Spring naar bijdragen

Doet bush/amerika goed werk?


Aanbevolen berichten

Sinds die ophanging van saddam vraag ik me af of bush zelf niet slecht bezig is.

Hij heeft een heel land aangevallen en het enige resultaat is een dictator die gepakt is.

Waarom zien zoveel mensen hem als Redder, terwijl hij zelf eigelijk ook niet goed bezig is.

Amerika en Bush worden de afgelopen jaren door de grote menigte als de goede partij gezien.

Hij heeft veel mensen laten doodgaan na de storm katrina.

Er was zelfs een film waar Bush zei dat hij er van af wist.

Iedereen zit tegenwoordig te slijmen bij amerika.

Nederland heeft zelfs meegeholpen om wapens van amerika door te sturen naar israel(via Schiphol) voor de oorlog met libanon.

Amerika wou niet dat er regels kwamen voor illegale wapenhandel dat was tegen de regels van hun land dankzei dat woeden er in arme landen nog oorlogen.

Amerika veroorzaakt volgens mij meer problemen dan dat het oplost.

En toch doen ze zo arrogant dat ze iraq hebben bevrijd.

Wil niemand weten dat Amerika hypocriet is, de politieke leiders lijken het niet te weten.

Hoe denken jullie eigelijk over heel Amerika en Bush.

Ben ik nou paranoia of zijn meer mensen het met me eens?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben wij onze vrijheid niet aan dit politieagentje te danken? Niet dat we alles dan maar kritiekloos moeten slikken wat de regering Bush doet, maar Bush is niet heel Amerika.

Ik ken echt tientallen Amerikanen die het ook niet eens zijn met hun president.

Ik ken echt een groot aantal Amerikanen die veel voor me hebben betekent in de afgelopen 32 jaar. Als de afstand niet zo groot zou zijn zou ik ze tot mijn allerbeste vrienden rekenen. Hoeveel Amerikanen ken jij persoonlijk? Ben je er wel eens geweest? Je in hun geschiedenis/cultuur verdiept?

Ik ben het Amerika bashing eigenlijk wel een beetje beu. Is het geen goed idee dat we de standaard die we voor de USA hanteren ook een op ons bemoeizuchtig, betweterige kikkerlandje toepassen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bush doet geen goed werk want hij voert oorlog

En dan al die martelingen door het leger, en geheime vluchten over europa om ze naar andere bestemmingen te brengen waar ze ondervraagd, en ook mishandeld, worden

...

Ook met Katrina, er waren daar heel veel armere mensen die geen vervoer hadden enzo. de rijkere konden weg met hun auto's maar aan extra bussen voor al die armere werd niet gedacht

maarja dat kon iedereen wel zien in de media

Ik weet niet wat Bush wil bereiken, maar het werkt niet

hij ziet er wel schattig uit op tv , net een ventje die niemand zou kwaad doenpuh2.gif maarja kijk, uiterlijk bedriegt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 31 december 2006 09:09:43 schreef Mr. Emilio het volgende:

Hebben wij onze vrijheid niet aan dit politieagentje te danken?

Het is maaar net, wat je 'vrijheid' wilt noemen. Sinds WO II verengelst de hele wereld, en onze economie is slaafs afhankelijk geworden van Wall Street, een ontelbare menigte goede, solide bedrijven is overgegaan in Amerikaanse handen. Noem je dat vrijheid? Kijk eens naar Iran; daar was ook een dictatuur, maar gaandeweg werd die minder en minder. En nu is dat land er beter aan toe dan het 'door Amerika bevrijde' Irak. Nee, volgens mij moeten wij allen werke aan één onverdeeld Europa, waar Latijn of Duits de voertaal zal zijn, om Amerika niet het genoegen te geven, dat wij ons wel aanpassen aan 'de bevrijder'. Het is toch net een SF-film? Er stort een ruimteschip neer op een onbewoonde planeer met 5 miljard bewoners. Eén opvarende overleeft het. En dan? Dan duurt het ongeveer één week, en de hele planeet spreekt de taal van de (Amerikaanse) kosmonaut! Nee dank je, hier pas ik voor, en dat laat ik iedereen weten! Ik ben lid van de ETA! Nee, niet die terroristenorganisatie uit Baskenland, maar gewóón de ETA; Europeanen Tegen Amerika. rofl.gif

Maar ondanks de laatste zin meen ik dit alles serieus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben onze vrijheid niet minder te danken aan 20 miljoen Russen, een hele club Britten, Canadezen, etc., etc.

En inderdaad als je met "vrijheid" het angelsaksische model bedoelt, waarin een vertegenwoordigende democratie de schijn ophoudt dat niet ambtenaren en kaptiaal de dienst uitmaken, dan hebben we inderdaad vrijheid.

Persoonlijk denk ik dat ik mijn vrijheid niet aan een amerikaan, rus of brit te danken heb, maar aan een jood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor alle VS haters, haal je hart op, de combinatie China/India komt eraan! party.gif of noparty.giflink

Wen er maar aan, politiek (vooral wereldpolitiek) is vaak een erg smerig spelletje dat gedomineerd wordt door slechts een paar invloedrijke landen/industriëlen/individuen.

Gaat Bush, dan komt er weer een andere politici die daar is gekomen door steekpenningen, loze beloftes, omkoping etc etc. Lang leve de democratie of lang leve de dictatuur, beslis jij maar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 31 december 2006 02:50:15 schreef Casper het volgende:

Sinds die ophanging van saddam vraag ik me af of bush zelf niet slecht bezig is.

Hij heeft een heel land aangevallen en het enige resultaat is een dictator die gepakt is.

Waarom zien zoveel mensen hem als Redder, terwijl hij zelf eigelijk ook niet goed bezig is.

Amerika en Bush worden de afgelopen jaren door de grote menigte als de goede partij gezien.

Ik weet niet of jij enigzins op de hoogte bent van de publieke opinie over Bush en Amerika. Ik neem maar aan van niet, want als je dat wel zou zijn dan zou je weten dat de kritiek op hem en zijn beleid enorm groot is. En dat de massa hem zeker niet ziet als de enige goede partij. Er is denk ik niemand in de wereld die hem als redder met een hoofdletter ziet.

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. En daarom is er ook zoveel kritiek op Bush. Een man van wie ik niet diep onder de indruk ben en die ik ook niet een zeer goede president vind. Maar de kritiek op zijn beleid is vaak veel te makkelijk. Menigeen lijkt met het oog op Irak te vergeten wat voor een gruweldaden daar zijn begaan door Saddam Hoessein. En de situatie is nu inderdaad niet goed. Maar de oorlog in Irak heeft toch een beweging in gang gezet die wij alleen maar toe kunnen juichen.

Amerika, en meer specifiek president Bush, neemt zijn verantwoordelijkheid in de wereld. Ze maken daarbij fouten, het blijven tenslotte mensen. Maar het eenzijdig en ongenuanceerd uitvergroten van deze fouten is veel te makkelijk.

Samengevoegde post 01-1-2007 15:32:24:

Quote:
Op zondag 31 december 2006 18:47:44 schreef diakio het volgende:

We hebben onze vrijheid niet minder te danken aan 20 miljoen Russen, een hele club Britten, Canadezen, etc., etc.

De participatie van de VS in WOII is ontegenzeggelijk een keerpunt geweest in deze oorlog. En dus ook cruciaal geweest voor onze bevrijding in 1945. Zonder hen was het offensief van de Russen kansloos geweest. Had Canada zich ook niet in de oorlog gestort en hadden de Britten nog goed ingeschanst op hun eiland gezeten. Het is inderdaad niet nodig om bij alle kritiek op Amerika steeds terug te grijpen op die bevrijding, maar deze als reactie daarop de bevrijding bagatelliseren is weer een ander uiterste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 01 januari 2007 15:27:01 schreef GenW het volgende:

Menigeen lijkt met het oog op Irak te vergeten wat voor een gruweldaden daar zijn begaan door Saddam Hoessein. En de situatie is nu inderdaad niet goed. Maar de oorlog in Irak heeft toch een beweging in gang gezet die wij alleen maar toe kunnen juichen.

Sorry? Juich jij het binnenvallen van landen toe? Je snapt die oorlog niet helemaal denk ik, want Saddam gebruikte men niet als de reden tot het binnenvallen, maar de zogenaamde massavernietigingswapens die men zou bezitten. Heb jij er wat van gezien? Juist, ik ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 31 december 2006 02:50:15 schreef Casper het volgende:

Sinds die ophanging van saddam vraag ik me af of bush zelf niet slecht bezig is.

Hij heeft een heel land aangevallen en het enige resultaat is een dictator die gepakt is.

Waarom zien zoveel mensen hem als Redder, terwijl hij zelf eigelijk ook niet goed bezig is.

Amerika en Bush worden de afgelopen jaren door de grote menigte als de goede partij gezien.

Hij heeft veel mensen laten doodgaan na de storm katrina.

Er was zelfs een film waar Bush zei dat hij er van af wist.

Iedereen zit tegenwoordig te slijmen bij amerika.

Nederland heeft zelfs meegeholpen om wapens van amerika door te sturen naar israel(via Schiphol) voor de oorlog met libanon.

Amerika wou niet dat er regels kwamen voor illegale wapenhandel dat was tegen de regels van hun land dankzei dat woeden er in arme landen nog oorlogen.

Amerika veroorzaakt volgens mij meer problemen dan dat het oplost.

En toch doen ze zo arrogant dat ze iraq hebben bevrijd.

Wil niemand weten dat Amerika hypocriet is, de politieke leiders lijken het niet te weten.

Hoe denken jullie eigelijk over heel Amerika en Bush.

Ben ik nou paranoia of zijn meer mensen het met me eens?

salaam

helemaal mee eens!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 01 januari 2007 15:38:06 schreef Maxized het volgende:

[...]

Sorry? Juich jij het binnenvallen van landen toe? Je snapt die oorlog niet helemaal denk ik, want Saddam gebruikte men niet als de reden tot het binnenvallen, maar de zogenaamde massavernietigingswapens die men zou bezitten. Heb jij er wat van gezien? Juist, ik ook niet.

In ieder geval ben ik an sich absoluut niet tegen die oorlog. Er waren zeer duidelijke aanwijzingen dat Irak in het bezit was van massavernietigingswapens, die aanwijzingen kan en mag je niet negeren. Als ze daarna incorrect blijken dan is dat natuurlijk een fout, maar het risico lopen dat hij ze wel had was een nog veel grotere fout geweest. Stel nou dat we er achteraf achter moesten komen dat de aanwijzingen juist waren. Dat had pas een verwijt kunnen zijn aan George W. Bush.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 01 januari 2007 15:45:26 schreef GenW het volgende:

[...]In ieder geval ben ik an sich absoluut niet tegen die oorlog. Er waren zeer duidelijke aanwijzingen dat Irak in het bezit was van massavernietigingswapens, die aanwijzingen kan en mag je niet negeren. Als ze daarna incorrect blijken dan is dat natuurlijk een fout, maar het risico lopen dat hij ze wel had was een nog veel grotere fout geweest. Stel nou dat we er achteraf achter moesten komen dat de aanwijzingen juist waren. Dat had pas een verwijt kunnen zijn aan George W. Bush.

Ze deden het voor alsof er grote aanwijzingen waren voor massavernietigingswapens bedoel je, om iedereen achter die oorlog te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 01 januari 2007 15:27:01 schreef GenW het volgende:

[...]Ik weet niet of jij enigzins op de hoogte bent van de publieke opinie over Bush en Amerika. Ik neem maar aan van niet, want als je dat wel zou zijn dan zou je weten dat de kritiek op hem en zijn beleid enorm groot is. En dat de massa hem zeker niet ziet als de enige goede partij. Er is denk ik niemand in de wereld die hem als redder met een hoofdletter ziet.

Ik ben wel op de hoogte maar ik ben eerlijk.

En in mijn omgeving hoor ik telkens dat Amerika goed is.

En op de televisie is het vaak niet anders.

Nederland is het schoothondje van Amerika en Engeland de zogenaamde bondgenoot.

Amerika gebruikt ons gewoon.

Duitsland en frankrijk hadden dat teminste door.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 01 januari 2007 17:06:15 schreef Maxized het volgende:

[...]

Ze deden het voor alsof er grote aanwijzingen waren voor massavernietigingswapens bedoel je, om iedereen achter die oorlog te krijgen.

Dat bedoel ik helemaal niet. Zou je alsjeblieft verzinsels voor je eigen rekening willen nemen en die niet in mijn schoenen schuiven. Ik heb geen concrete aanwijzing dat er moedwillig gelogen is.

Samengevoegde post 01-1-2007 17:59:05:

Quote:
Op maandag 01 januari 2007 17:11:12 schreef Casper het volgende:

[...]

Ik ben wel op de hoogte maar ik ben eerlijk.

En in mijn omgeving hoor ik telkens dat Amerika goed is.

En op de televisie is het vaak niet anders.

Nederland is het schoothondje van Amerika en Engeland de zogenaamde bondgenoot.

Amerika gebruikt ons gewoon.

Duitsland en frankrijk hadden dat teminste door.

Jouw omgeving is blijkbaar geen goed referentiekader en wat je hoort op televisie ook niet. Ten eerste vang ik zowel in mijn omgeving als op televisie andere signalen op. Ten tweede blijkt uit onderzoek dat je geen gelijk hebt, ik citeer:

"Uit een pan-Europees onderzoek van TNS voor CNN en Time Magazine blijkt dat 57 procent van de Europeanen vindt dat de wereld door het beleid van de Amerikaanse president George W. Bush onveiliger is geworden. In Nederland ligt dat percentage nog eens tien procent hoger. Slechts zeven procent van de Nederlandse ondervraagden is van mening dat de wereld een veiliger plek is geworden om in te leven.

"De recente Amerikaanse acties in de strijd tegen terrorisme hebben zeer duidelijk uitwerking gehad op de manier waarop anderen in de wereld tegen Amerika aankijken. Het is duidelijk dat de impact van de Amerikaanse politiek een diepe kloof heeft geslagen tussen de VS en de voormalige Europese bondgenoten. De Verenigde Staten worden steeds meer gezien als een land dat volledig wordt geabsorbeerd door het nastreven van haar eigen agenda", aldus Marita Caballo van TNS Polling & Social."

Zevenzestig procent van de Nederlanders vindt dat de wereld onveiliger is geworden door George W. Bush. Hoe je het ook draait, dat is niet in overeenstemming te brengen met wat jij beweerde.

Daarnaast is Nederland helemaal niet het schoothondje van Amerika. Nederland heeft heel duidelijk een eigen diplomatieke agenda en soms komt die overeen met die van de VS, en soms niet. Zo is er nog niet zo lang geleden een fase van diplomatieke koelte tussen Nederland en de VS geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je citeert een stuk waaruit blijkt dat de meerderheid het onveilig vind worden dankzei amerika.

Maar daar had ik het niet over.

Ik heb het over een hekel hebben aan amerika.

Iedereen vind het goed dat saddam is opgehangen maar ik hoor nergens op de televisie dat ze vinden dat het niet zo had moeten gaan.

Amerika gebruikt dat als dekmantel voor het verkloten van de oorlog.

Ik heb het over wapenhandel.

En hoe amerika hun eigen arme burgers laat stikken.

Al die arme mensen willen bush niet vooral door die storm katrina maar ze zijn een minderheid.

Dus niet alleen onveilig door de oorlog in iraq en dat gedoe met afganistan

nederland is wel het schoothondje, als nederland geen wapens wil verhandelen met de oorlog israel libanon, waarom laten ze dan amerika via nederland wapens handelen.

Dat zijn halve maatregelen.

Frankrijk en duitsland zijn niet voor Bush dat weet ik maar dat had ik al gezegt.

Engeland is altijd nog hun bondgenoot en Nederland zit weer moeilijk te doen.

Toen ook met die oorlog waren ze er niet voor maar toch helpen ze amerika.

Jij zegt 70 procent vind het onveilig

dat betekend dat nederland nog meer een meeloper is.

Ze kiezen amerika voor hun eigen bevolking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 01 januari 2007 19:35:22 schreef Casper het volgende:

Je citeert een stuk waaruit blijkt dat de meerderheid het onveilig vind worden dankzei amerika.

Maar daar had ik het niet over.

Ik heb het over een hekel hebben aan amerika.

Daar had je het niet over. Je zei dit: "Amerika en Bush worden de afgelopen jaren door de grote menigte als de goede partij gezien." Dat is niet waar.

Nog maar eens een citaat uit een onderzoek:

"President Bush daarentegen scoort zeer laag op positieve emoties en roept bij Nederlanders zeer veel negativiteit op. Frerichs: 'Hij bevindt zich tussen de hekkensluiters Mugabe, Kim Jung II en Fidel Castro'."

Quote:
Iedereen vind het goed dat saddam is opgehangen maar ik hoor nergens op de televisie dat ze vinden dat het niet zo had moeten gaan.

Het spijt me, dan luister je niet goed. Ik hoor aardig wat kritiek op de doodstraf.

Quote:
Amerika gebruikt dat als dekmantel voor het verkloten van de oorlog.

Ik heb het over wapenhandel.

En hoe amerika hun eigen arme burgers laat stikken.

Al die arme mensen willen bush niet vooral door die storm katrina maar ze zijn een minderheid.

Dus niet alleen onveilig door de oorlog in iraq en dat gedoe met afganistan

Ah, je hebt dus een hoop commentaar op Bush. Zoals ik al zei, hoge bomen vangen veel wind. Maar in dit geval is misschien ook wel van toepassing: de beste stuurlui staan aan wal.

Quote:
nederland is wel het schoothondje, als nederland geen wapens wil verhandelen met de oorlog israel libanon, waarom laten ze dan amerika via nederland wapens handelen.

Dat zijn halve maatregelen.

Daar zullen bepaalde redenen voor zijn. Nederland speelt dan bijvoorbeeld geena actieve rol in de handel, Nederland heeft geen probleem om als doorvoerhaven te fungeren. Daarnaast zullen daar waarschijnlijk bepaalde diplomatieken belangen liggen. In ieder geval is Nederland om die reden absoluut nog niet het schoothondje van de VS. Nederland heeft heel duidelijk een eigen diplomatieke agenda. Als jij die niet wilt zien, mij best.

Quote:
Frankrijk en duitsland zijn niet voor Bush dat weet ik maar dat had ik al gezegt.

Engeland is altijd nog hun bondgenoot en Nederland zit weer moeilijk te doen.

Toen ook met die oorlog waren ze er niet voor maar toch helpen ze amerika.

Jij zegt 70 procent vind het onveilig

dat betekend dat nederland nog meer een meeloper is.

Ze kiezen amerika voor hun eigen bevolking.

Voorbeeld van een Nederlandse minister die kritiek levert op beleid VS.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 01 januari 2007 20:00:28 schreef GenW het volgende:

[...]Daar had je het niet over. Je zei dit: "Amerika en Bush worden de afgelopen jaren door de grote menigte als de goede partij gezien." Dat is niet waar.

Volgens mij staat er bij jou onveilig, en daar had ik het niet over.

Ik had het over al die andere dingen die Bush verkeerd deed, en niet over hoe onveilig wij ons voelen dankzei die oorlog.

Dat zegt opzich namelijk niets

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 01 januari 2007 20:44:35 schreef Casper het volgende:

[...]

Volgens mij staat er bij jou onveilig, en daar had ik het niet over.

Ik had het over al die andere dingen die Bush verkeerd deed, en niet over hoe onveilig wij ons voelen dankzei die oorlog.

Dat zegt opzich namelijk niets

Als de meerderheid van de Nederlanders vindt dat Bush de wereld onveiliger heeft gemaakt kun je daar wat mij betreft uit opmaken dat ze niet vinden dat Bush het zo goed doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 31 december 2006 18:47:44 schreef diakio het volgende:

We hebben onze vrijheid niet minder te danken aan 20 miljoen Russen, een hele club Britten, Canadezen, etc., etc.

En inderdaad als je met "vrijheid" het angelsaksische model bedoelt, waarin een vertegenwoordigende democratie de schijn ophoudt dat niet ambtenaren en kaptiaal de dienst uitmaken, dan hebben we inderdaad vrijheid.

Persoonlijk denk ik dat ik mijn vrijheid niet aan een amerikaan, rus of brit te danken heb, maar aan een jood.

Ik wist dat het altij weer aankomt op het zinnetje dat wij onze loyaliteit jegens Amerika niet enkel en alleen zou mogen afhangen van hetgeen Amerikanen gedaan hebben en dat we daarbij de Polen, Engelsen, Canadezen, vrije Fransen, Marokanen, Ieren, Schotten, gevluchte Noren, Nederlanders en Finnen maar al te snel vergeten.

Wat is het reële alternatief voor het Angelsaksiche model? Het Communisme?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid