Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Voetbal je of heb je gevoetbald? Weet je wanneer tegenstanders gewoonlijk agressief worden? Als ze niet kunnen winnen op de normale, sportieve manier. Dat heb ik al zo vaak meegemaakt, al worden ze zelden agressief naar mij toe.

Ook als iemand een discussie niet kan winnen raakt ie gefrustreerd en zal ie graag een klap uitdelen oid om te compenseren voor zijn gebrek aan verbaal verweer, diegenen die te zwak zijn om controle over zichzelf te hebben doen dat vervolgens ook. Al ben je in dat geval gewoonlijk wel fysiek sterk genoeg om te denken dat je een kans hebt.

Verder ben ik het wel met je eens hoor (ja echt!) knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:50:22 schreef Light Jr. het volgende:

Voetbal je of heb je gevoetbald? Weet je wanneer tegenstanders gewoonlijk agressief worden? Als ze niet kunnen winnen op de normale, sportieve manier. Dat heb ik al zo vaak meegemaakt, al worden ze zelden agressief naar mij toe.

Ook als iemand een discussie niet kan winnen raakt ie gefrustreerd en zal ie graag een klap uitdelen oid om te compenseren voor zijn gebrek aan verbaal verweer, diegenen die te zwak zijn om controle over zichzelf te hebben doen dat vervolgens ook. Al ben je in dat geval gewoonlijk wel fysiek sterk genoeg om te denken dat je een kans hebt.

Verder ben ik het wel met je eens hoor (ja echt!)
knipoog_dicht.gif

Ik sport wel, maar ik voetbal(de) niet. Verder nooit problemen gehad rond een wedstrijd, alleen een keer met toeschouwers, maar toen had ik zelfs verloren puh2.gif Het grote verschil is waarschijnlijk dat jij veel vaker in dat soort situaties komt dan ik; ik kan me niet herinneren dat ik het de laatste vijf jaar ben tegengekomen. Ik hou het erop dat we slechts accentverschillen leggen flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Woede is net als liefde een wild dier als je weet dat dat dier wild is kun je hem temmen of in een kooi stoppen. Bij het ene wil ik dat, bij het andere niet. Woedend ben ik vaak genoeg, net als boos, furieus, duivels, hellig (voor de twentenaren onder ons), toornig, verbolgen etcetra.

Maar ik pas er voor om geweld te gebruiken, daar ben ik niet voor. De overheid heeft dat zwaard, en ik ben gewoon bang dat als ik dat zwaard gebruik, het alleen gebruikt gaat worden om koppen te laten rollen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:20:56 schreef Ann het volgende:

ik ben zelf snel beledigd, maar dan wordt ik niet kwaad maar verdrietig, ofwel ga ik weg

maar dan willen mensen me met opzet kwetsen, en dat voel ik ook wel op dat moment. Dan moet ik gewoon een time out nemen en me terugtrekken

me er helemaal niks vanaan trekken dat kan ik enkel als ik in een hyperactive bui ben
puh2.gif
maar meestal is dat niet zo

zelf gaan schelden of vechten ofzo
puh2.gif
nee dat zo ik nooit doen

Samengevoegde post 10-1-2007 9:21:47:

[...]

maar moest hij dan voortdoen bvb en je op de grond trekken etc

dan is het natuurlijk wel normaal dat jeje verzet enzo...allesinds dat zou ik toch doen

Mijn vader gaf me de wijze raad te overleven, wat kon betekenen dat ik het maar moest laten gebeuren als er geen keus was en gaf me mee dat zo iemand me slechts fysiek kwaad kon doen en dat ik zelf degene was die kon beslissen of ik me ook psychisch wilde laten kwetsen. Ik heb van jongsaf geleerd dat wat ik ben niet samenvalt met mijn lichaam, maar dat mijn lichaam een woning is. Een fraaie die je goed moet/mag/kunt onderhouden, maar niet dat wat ik wezenlijk ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:19:18 schreef PiB het volgende:

[...]

Dat vind ik dan weer een van het type grasrokersnonsens. Agressie, in alle vormen, is misschien niet goed, maar als je iemand eens een opdoffer geeft, ben je niet direct zwak of zo. Je bent hooguit dom omdat je de verkeerde oplossing zoekt (hoewel dat niet eens altijd het geval is; agressie kan wel degelijk een oplossing zijn).

Over je heen laten lopen is zwak, onnodig agressief zijn is meestal gewoon dom.

Agressie is een schijn oplossing. Maar wat te doen als een zwakkere wordt aangevallen? Die aanvaller inelkaar meppen?? Er tussen gaan staan, ja dat zou ik wel doen.

Het is moeilijk, maar als het op leven en dood aankomt, wiens leven is dan meer waard, dat van jou of dat van je belager?? Als jij oké hebt geleefd en hij heeft nog een lange weg te gaan, voor wie is het dan erger om dood te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Thorgrem" schreef het volgende:

Ik heb geleerd (van mijn pa) om problemen (bij uitgaan) uit de weg te gaan en er om heen te lopen. En als ik er niet om heen kan en geweld onvermijdelijk is om dan de eerste zijn die de klap geeft, en dat die eerste klap dan maar gelijk goed hard mag zijn.

Wanneer is geweld onvermijdelijk? Wanneer moet je die eerste klap dan uitdelen? Een enkele klap is zelden voldoende hoor, tenzij je weet wat je doet. En dan escaleert het zeker. Ik zal nooit de eerste zijn die geweld gebruikt.

Maar goed, ik heb een beetje makkelijk praten omdat ik enigszins geoefend ben voor dat soort situaties.

Quote:
"anastasia" schreef het volgende:

Mijn vader gaf me de wijze raad te overleven, wat kon betekenen dat ik het maar moest laten gebeuren als er geen keus was en gaf me mee dat zo iemand me slechts fysiek kwaad kon doen en dat ik zelf degene was die kon beslissen of ik me ook psychisch wilde laten kwetsen. Ik heb van jongsaf geleerd dat wat ik ben niet samenvalt met mijn lichaam, maar dat mijn lichaam een woning is. Een fraaie die je goed moet/mag/kunt onderhouden, maar niet dat wat ik wezenlijk ben.

Wanneer heb je geen keus? Ik weet niet of een passieve houding goed is... in denk dat dat het in geval van een verkrachting/aanranding erger maakt. Heel veel pogingen daartoe mislukken omdat het slachtoffer zich verzet. Verzet kan er wel voor zorgen dat je bont en blauw wordt geslagen en getrapt, als ik een vrouw was zou dat me relatief weinig uitmaken...

Quote:
"anastasia" schreef het volgende:

Agressie is een schijn oplossing. Maar wat te doen als een zwakkere wordt aangevallen? Die aanvaller inelkaar meppen?? Er tussen gaan staan, ja dat zou ik wel doen.

Dat is al heel wat. Afhankelijk van de ernst van de situatie zou ik of dat doen, of 'm uitschakelen.

Quote:
"anastasia" schreef het volgende:

Het is moeilijk, maar als het op leven en dood aankomt, wiens leven is dan meer waard, dat van jou of dat van je belager?? Als jij oké hebt geleefd en hij heeft nog een lange weg te gaan, voor wie is het dan erger om dood te gaan.

Vanwaar die keuze? Je slaat een agressor zo maar niet dood. De keuze is eerder, jouw leven of dat van het slachtoffer van de agressor. Ik vang liever klappen dan dat een bejaarde of een jong kind ze krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 12 januari 2007 23:06:18 schreef Light Jr. het volgende:

[...]

Wanneer is geweld onvermijdelijk? Wanneer moet je die eerste klap dan uitdelen? Een enkele klap is zelden voldoende hoor, tenzij je weet wat je doet. En dan escaleert het zeker. Ik zal nooit de eerste zijn die geweld gebruikt.

Maar goed, ik heb een beetje makkelijk praten omdat ik enigszins geoefend ben voor dat soort situaties.

Ook ik heb redelijk kunnen oefenen in de jaren dat ik aan Jiu Jitsu deed.

En geweld kun je niet meer vermijden wanneer iemand met een kapot geslagen glas op je afkomt of met een mes, of dat een vriend van je neergeslagen wordt. Afijn ik denk dat je wel weet wanneer het moment daar is.

Niet dat ik tot nu toe ooit heb moeten vechten. Gelukkig kom ik zelden agressieve mensen tegen met uitgaan en als ik ze al tegenkom dan lost praten het meestal wel op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 12 januari 2007 23:09:44 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

En geweld kun je niet meer vermijden wanneer iemand met een kapot geslagen glas op je afkomt of met een mes

Ik denk dat ik mijn persoonlijk record op de sprint dan zou gaan verbeteren ...

Quote:
of dat een vriend van je neergeslagen wordt.

Dan wordt het weer een ander verhaal, ja. Het heeft er - al met al - voor mij nogal veel mee te maken of het voor mezelf of voor een ander is. Liever vluchten dan vechten, maar voor een ander kun je niet vluchten, dus dan moet je wel vechten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:22:10 schreef Pius_XII het volgende:

Vechten is voor proletariërs. Ik heb daar zo m'n mannetjes voor. Op die manier hou ik ook nog eens schone handen.

Je kunt niet altijd beroep blijven doen op Michael he. Op een dag zal hij eens niet de vuile kluisjes van je opknappen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Thorgrem" schreef het volgende:

Ook ik heb redelijk kunnen oefenen in de jaren dat ik aan Jiu Jitsu deed.

En geweld kun je niet meer vermijden wanneer iemand met een kapot geslagen glas op je afkomt of met een mes, of dat een vriend van je neergeslagen wordt. Afijn ik denk dat je wel weet wanneer het moment daar is.

Dat is waar, met name in dat 2e geval moet je wel. In het 1e geval zou ik net als weg2 gaan rennen. Als ik niet weg kom, tsja, dan heb je ook geen keuze.

Iig is het erg goed om aan zelfverdedigingssport te hebben gedaan, ik zal mijn kinderen (als ik ze ooit krijg) ook op vechtsport zetten.

Quote:
"Thorgrem" schreef het volgende:

Niet dat ik tot nu toe ooit heb moeten vechten. Gelukkig kom ik zelden agressieve mensen tegen met uitgaan en als ik ze al tegenkom dan lost praten het meestal wel op.

Idem. Praten, of anders intimidatie.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Dan wordt het weer een ander verhaal, ja. Het heeft er - al met al - voor mij nogal veel mee te maken of het voor mezelf of voor een ander is. Liever vluchten dan vechten, maar voor een ander kun je niet vluchten, dus dan moet je wel vechten.

Indeed...

Heb het 1x voor mijn zusje opgenomen toen ze werd belaagd door drie grote kerels (tussen haakjes: allochtonen), die haar voor van alles uitscholden en aan haar haren trokken. Geen keus. Hoewel ik volkomen kansloos was, toen was ik ook nog een iel ventje. Wonderbaarljik genoeg goed afgelopen, en mijn zusje kon wegkomen.

Sindsdien weet ik iig wel dat ik er sta voor degenen die me dierbaar zijn, als het moet. Ik ben heel zelden trots op mezelf, maar toen was ik dat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:26:48 schreef anastasia het volgende:

[...]

Mijn vader gaf me de wijze raad te overleven, wat kon betekenen dat ik het maar moest laten gebeuren als er geen keus was en gaf me mee dat zo iemand me slechts fysiek kwaad kon doen en dat ik zelf degene was die kon beslissen of ik me ook psychisch wilde laten kwetsen. Ik heb van jongsaf geleerd dat wat ik ben niet samenvalt met mijn lichaam, maar dat mijn lichaam een woning is. Een fraaie die je goed moet/mag/kunt onderhouden, maar niet dat wat ik wezenlijk ben.

Dat kan wel zo zijn, maar of dat ook werkt...ik ben al bedreigd geweest door jongens, en zelfs door zoiets vrij onschuldigs nog, ging ik al 2 dagen mannen haten

moest ik verkracht worden...ja dan weet ik niet wat er zou gebeuren hoor, dan gaat het wel heel extreem worden

nee ik zou mezelf verzetten,zeker weten. ooit probeerde een gast me op de grond te trekken etc, maar doordat ik me verzette kon ik wel vluchten

jep zeker weten dat ik dat altijd zal doen, ik ga niet zomaar liggen en zeggen : laat maar komen

Ik ben het eens dat je lichaam een woning is, een woning waar je wel 1 mee bent op aarde, en die je dus heel veel pijn kan doen beleven

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid