Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vrees voor je dat je dat niet gaat lukken...

Sowieso is die mogelijkheid er eigenlijk niet, maar daarnaast zou dat ook erg zwaar zijn en inhouden dat je geen sociaal leven er meer op na kan houden. En crediblen is dan ook voorbij...

Dus om kort te zijn... het kan niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

ff na 2 maanden weer de topic openen. De opendagen zijn nu weer geweest enzo dus hier de vraag. !!!WIE hebben zich allemaal aangemeld voor het komende GPW/GL jaar op de CHE?

Ikkuh gaat GPW-ETH doen samen met 2 vrienden van mij. (en nee we gaan er niet heen omdat de ander er ook heen gaat, we hadden het al besloten voor onszelf voor we wisten dat de andere het gingen doen) (dit zeg ik vast om misverstanden uit de wereld te helpen)knipoog_dicht.gif

maar dus...wie wie WIE? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik heb me aangemeld voor GPW-CHE volgend jaar smile.gif

Ik wilde eerst twee jaar lang psychologie doen, maar ik miste de verdieping die de bijbel kon bieden. De studie psychologie is te weinig (eigenlijk niet) op Jezus gericht. Toen ik deze opleiding in de vijfde klas vond, was ik meteen dolenthousiast. Ik doe in mijn vrije tijd graag bijbelstudies, dit combineert dus psychologie met de bijbel.

Heb wel express voor HBO op de CHE gekozen (ipv universiteit), want die biedt veel meer praktijkervaring en is veel breder. Je kan dan bij meerdere kerkstromingen terecht.

Aangezien ik nogal een boekenwurm ben, heb ik die praktijkervaring wel nodig.

Waarschijnlijk ga ik na de opleiding werken en in deeltijd doorstuderen bij de LOI.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Hallo iedereen,

Ik zit er ook erg sterk over te denken om GPW-ETH te gaan doen, alleen heb ik mij nog niet aangemeld, omdat ik zit te twijfelen of dit wel een goede keuze is. Ik praat er ook met God wel over, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk. Ook zit ik met de afstand van hier naar Ede. Ik zou het liefst hier willen blijven omdat ik mijn hobby's in de kerk hier niet op wil zeggen. Ik woon in Westerhaar, wat dicht bij almelo ligt, maar het duurt anderhalf uur voordat je in Ede bent met de trein.

Zit iemand misschien hier met hetzelfde probleem, maar die wel al heeft besloten om GPW te doen, of al doet. Ook ben ik benieuwd hoeveel les je in de week hebt, en hoelaat de dagen meestal beginnen.

mvg GBU

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Voor alle Gpw-ers afgestudeerd, nog studerend of aankomend heb ik een vraag:

Denk je werk te kunnen vinden of ken je mensen die na afgestudeerd te zijn in het werkveld een baan hebben?

Volgens mij is dit het grootste probleem van de GPW. Ik ken vele afgestudeerden, die nu niets met de opleiding doen. Graag reacties

gr, Paul


Samengevoegd:

Op dinsdag 16 januari 2007 14:58:01 schreef KennethB het volgende:

[...]

Ja, inderdaad. Je word echt zo kritisch als de ... Je moet echt opletten dat je niet steeds gaat zitten analyseren. Of als een voorganger dan iets zegt waarvan je weet dat hij er gewoon zo ernstig naast zit, dan is meteen zijn geloofwaardigheid aangetast alhoewel hij verder best een goed verhaal kan hebben.

[...]

In zekere zin ben ik dit met jullie eens. Dmv deze opleiding ga je kritischer kijken, maar ik vind dat studenten te makkelijk uitspraken, dogma, ideeen overnemen van docenten en daar hoogmoedig mee omgaan. Alsof ze het nu ineens weten. Met die houding zitten ze in de kerk en denken het beter te weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:

Voor alle Gpw-ers afgestudeerd, nog studerend of aankomend heb ik een vraag:

Denk je werk te kunnen vinden of ken je mensen die na afgestudeerd te zijn in het werkveld een baan hebben?

Volgens mij is dit het grootste probleem van de GPW. Ik ken vele afgestudeerden, die nu niets met de opleiding doen. Graag reacties

gr, Paul

Dat ligt er ook aan welke variant je gekozen hebt, maar er is werk genoeg. Pastoraal werkers hebben ze in allerlei instellingen nodig zoals ziekenhuizen, bejaardentehuizen, het leger, kerkgemeenschappen, gevangenissen, enzovoort. Daarnaast zijn er ook zelfstandigen. Als ik zie wat ik hier in Brabant aan vacatures tegenkom is er dus werk genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een vraagje aan Glenn.. Jij doet de zaterdagopleiding, wat doe je dan precies doordeweeks? Moet dat op je opleiding afstemmen of doe je totaal iets anders? en hoe zit dat met de stages?

Alvast bedankt
flower.gif

Doordeweeks werk ik 4 dagen bij een ICT bedrijf. Op dinsdag doe ik dan m'n huiswerk, dus gewoon opdrachten en leren. Dus dat hoeft helemaal niet relevant aan je opleiding te zijn.

Ik heb net het eerste jaar achter de rug, dan doe je nog niet echt 'stage', dan moet je wat mensen interviewen en dat kan prima tussendoor. In de komende jaren moet je wel echt stage lopen, maar hoe dat gaat... géén idee. Ik leef bij de dag (schijnt ook heel christelijk te zijn knipoog_dicht.gif).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Doordeweeks werk ik 4 dagen bij een ICT bedrijf. Op dinsdag doe ik dan m'n huiswerk, dus gewoon opdrachten en leren. Dus dat hoeft helemaal niet relevant aan je opleiding te zijn.

Ik heb net het eerste jaar achter de rug, dan doe je nog niet echt 'stage', dan moet je wat mensen interviewen en dat kan prima tussendoor. In de komende jaren moet je wel echt stage lopen, maar hoe dat gaat... géén idee. Ik leef bij de dag (schijnt ook heel christelijk te zijn
knipoog_dicht.gif
).

Bedankt smile.gif Hoe zit het dan met je ov jaarkaart en stufi enzo? Houdt dan dan allemaal op?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Woon je al op jezelf dan? Hoe doe je dat met de kosten? Sorry voor al die vragen
puh2.gif
maar ik zit er ontzettend over na te denken
widegrin.gif

widegrin.gif

Ik woon nog thuis. De kosten zijn ongeveer 1100 euro per studiejaar. Die betaal ik zelf en dat kan best, doordat ik 4 dagen werk. Ja, ik rijd dus elke zaterdag een uur heen en een uur terug knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid