Spring naar bijdragen

Schietclub


Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje ben ik lid van de schietvereniging. Ik ben niet de enige christen daar, zelfs een ouderling uit onze kerk is lid. Nu vroeg ik me toch af hoe jullie dat zien: christen zijn en lid zijn van de schietclub. Kan dat? Je bent toch met wapens bezig, niet om iemand te doden, maar toch.

For the record: ik heb er geen problemen mee, maar ik zie sommige mensen nogal raar kijken als ik zeg dat ik schiet voor de hobby.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 23 oktober 2006 18:07:44 schreef Blenskje Wotskje het volgende:

[...]

Waarom niet?

Ik ben christen en lid van een autoclub, kan dat? Want met auto's kun je natuurlijk ook mensen doodrijden.

Je kan ook iets zinnigs posten .... muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik tijdens mijn legerdienst schietoefeningen moest doen,en moest schieten op figuren geschilderd als levensgrote mensen moest ik mikken op de hartstreek.Toen vond ik dat echt pervers,en ik was niet de enige.Moest ik die tijd nog eens moeten overdoen dan werd ik dienstweigeraar.

Wellicht moet jij niet mikken op personen of dieren maar wel op schietschijven,dat is wat anders natuurlijk!

Groeten Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik vind het dus wel kunnen. Het viel me alleen op dat sommige mensen, met name uit de kerk, een beetje gek kijken als ik zeg dat ik lid ben van de schietclub. Misschien meer een vooroordeel, dat alleen moordlustige gekken daar lid van zijn knipoog_dicht.gif Of omdat ik een meisje ben, de combi vrouw+schietclub schijnt vrij weinig voor te komen smile.gif

@Aimé: er wordt inderdaad alleen op schijven geschoten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 23 oktober 2006 17:58:44 schreef SilverUnicorn het volgende:

Nu vroeg ik me toch af hoe jullie dat zien: christen zijn en lid zijn van de schietclub. Kan dat? Je bent toch met wapens bezig, niet om iemand te doden, maar toch.

Waarom niet. In het leger zitten ook zat christenen.

En dan zit er nog een verschil tussen jou en het leger:

Jij leert niet te schieten om vijanden uit te schakelen. Jij schiet om de sport, net zoals je ook darten, handboogschieten, etc hebt. Daar zie ik echt geen bezwaar in. Daar gaat het om de kunst van het doel zo precies mogelijk te raken.

Ik heb ook wel eens geschoten en vond het erg leuk. Heb geen enkel moment gehad dat ik het gevoel kreeg iets fouts te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 23 oktober 2006 19:18:56 schreef Gorthaur het volgende:

Ik heb ook wel eens geschoten en vond het erg leuk. Heb geen enkel moment gehad dat ik het gevoel kreeg iets fouts te doen.

Klopt, dat heb ik ook. Maar misschien dat mensen je toch eerder een stempel "potentieel gevaarlijk" geven als je zegt lid te zijn van een schietclub. hamer.gif

En ik denk dat deze hobby ook wel te vergelijken is met bv. judo ofzo. Het is voor de sport, that's it. Mensen moeten er ook niet meer achter zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 23 oktober 2006 19:39:58 schreef Thijs het volgende:

Zou je kunnen zeggen waar die schietclub zit? Ik heb wel interesse eigenlijk....

Tuurlijk kan ik dat zeggen smile.gif In Werkendam, maar er zitten nog veel meer schietclubs in Nederland. Al is de onze wel één van de gezelligste én uitgebreidste (3 banen, laserschieten + luchtwapenbaan en een eigen bruin café).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 23 oktober 2006 18:09:58 schreef Johanna het volgende:

Je kan ook iets zinnigs posten ....
muur.gif

Dank voor je oordeel.

Zou je, buiten dat je op de man speelt (reageert) op z'n minst kunnen uitleggen wat jij nou eigenlijk met "iets zinnings posten" bedoeld?

Bij mijn weten bleef ik bij de leest en was mijn bijdrage gerelateerd aan de vraag van de topicstarter?

Misschien heb je nog een paar voorbeelden van "onzinnige posts"? dat zou jou losse flodder kunnen onderschrijven, wordt het tenminste duidelijk voor ons allemaal, is wel zo prettig dunkt mij!

tong.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 23 oktober 2006 19:51:54 schreef Blenskje Wotskje het volgende:

[...]

Dank voor je oordeel.

Zou je, buiten dat je op de man speelt (reageert) op z'n minst kunnen uitleggen wat jij nou eigenlijk met "iets zinnings posten" bedoeld?

Bij mijn weten bleef ik bij de leest en was mijn bijdrage gerelateerd aan de vraag van de topicstarter?

Misschien heb je nog een paar voorbeelden van "onzinnige posts"? dat zou jou losse flodder kunnen onderschrijven, wordt het tenminste duidelijk voor ons allemaal, is wel zo prettig dunkt mij!

Ik zei het omdat ik nogal een wezenlijk verschil vind zitten tussen een schietclub en een auto club. Op die manier kan je overal iets achter zoeken. De TS vroeg of iemand het raar vond dat je als een Christen op een schietclub zat, omdat je met zo'n wapen iemand kan vermoorden.

Oke met een auto kan het ook, dat klopt wel. Maar het was in mijn ogen meer een bijdehande opmerking dan een toevoeging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 23 oktober 2006 19:41:55 schreef SilverUnicorn het volgende:

[...]

Tuurlijk kan ik dat zeggen
smile.gif
In Werkendam, maar er zitten nog veel meer schietclubs in Nederland. Al is de onze wel één van de gezelligste én uitgebreidste (3 banen, laserschieten + luchtwapenbaan en een eigen bruin café).

hmm had al zo'n vermoeden..nou is Werkendam hemelsbreed niet zo heel ver weg..er is alleen lastig te komen..maar ook in mijn stad zou er een moeten zijn...maar leeft zoiets onder jongeren eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bovendien is het helemaal niet verkeerd om jezelf of je land IN GEVAL VAN NOOD te kunnen verdedigen. Zelf heb ik ook een aantal schietlessen gehad, in Israël. Niet in het leger trouwens aangezien ik geen Israeliër ben, maar op de kibbutz waar mijn oma woont. Voor het geval dat áls er weer eens de pleuris uitbreekt, dat je je kunt verdedigen zeg maar. Ook al zit je er maar zes weken. En bovendien is schieten gewoon LEUK.

Samengevoegde post 23-10-2006 21:23:33:

Even als bottom-line: ook ik ben tegen zinloos geweld. Ik zal dus nooit geweld gebruiken voor de kick of iets dergelijks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid