dat het iets is wat het menselijk brein te boven gaat, iets wat je je niet kan voorstellen omdat de enige die het echt weet God is.

En als die kindjes er al zullen komen, dan denk ik niet dat je je daar dan oneerlijk behandeld zult voelen, aangezien dat een 'negatieve'emotie is en dat soort dingen passen niet in een 'perfecte' nieuwe wereld.

Zeg maar...

Snap je? bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je krijgt allemaal een nieuw volmaakt lichaam wat niet verouderd (eeuwige jeugd dus), er is geen tijd dus dingen als 'auto' of 'werk' bestaat niet zoals hier. Ik heb hier hetzelfde overgedacht Leidenschaft, ik kon mij niet voorstellen dat mijn predikant in zijn zwarte pak naast Abraham in een oosters kleed zat. Johannes de Doper in zijn kemelsharenmantel zittend aan de weg waarover allemaal mensen rijden in auto's..

Alleen het idee al, het zou een enorme Kulturshock zijn, daarom lijkt het mij ook onmogelijk dat het op die manier zal zijn. Ook lijkt mij het niet zo dat het een of andere fantasy-achtige wereld zal zijn, zoals Rivendell in de LOTR-films. De nieuwe aarde zal zijn, mooier dan jij het je kunt voorstellen. En mooi is iets relatiefs. Ik denk dat er geen herkenning zal zijn, alles en iedereen zal in God zijn.

Misschien is het goed om te bedenken dat bijvoorbeeld zielen ook eeuwige geesten zijn, die hebben geen karakter, persoon, lichaam, herkenbare eigenschappen of ouderdom. Als die ziel dan een volmaakt lichaam zijn.. Ook zonder herkenbare eigenschappen, zonder leeftijd. En nieuwe kindjes? Daar zijn toch zielen voor nodig? Zielen uit 'de oude wereld', die niet meer bestaat. De oude wereld is de proef, de nieuw wereld de belofte voor die mensen die God wilden dienen. Dat is 'een vast getal', als dat 'getal' vol is, zal 'het einde' er zijn. De mensen die zouden gaan geloven, geloven. Er komen geen kindjes meer bij smile.gif

Eeuwigheid is een begrip wat onbevattelijk is, alles wat je denkt is verkeerd eigenlijk puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:17:30 schreef Leidenschaft het volgende:

Ik heb er een moeite mee om me de nieuwe aarde voor te stellen. Er staat in de Bijbel dat oude mensen hun jeugd terugkrijgen. Oke. Dat betekent dus dat we geen mensen ouder dan 40 zullen hebben, want vanaf die leeftijd is de bloeiende periode zo'n beetje voorbij. Sowieso denk ik dat er overbevolking zal zijn, als alle mensen door de eeuwen heen bij elkaar gaan wonen. En hoe zit het met kinderen? Blijven ze kinderen of worden ze ouder totdat ze niet verder kunnen (je wordt immers niet meer stokoud)? Komen Adam en Eva in de hemel? Hoe moeten mensen van verschillende tijden en culturen met elkaar omgaan? Komen er nieuwe kindjes? Wel raar, beetje oneerlijk dat ik me door een leven vol verleidingen moet worstelen met onthouding en zelfkastijding, terwijl zij gewoon niks hoeven te doen...

Misschien een beetje flauw, maar waarom zou het betekenen dat mensen DUS niet ouder dan 40 zullen zijn? Abraham was ook veel ouder toen hij zijn kinderen kreeg. Om nog maar te zwijgen over Noach, die 800 jaar oud was.

Veel is ons niet bekend over de nieuwe hemel en nieuwe aarde. Maar wel dat het er goed zal zijn, omdat God er is. Vertrouwen dat het goed is. Dat is moeilijk. Ik vind het ook lastig om me dingen als 'God', 'eeuwigheid', 'volmaaktheid' en dergelijke in te denken. Ik wil daar graag een beeld bij hebben. Dan kan ik er wat mee, dan kan ik het accepteren. Maar juist bij die dingen waar ik het zó graag wil, lukt het niet. Ik moet leren vertrouwen. Dat is denk ik ook de kern van het geloof. Als we het allemaal zouden weten, dan kunnen we het zo aannemen. Wat voor waarde heeft het dan nog?

Zijn we in de hemel bijvoorbeeld nog getrouwd? Jezus zegt daarop: Nee. (ergens in Mattheus, te lui om nu te zoeken..) Het instituut huwelijk, net als kerk en staat, zullen niet blijven bestaan. Ze zijn daar niet meer nodig.

Dat het oneerlijk is dat zij dat niet hoeven te doen is te negatief geredeneerd vind ik. Zij missen ook de volheid van het leven waar jij nu wel van kan genieten. Van de goede dingen die God ons ook in dit leven geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

laten we de zielen van dieren en microben ook niet vergeten (of tellen die niet mee? zullen we dan een lichamelijk bestaan hebben, zonder dat er allerlei niet-bewust-denkende wezens hoeven te bestaan? en hoe dan met planten, zullen die er wel zijn?)

zal de nieuwe aarde overigens deze aarde zijn, of een andere plaats? ik hoop een andere, want deze is al aardig vervuild...

als het een andere aarde of wereld is, zullen er dan ook intelligente buitenaardse levensvormen zich daaraan toegvoegen? of zijn wij mensen te vol van onszelf om nog maar andere wezens voor te stellen die met God zullen mogen leven? (nouja, 'leven', zoals eerder opgemerkt, waarschijnklijk kunnen we er niet veel bij voorstellen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 17 januari 2007 22:17:30 schreef Leidenschaft het volgende:

Ik heb er een moeite mee om me de nieuwe aarde voor te stellen. Er staat in de Bijbel dat oude mensen hun jeugd terugkrijgen. Oke. Dat betekent dus dat we geen mensen ouder dan 40 zullen hebben, want vanaf die leeftijd is de bloeiende periode zo'n beetje voorbij.

Even om hier op in te gaan: Wie zegt dat dán ook nog geldt dat na je 40e de bloeiende periode voorbij is? Je moet wel erbij bedenken dat er geen gebrokenheid meer is zoals die er nu is, waardoor je lichaam vanaf je 22e (?) gaat aftakelen bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 09:34:30 schreef Gods child het volgende:

[...]

Even om hier op in te gaan: Wie zegt dat dán ook nog geldt dat na je 40e de bloeiende periode voorbij is? Je moet wel erbij bedenken dat er geen gebrokenheid meer is zoals die er nu is, waardoor je lichaam vanaf je 22e (?) gaat aftakelen bijvoorbeeld.

21e inderdaad smile.gif Heb nog 1,5 jaar te gaan puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 09:37:10 schreef Liset het volgende:

[...]

21e inderdaad
smile.gif
Heb nog 1,5 jaar te gaan
puh2.gif

Hm ik ook. dat is dan wel weer jammer boosrood.gifknipoog_dicht.gif (edit en ontzettend offtopic: wij schelen maar heel weinig, is dat even leuk puh2.gif)

Ik worstel trouwens ook wel met dingen als bijvoorbeeld dat het huwelijk er straks niet meer is, wat net werd gezegd. Heeft God de mens dan toch niet zo volmaakt geschapen aan het begin, met seksualiteit erbij? Dat is dan een soort niet meer nodig, om het zo maar te zeggen. Dan begrijp ik niet wat het 'volmaakt' betekent van het begin van de schepping.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 08:52:37 schreef lina het volgende:

laten we de zielen van dieren en microben ook niet vergeten (of tellen die niet mee? zullen we dan een lichamelijk bestaan hebben, zonder dat er allerlei niet-bewust-denkende wezens hoeven te bestaan? en hoe dan met planten, zullen die er wel zijn?)

zal de nieuwe aarde overigens deze aarde zijn, of een anderen plaats? ik hoop een andere, want deze is al aardig vervuild...

als het een andere aarde of wereld is, zullen er dan ook intelligente buitenaardse levensvormen zich daaraan toegvoegen? of zijn wij mensen te vol van onszelf om nog maar andere wezens voor te stellen die met God zullen mogen leven? (nouja, 'leven', zoals eerder opgemerkt, waarschijnklijk kunnen we er niet veel bij voorstellen)

Hebben dieren een ziel trouwens? Verder: Ik stel me de nieuwe aarde voor als een plaats waar juist veel natuur is, en de leeuw weer naast het lam zal kunnen liggen. Ik denk dat het daarin niet aannemelijk is dat er 'hogere, intelligentere' levensvormen zijn, en dat juist wij mensen dan niet te vol van onszelf zijn, maar onze ware positie zullen kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:14:01 schreef Sperzieboon het volgende:

[...]

Hebben dieren een ziel trouwens? Verder: Ik stel me de nieuwe aarde voor als een plaats waar juist veel natuur is, en de leeuw weer naast het lam zal kunnen liggen. Ik denk dat het daarin niet aannemelijk is dat er 'hogere, intelligentere' levensvormen zijn, en dat juist wij mensen dan niet te vol van onszelf zijn, maar onze ware positie zullen kennen.

alles dat leeft heeft een levensprincipe, oftewel een ziel nodig. Dieren zijn geen mechanische automaten die door een mysterieus batterij tot leven zijn gewekt. Ze leven van hetzelfde waar wij van leven (dat ze een beperkt bewustzijn hebben is iets anders, maar ze hebben een bewustzijn omdat ze waarnemen en reageren, net als wij.. alleen kunnen wij daarover nog reflecteren en tot op zekere hoogte 'vrijwillige' keuzes maken).

Betekent dat dus dat de nieuwe wereld, het paradijs, een eigen biosfeer zal hebben? Oh, en seks (maar niet voortplanting, omdat alle zielen er zullen zijn) zal er wel zeker zijn, als iedereen en alle dieren hun mannelijke en vrouwelijke kant behouden. Bovendien hoort zoiets aangenaams eenmaal in een paradijs. Maar ik hoor net dat er geen huwelijk meer zal zijn? Betekent dat dat je dan vrij bent het te doen met wie je het ook maar wil?

En ja, ik hoop dat in de nieuwe wereld de mens zijn natuurlijke plaats wel kent. Anders gaat de biosfeer daar álweer naar de knoppen (wat overigens kan gebeuren als die planeet of alternatieve wereld niet groot genoeg is voor alle zielen die opnieuw een lichaam hebben)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:17:30 schreef Leidenschaft het volgende:

... Dat betekent dus dat we geen mensen ouder dan 40 zullen hebben, want vanaf die leeftijd is de bloeiende periode zo'n beetje voorbij. ...

En bedankt hè! Ik krijg je nog wel! Ik begin pas, klein kind! boosrood.gif

Maar even OHO (Op Het Onderwerp); moet je de nieuwe hemel en de nieuwe aarde niet als beeld opvatten? de 144.000 zijn toch ook een getal? En wij kunnen God toch niet aanschouwen met ons stoffelijke lichaam? Dit stoffelijke lichaam onderwerpt ons aan de vier dimensies; hoogte, breedte, diepte en tijd. Dat nieuwe lichaam zal daar los van staan. Hoe? Misschien non-dimensionaal, misschien multi-dimensionaal, ik weet het niet, en het boeit mij ookk niet zo. Ik zie het wel wanneer ik daar kom... áls ik daar kom...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:25:43 schreef lina het volgende:

[...]

alles dat leeft heeft een levensprincipe, oftewel een ziel nodig. Dieren zijn geen mechanische automaten die door een mysterieus batterij tot leven zijn gewekt. Ze leven van hetzelfde waar wij van leven (dat ze een beperkt bewustzijn hebben is iets anders, maar ze hebben een bewustzijn omdat ze waarnemen en reageren, net als wij.. alleen kunnen wij daarover nog reflecteren en tot op zekere hoogte 'vrijwillige' keuzes maken).

Oke, dieren hebben 'levensadem'. Maar geen (of in elk geval weinig) bewustzijn. Ze leven op instinct. Zou een dier weten dat hij zelf bestaat? Mensen verschillen daarin wel degelijk best veel. Mensen communiceren met God.

Quote:
Betekent dat dus dat de nieuwe wereld, het paradijs, een eigen biosfeer zal hebben? Oh, en seks (maar niet voortplanting, omdat alle zielen er zullen zijn) zal er wel zeker zijn, als iedereen en alle dieren hun mannelijke en vrouwelijke kant behouden. Bovendien hoort zoiets aangenaams eenmaal in een paradijs. Maar ik hoor net dat er geen huwelijk meer zal zijn? Betekent dat dat je dan vrij bent het te doen met wie je het ook maar wil?

Ik weet niet of het dat betekent. Wellicht word alleen deze vernieuwd, herschapen. Waarom zou er per se seks moeten zijn? Wat voor seks zit je dan aan te denken? Het huwelijk bestaat aldus Jezus niet meer in de hemel.

Quote:
En ja, ik hoop dat in de nieuwe wereld de mens zijn natuurlijke plaats wel kent. Anders gaat de biosfeer daar álweer naar de knoppen (wat overigens kan gebeuren als die planeet of alternatieve wereld niet groot genoeg is voor alle zielen die opnieuw een lichaam hebben)

De mens zal daar in direct contact staan met God. Volmaaktheid, want God zelf zal er Zijn. Tot in de eeuwigheid zal het goed zijn.

Interessante vraag: Was dit ook niet de opzet van het paradijs? Hoe groot is de kans dat de mens opnieuw de fout ingaat? Bestaat er dus nog zoiets als 'keuzevrijheid'?

Samengevoegde post 18-1-2007 12:59:21:

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:18:30 schreef de vegaloog het volgende:

[...]

En bedankt hè! Ik krijg je nog wel! Ik begin pas, klein kind!
boosrood.gif

Maar even OHO (Op Het Onderwerp); moet je de nieuwe hemel en de nieuwe aarde niet als beeld opvatten? de 144.000 zijn toch ook een getal? En wij kunnen God toch niet aanschouwen met ons stoffelijke lichaam? Dit stoffelijke lichaam onderwerpt ons aan de vier dimensies; hoogte, breedte, diepte en tijd. Dat nieuwe lichaam zal daar los van staan. Hoe? Misschien non-dimensionaal, misschien multi-dimensionaal, ik weet het niet, en het boeit mij ookk niet zo. Ik zie het wel wanneer ik daar kom... áls ik daar kom...

Hm, dat vind ik wel een interessante opmerking. De 144.000 staan symbolisch voor de 12x12x1000. Maar niet alles in het boek Openbaring is daarin ook weer symbolisch te nemen. Het stoffelijke lichaam vergaat, maar daarom krijgen we ook een nieuwe. Compleet vernieuwd, misschien kunnen we zelfs wel vliegen. big-smile.gif

Je komt er maar op één manier. Via De Weg: Jezus. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:57:34 schreef Sperzieboon het volgende:

[...]

Oke, dieren hebben 'levensadem'. Maar geen (of in elk geval weinig) bewustzijn. Ze leven op instinct. Zou een dier weten dat hij zelf bestaat? Mensen verschillen daarin wel degelijk best veel. Mensen communiceren met God.

als je pijn voelt, weet je dan dat je bestaat? Als je eet, weet je dan dat je bestaat? En als je boos bent? Dan voel je, ben je er bewust van, weet je dat je bestaat. Misschien zou je van een zwaar geestelijk gehandicapte verwachten dat hij niet kan denken en niet weet dat hij bestaat. Dan zou je zo'n iemand net zo goed kunnen doden. Toch lijkt het me dat hij wéét dat hij bestaat. Jij had vast toch ook wel een idee ervan dat je bestaat, voordat je ontdekte en dácht: 'wow, ik besta! ik denk dat ik besta!'

Mensen communiceren met God via via. Bijv. de kerk, de Bijbel etc. Niet direct, anders konden we veel van religies afschaffen (want God zou ons direct individueel de informatie en opdrachten geven die we nodig hebben, waar we om vragen). En mensen die menen direct iets van God te horen hebben gekregen, worden ofwel krankzinnig genoemd en genegeerd, of als ze in een machtige of belangrijke positie zijn, serieus genomen door een deel van de bevolking.

Quote:
[...]

Ik weet niet of het dat betekent. Wellicht word alleen deze vernieuwd, herschapen. Waarom zou er per se seks moeten zijn? Wat voor seks zit je dan aan te denken? Het huwelijk bestaat aldus Jezus niet meer in de hemel.

Liefdevolle seks, uitdrukking van vreugde en de schoonheid van God's schepping... de beste soort dus. Maar als gewoon met elkaar praten en de hand schudden een betere vorm is van God's herschapen schepping te apprecieren, dan moet dat maar.

Quote:
[...]

De mens zal daar in direct contact staan met God. Volmaaktheid, want God zelf zal er Zijn. Tot in de eeuwigheid zal het goed zijn.

Interessante vraag: Was dit ook niet de opzet van het paradijs? Hoe groot is de kans dat de mens opnieuw de fout ingaat? Bestaat er dus nog zoiets als 'keuzevrijheid'?

oh, kijk, de mens zal wel wéten wat Goed is (anders kwam hij natuurlijk niet in de hemel, God kiest niet zomaar mensen), en alleen het Goede doen. Dus ik weet niet, heel de dag in de zon liggen, praten, aardig zijn tegen elkaar... misschien aanbidden we wel God heel de dag? Iets als een eeuwigdurende nieuwe soort kerkviering?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:17:58 schreef lina het volgende:

[...]

als je pijn voelt, weet je dan dat je bestaat? Als je eet, weet je dan dat je bestaat? En als je boos bent? Dan voel je, ben je er bewust van, weet je dat je bestaat. Misschien zou je van een zwaar geestelijk gehandicapte verwachten dat hij niet kan denken en niet weet dat hij bestaat. Dan zou je zo'n iemand net zo goed kunnen doden. Toch lijkt het me dat hij wéét dat hij bestaat. Jij had vast toch ook wel een idee ervan dat je bestaat, voordat je ontdekte en dácht: 'wow, ik besta! ik denk dat ik besta!'

Mensen communiceren met God via via. Bijv. de kerk, de Bijbel etc. Niet direct, anders konden we veel van religies afschaffen (want God zou ons direct individueel de informatie en opdrachten geven die we nodig hebben, waar we om vragen). En mensen die menen direct iets van God te horen hebben gekregen, worden ofwel krankzinnig genoemd en genegeerd, of als ze in een machtige of belangrijke positie zijn, serieus genomen door een deel van de bevolking.

[...]

Liefdevolle seks, uitdrukking van vreugde en de schoonheid van God's schepping... de beste soort dus. Maar als gewoon met elkaar praten en de hand schudden een betere vorm is van God's herschapen schepping te apprecieren, dan moet dat maar.

[...]

oh, kijk, de mens zal wel wéten wat Goed is (anders kwam hij natuurlijk niet in de hemel, God kiest niet zomaar mensen), en alleen het Goede doen. Dus ik weet niet, heel de dag in de zon liggen, praten, aardig zijn tegen elkaar... misschien aanbidden we wel God heel de dag? Iets als een eeuwigdurende nieuwe soort kerkviering?

Hm, maar waarom zou dat dan moeten? Is er niet iets 'hogers' dan seks?

Jezus is de weg om in de hemel te komen.. Dus wat dat betreft.. Maar dat laatste is ook waar ik aan denk. Of de mogelijkheid het altijd te doen. Er hoeft dan niets meer. Het duurt toch eeuwig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:31:28 schreef Sperzieboon het volgende:

[...]

Hm, maar waarom zou dat dan moeten? Is er niet iets 'hogers' dan seks?

Jezus is de weg om in de hemel te komen.. Dus wat dat betreft.. Maar dat laatste is ook waar ik aan denk. Of de mogelijkheid het altijd te doen. Er hoeft dan niets meer. Het duurt toch eeuwig.

wel, praten is hoger dan seks, zingen is hoger dan praten, en bidden is hoger dan zingen...

Ja, en het verontrust me wat die eeuwigheid gaat inhouden. Niets doen? Gewoon high en gelukzalig zijn? Dat lijkt bijna alsof we allemaal van de vredeswietpijp van God hebben geroken. Voor de eeuwigheid een puur gevoel van geluk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:39:57 schreef lina het volgende:

[...]

wel, praten is hoger dan seks, zingen is hoger dan praten, en bidden is hoger dan zingen...

Ja, en het verontrust me wat die eeuwigheid gaat inhouden. Niets doen? Gewoon high en gelukzalig zijn? Dat lijkt bijna alsof we allemaal van de vredeswietpijp van God hebben geroken. Voor de eeuwigheid een puur gevoel van geluk.

Yesh. Maar waarom stel je dan een paar posts terug dat er nog wel seks is? Hoe combineer je dat?

Ja ik kan er ook niet bij, beetje irritant. Aan de andere kant: de hele eeuwigheid bij 200 graden celsius op een steen hakken is ook niet alles. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:50:43 schreef Sperzieboon het volgende:

[...]

Yesh. Maar waarom stel je dan een paar posts terug dat er nog wel seks is? Hoe combineer je dat?

Ja ik kan er ook niet bij, beetje irritant. Aan de andere kant: de hele eeuwigheid bij 200 graden celsius op een steen hakken is ook niet alles.
puh2.gif

bedoel je de hel? Laten we daar niks bij voor gaan stellen. Als je leest wat voor martelmethodes ménsen hebben verzonnen, dan wordt je al zo ziek en misselijk. Genoeg om wat middeleeuwse martelmethodes op te zoeken, o.a. juist ook om mensen te bekeren en te behóeden voor de échte hel. Waarschijnlijk zijn verschillende 'experimenten' in nazi-kampen nog veel verschrikkelijker. En dan natuurlijk ook niet vergeten wat voor methoden door het leger werden gebruikt om mensen te 'ondervragen'. Tegenwoordig hebben we dingen als Guantanamo Bay e.a. Het is te ziek voor woorden. Máar, dat is wat de beperkte mens heeft verzonnen. Je kunt je voorstellen dat God's straf nog en tikkeltje verder geperfectioneerd is in leed (mogelijk door Satan zelf, indien Satan de heerser van de hel is... en Satan is waarschijnlijk de inspiratiegever voor de beperkte menselijke martelmethodes, maar als hij de eeuwigheid als werkruimte heeft, kan hij veel meer...).

En wat betreft of statisch eeuwig gelukkig zijn, of dynamisch leven en dingen doen in een gelukkige toestand, ik weet niet welk van beide het geval moet zijn. Ik weet wel dat een lichaam past bij activiteiten, immers, met een lichaam loop je, praat je, kijk je etc. Zonder lichaam heb je alleen je bewustzijn. Geluk is een staat van het bewustzijn, niet van je lichaam (want, jíj bent gelukkig, niet je lichaam). Dus het komt er op neer denk ik wat de Bijbel zegt. Heeft de Bijbel het over letterlijke lichamen die herschapen zullen worden, of gaat het alleen om een onlichamelijke bewustzijn/ziel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:37:21 schreef Sperzieboon het volgende:

Dat zou ik even na moeten lezen.
puh2.gif
Maar misschien dat enkele kenners dit zouden kunnen vertellen.

Maar als je gelukkig bent, heeft dat wel invloed op je lichamelijke gesteldheid toch?

ja, in dit leven, omdat we een lichaam hebben die gezonder of zieker kan zijn. Ongelukkig voelen zorgt voor een verzwakt lichaam. Meestal verzorg je je lichaam dan ook gewoon slechter. Een evenwichtige geestelijke staat, opgewekt, optimistisch en verheugd zorgt ervoor dat delen van je lichaam niet onder onnodige spanningen komen te staan die het lichaam schaden (bijv. het hart). Ook heb je dan meestal een meer voorzichtige en bewuste levensstijl. Gelukkig zijn is een teken van inzicht hebben. Ongeluk krijg je meestal omdat je dingen niet begrijpt, of wil begrijpen, en daardoor verkeerde keuzes maakt (dingen niet willen begrijpen is ook al een verkeerde keuze).

In de hemel gaat het niet meer om keuzes. Het is één oneindig durende gelukkige staat. Je lichaam kan niet gekwetst worden, en jij kan jezelf ook geen pijn doen. Je zal ook de ander geen pijn doen. Het is een plaats waar alles zich bevindt in God's glorie, zoals God dat gewenst heeft. Niemand zal er iets onbehoorlijks of ongezond doen. Beide geest en lichaam zullen in top-conditie zijn (of alleen de geest).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:11:28 schreef Light Jr. het volgende:

Het lastigste probleem is voor mij dat mijn vrienden en familie vrijwel allemaal niet gelovig zijn. Lekker paradijs, zit ik daar straks in mijn uppie. Hoe kan ik het dan ooit als paradijs ervaren?

God is er smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid