Spring naar bijdragen

anti-christelijke lyrics: te doen?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:58:19 schreef Audiophile het volgende:

Ha, je hebt het over muziek luisteren en niet over teksten luisteren. Hecht jij dan zoveel waarde aan teksten in muziek?

Nee, maar je gaat toch niet genieten van het werk van mensen, die jouw god belachelijk maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:52:07 schreef Leidenschaft het volgende:

[...]

Nee, maar je gaat toch niet genieten van het werk van mensen, die jouw god belachelijk maken?

Ach, het is altijd wel grappig. Net zoiets als mensen die tegen een gebouw aanschoppen in de volle overtuiging dat het gebouw dan instort ofzo. Futiel enzo, als het efect had dan zou ik me zorgen maken...

Oja, en genieten is voor mij geen keuze, dat overkomt mij...

Samengevoegde post 31-10-2006 11:17:29:

Quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:58:01 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Mijn God is zo groot, die valt niet belachelijk te maken.
widegrin.gif

+1 yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie zijn naam misbruikt laat hij niet vrijuit gaan."

Exodus 20:7

34 Addergebroed! Hoe kunt u iets goeds zeggen terwijl u zelf slecht bent? Waar het hart vol van is, daar loopt de mond van over. 35 Een goed mens haalt uit zijn schatkamer met goede dingen het goede te voorschijn, terwijl een slecht mens uit zijn schatkamer met slechte dingen het slechte te voorschijn haalt. 36 Ik zeg u: van elk nutteloos woord dat mensen spreken, zullen ze op de dag van het oordeel rekenschap moeten afleggen. 37 Want op grond van je woorden zul je worden vrijgesproken, en op grond van je woorden zul je worden veroordeeld.?

Matteüs 12:34-37

Het afspelen van muziek waarin dat voorkomt, conformeer je je dan niet aan wat er gezongen wordt? Ook als je niet naar de teksten zou luisteren en alleen de muziek draait omdat de melodie zo leuk is, de naam van God wordt nog steeds misbruikt en bespot. Het lijkt mij zeker iets om bij stil te staan als je dit soort muziek afspeelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Het afspelen van muziek waarin dat voorkomt, conformeer je je dan niet aan wat er gezongen wordt?

Nee. Als ze 'I love you, I love you' zingen wil dat toch ook niet zeggen dat jij van de persoon in kwestie houdt?

Quote:
Ook als je niet naar de teksten zou luisteren en alleen de muziek draait omdat de melodie zo leuk is, de naam van God wordt nog steeds misbruikt en bespot.

yes.gif ben ik het mee eens, ik luister dat dus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je sluit een compromis met God oid? Ik laat de echte anti-Christelijke muziek/tekst liggen, maar dan moet U maar goed vinden dat ik de iets minder harde anti-Christelijke muziek/teksten wel draai. Goeie deal toch, vriend God?

Misschien moet je wel een keus maken?

Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sporadisch is toch niet heet of koud maar toch wel een soort van lauw?

Ik ga je echt niet bekritiseren oid, jij mag de keus maken om die muziek te draaien of niet knipoog_dicht.gif Ik vraag me alleen af waarom je de muziek soms bewust laat liggen en op andere momenten besluit dat het eigenlijk wel kan.

edit: je luistert ook Blof, dat heft het doom gehalte wel weer op puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er wel een consequente mening over. Ik vind het alleen moeilijk om sommige geniale lasterlijke muziek te laten liggen. Vooral omdat ikweinig waarde hecht aan teksten en jist kan genieten van het totaal geluid.

Zie het maar als door rood rijden. Ik voind dat dat ook niet kan, maar af en toe heb ik een portie schijt aan mijn eigen mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 31 oktober 2006 15:09:43 schreef Thijs het volgende:

[...]

Afgunst?

Mensen die bewust de spot drijven met God daar wil ik niet bij in de buurt zijn. Als degene van wie jij het meest houd bespot wordt door iemand kan jij dan nog tegen zo'n persoon normaal aankijken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Als degene van wie jij het meest houd bespot wordt door iemand kan jij dan nog tegen zo'n persoon normaal aankijken?

Ik zou verdrietig zijn, hem vragen om daar wat voorzichtig mee om te gaan, en verder hem gewoon normaal aankijken..

Niets menselijks is mij; en hem vreemd toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 31 oktober 2006 11:16:58 schreef Audiophile het volgende:

[...]

Ach, het is altijd wel grappig.

Oh ja, mooi excuus. Zodra er iets grappig is, mag dat dus wel, ook al is het godslastering en spot het met de Eeuwige, de Alwetende, Almachtige enzovoort.

Quote:
Oja, en genieten is voor mij geen keuze, dat overkomt mij...

Oh, dus zo'n cd opzetten is geen keus? Mooi, die vrije wil.

Samengevoegde post 31-10-2006 16:54:16:

Uw naam worde geheiligd, verdorie. Beseffen jullie nog wel wat het gebed dat jullie dagelijks des ochtends en des avonds opdreunen, eigenlijk betekent?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben niet katholiek (of orthodox) en dreun dat gebed niet 's morgens op puh2.gif Maar inderdaad, het is de reden voor mij om bepaalde muziek gewoon niet te luisteren. En soms doet dat wel wat pijn hoor, omdat ik Dimmu Borgir, Ensiferum en Finntroll muzikaal erg mooi vind.

Maar, het vraagt offers hè christen zijn. Alleen zijn er altijd nog mensen die mij vragen 'hoe kun jij dit of dat luisteren', bijvoorbeeld dat wat ik postte van Nick Cave. 'I don't believe in an interventionist God'.. Ik geloof wel in een interventionist God..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goh, en ik maar denken dat je vond dat Dimmu "intens zuigen" widegrin.gif Mja, het hangt er ook vanaf wat voor songteksten he. Je kan nooit van die absolute uitspraken doen als: dat kan niet, dat is allemaal zus, in zo'n geval zou je dit en dat moeten. Als iemand zingt over de ellende in zijn leven en roept dat God niet bestaat, enzo, vind ik dat wel kunnen. Maar geen christen zou zo'n F*ck me Jesus cd van Marduk opzetten, lijkt me.

Ja, sorry, die titel was nodig om te laten zien wat ik bedoel knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:08:17 schreef Leidenschaft het volgende:

Goh, en ik maar denken dat je vond dat Dimmu "intens zuigen"
widegrin.gif
Mja, het hangt er ook vanaf wat voor songteksten he. Je kan nooit van die absolute uitspraken doen als: dat kan niet, dat is allemaal zus, in zo'n geval zou je dit en dat moeten. Als iemand zingt over de ellende in zijn leven en roept dat God niet bestaat, enzo, vind ik dat wel kunnen. Maar geen christen zou zo'n F*ck me Jesus cd van Marduk opzetten, lijkt me.

Ja, sorry, die titel was nodig om te laten zien wat ik bedoel
knipoog_dicht.gif

Ok, hier heb je natuurlijk wel een argument voor deze ( link met warschuwing! ) cd..

En Marduk is een trend.

Samengevoegde post 31-10-2006 17:23:34:

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid