Spring naar bijdragen

Hoe vind ik mijn levenspartner?


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hoi hoi,

Ik ben 20 jaar en vind het wel eens tijd voor een jongen in mijn leven. Ik vraag me af of God een jongen voor mij heeft waar ik op moet wachten tot dat hij op mijn pad komt, of moet ik zelf actief opzoek verbaasd.gif

Als er dan een jongen is die mij wel leuk vind of ik hem, hoe weet ik dan dat het MIJN levenspartner is? Of bestaat de ware niet?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen waar ik al een tijdje mee rond loop.

Groetjes...

Link naar bericht
Deel via andere websites

ten eerste moet je geduld hebben, alles op zijn tijd..

het kan nog tijden (!) duren voor je iemand vindt waarmee je je leven zal delen. ik denk dat je daar niet zoveel voor hoeft te doen.

ik denk dat God diegene gewoon op jou pad laat komen.

verder weet ik zelf niet wanneer je precies weet of iemand 'de juiste' is..

succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi!

Mijn antwoord is misschien geen antwoord op je vraag, het is mijn ervaring, dus misschien heb je er niet zoveel aan!

Quote:
Op zondag 05 november 2006 12:42:28 schreef Louyem het volgende:
Hoi hoi,

Ik ben 20 jaar en vind het wel eens tijd voor een jongen in mijn leven. Ik vraag me af of God een jongen voor mij heeft waar ik op moet wachten tot dat hij op mijn pad komt, of moet ik zelf actief opzoek
verbaasd.gif

Zoek niet, als hij er is zal je dat weten. Belangrijk is dat je eerst gelukkig met jezelf bent en dat je niet iemand nodig hebt om gelukkig te zijn. Ook denk ik niet dat je voor jezelf een levensplan moet bedenken met een man erin flower.gif

Quote:
Als er dan een jongen is die mij wel leuk vind of ik hem, hoe weet ik dan dat het MIJN levenspartner is? Of bestaat de ware niet?

Samen op weg gaan, dus door samen op te trekken kom je daar achter. En als je de ware gevonden hebt, dan weet je dat! Zelf denk ik dat er iets diep in je is, je ziel, die je dat laat weten smile.gif

Succes! flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het beste advies is: Wees relaxt. Ga niet actief zoeken naar 'de ware', of zelfs naar 'een relatie'.

Probeer in plaats daarvan gewoon relaxt relaties op te bouwen met anderen. Ga nieuwe mensen ontmoeten (credible meeting?!?), stap uit je vertrouwde omgeving, durf intiatieven te nemen. Wat ook handig kan zijn, is om te bedenken wat voor type mens jij bent, wat voor type mens bij jou past (vaak toch een beetje een tegenpool, maar ook weer niet helemaal), en dan te bedenken waar je dat soort mensen tegenkomt. Maar ga daar ook weer niet te veel over nadenken. Je vindt leuke mensen vaak op de meest onverwachte plaatsen en in de meest onverwachte situaties!

Op een gegeven moment ontmoet je vanzelf iemand met wie het extra 'klikt'. Ga dan ook niet meteen moeilijk doen, maar probeer gewoon rustig de relatie op te bouwen...

Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Oh en bidden schijnt ook te kunnen helpen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

heey mensen en vooral Louyem!

idd, ga niet krampachtig op zoek naar een jongen. dat levert alleen maar teleurstellingen op(*spreekt uit ervaring*)

idd, leer mensen kennen, bouw vriendschappen op,...

zelf denk ik wel dat er 'een ware' voor iedereen is, die God vanzelf op je pad stuurt.

en vooral, zoals hierboven werd gezegd: bidden! dat God die 'ware'op je pad zal brengen en dat je het dan ook zal weten...

dat was mijn bijdrage vandaag

kelsey

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad. Ik kan me hier bij aansluiten! Wie zoekt zal vinden gaat hier niet op. De Heer heeft al lang iemand voor jou uitgezocht! Toon je vertrouwen in Hem en wacht af. Je kunt wel gaan zoeken, maar je zult niet vinden tot het moment dat de Here God voor jou en je toekomstige partner heeft vast gesteld. Dat moment ligt in Zijn handen.

Verder kan ik zeggen dat je een zeker besef van "de ware" zult hebben op het moment dat het jou gegeven word.

Laat alles in Zijn handen betekend overigens niet dat je nu thuis voor de buis moet gaan zitten wachten totdat je levenspartner aanbeld.... Leef je leven zoals altijd en je zult hem tegenkomen.

Nu begrijp ik ook dat doordat je deze vraag stelt dat je behoefte hebt aan een partner. Bid God hierom dat Hij jou die snel mag geven (zodra jij daar rijp voor bent, want je moet eerst gevormd worden!!!) en zo niet, dat Hij dan op een andere manier in jouw behoeftes voorziet! Je zult wonderen meemaken!

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op zondag 05 november 2006 12:42:28 schreef Louyem het volgende:

Hoi hoi,

Ik ben 20 jaar en vind het wel eens tijd voor een jongen in mijn leven. Ik vraag me af of God een jongen voor mij heeft waar ik op moet wachten tot dat hij op mijn pad komt, of moet ik zelf actief opzoek
verbaasd.gif

Als er dan een jongen is die mij wel leuk vind of ik hem, hoe weet ik dan dat het MIJN levenspartner is? Of bestaat de ware niet?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen waar ik al een tijdje mee rond loop.

Groetjes...

Je kunt proberen het openbare sociale leven aan deel te nemen dan heb je sneller kans de ware tegen te komen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wordt wel een beetje eentonig, maar ga niet op zoek! Als je bij iedere jongen die je tegenkomt gaat afvragen of hij de ware is, leidt dat alleen maar tot frustraties en werkt je "wervende" uitstraling alleen maar contra-productief. Wees jezelf, geniet van het leven en van de vrienden die je maakt.

De ware bestaat en je komt hem echt wel tegen. Verdoe je tijd niet met het zoeken naar iets wat God voorlopig nog even voor je verstopt houdt.

Ik ben nu bijna 33 (06-06-'74) En ik heb sinds een maand of 5 een hele lieve vriendin van 30. Als wij elkaar tien jaar eerder gevonden hadden, hadden we geen seconde nagedacht of we wel bij elkaar zouden passen; we waren er nog lang niet aan toe. God heeft ons op het moment dat we er allebei klaar voor waren aan elkaar voorgesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 05 november 2006 13:05:16 schreef Diana het volgende:

Zoek niet, als hij er is zal je dat weten. Belangrijk is dat je eerst gelukkig met jezelf bent en dat je niet iemand nodig hebt om gelukkig te zijn. Ook denk ik niet dat je voor jezelf een levensplan moet bedenken met een man erin
flower.gif

Een levensplan bedenken zonder man erin? Als ik denk aan *mij* over 10 of 20 jaar, dan zie ik toch een aantal kindertjes rondrennen, een hele lieve man etc.

En ik vrees dat de topicstarter dat ook heeft. Ik vind het serieus een soort van nachtmerrie om later alleen door het leven te moeten gaan. Ik ken genoeg mensen die nu 40, 50 zijn en geen man (of vrouw) hebben gevonden. Zo'n toekomst kan ik me niet voorstellen, en ik hoop ook echt dat ik tegen die tijd toch wel een levenspartner heb... nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 09:09:09 schreef Mr. Emilio het volgende:

Ik ben nu bijna 33 (06-06-'74) En ik heb sinds een maand of 5 een hele lieve vriendin van 30. Als wij elkaar tien jaar eerder gevonden hadden, hadden we geen seconde nagedacht of we wel bij elkaar zouden passen; we waren er nog lang niet aan toe. God heeft ons op het moment dat we er allebei klaar voor waren aan elkaar voorgesteld.

thumbsup.gif Ik heb een soortgelijke ervaring (zelf 30, mijn vriend 25 en we hebben nu 2½ maand verkering).

Wellicht wat ontmoedigend voor de topicstarter ('moet ik nou nog 10 jaar, of meer, wachten dan?'), maar het gaat natuurlijk niet op leeftijd. MrEmilio heeft echter wel gelijk, dat het averechts werkt als je op zoek bent. Vroeger was ik op zoek en ging het niet. Nu zocht ik helemaal niet en kreeg ik deze lieve jongen a.h.w. zo in mijn armen geworpen. Van zoeken naar niet-zoeken gaan, doet pijn en staat niet los van de andere belangrijke dingen die je met/in je leven doet. Daar is dus geen pasklaar antwoord op. Behalve: bid! en leg het in handen van God, Hij leidt je.

Trouwens, wel heel praktisch: God doet dagelijks wonderen, maar je kunt je afvragen of Hij een vriend op je pad brengt, als je bij wijze van nooit buiten de deur komt (dat laatste kan ook virtueel smile.gif) Oftewel: bouw een goed sociaal netwerk op (als je dat nog niet hebt) met mensen met wie je veel kunt delen over geloof, interesses enz. Daarmee doe je vrienden voor het leven op, en het is uiteindelijk ook de visvijver waaruit je vriend tevoorschijn zal komen. Had ik niet op credible gezeten, dan had ik mijn vriend ook niet ontmoet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:10:51 schreef -EddiE- het volgende:

Ik denk dat het niet/lastig/laat vinden van een levenspartner komt omdat gelovigen, gelovigen als doelgroep hebben.

Wat een vooroordeel zeg. Ik ben gelovig, maar ben verliefd geworden op iemand die helemaal niet met het geloof bezig was. Niet iedereen ziet dat als een vereiste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:19:30 schreef Liset het volgende:

[...]

Wat een vooroordeel zeg. Ik ben gelovig, maar ben verliefd geworden op iemand die helemaal niet met het geloof bezig
was
. Niet iedereen ziet dat als een vereiste.

Dat, en bovendien kun je ook er actief voor zorgen dat je juist met gelovigen veel contact hebt (zie de laatste alinea in mijn vorige post). Dat kan via internet, maar ook via kerk, jongerengroepen, familie (als je niet uit een ongelovige/kerkverlatende familie komt) enz.

En zulke contacten doe je op op de gekste manieren. Ik heb zelfs een vriendin opgedaan door een tip aan een Amersfoortse te geven, waar ze nog een exemplaar van de katholieke catechismus kon krijgen. Daarover had ze iets geschreven in een katholieke krant en ik heb haar via de redactie benaderd, omdat ik toevallig nog een boekhandel kende waar ze er nog hadden - en zo zijn we aan de mail geraakt en van 't 1 kwam 't ander!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ach paulus vindt toch dat je beter ongetrouwd kan zijn ha!

ach audiophile en jij zijn vast heel leuk puh2.gif

nee maar ik zou niet echt specifiek op jacht gaan naar de ware.. want dan zou je wel eens over de man die God echt voor jou heeft kunnen heenstappen omdat je te druk bezig bent met er 1 vinden. chill m gewoon en dan zie je vanzelf een leuke partner

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan mij enkel aansluiten bij wat reeds werd gezegd; ga er niet krampachtig naar op zoek. De juiste komt op je pad als je er klaar voor bent. Heb het zelf ook jaren vurig gewenst; en hij kwam niet...Nu ben ik erachter gekomen dat ik er niet klaar voor was, omdat ik mezelf te weinig kende en omdat ik geblokkeerd was...dus wat enige zelf-introspectie kan helpen na te gaan wie je bent en indien je eventueel geblokkeerd bent...(Indien ja, dan raad ik je het boek aan 'Je eigen levensweg' van Anselm Grün, een benedikteinse monnik) dan kun je hte oplossen en je eigen zelf ontdekken en zijn en dan kom je vanzelf de juiste tegen...good luck!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid