Spring naar bijdragen

Bestaan er nog profeten?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Als de Heilige Geest spreekt dan moet je het zien als profetie. Want de Heilige Geest is de vader en Zoon in 1. Die openbaart dan de waarheid. Ik heb hier al veel in praktijk ervan geleerd. Dat als God wil praten dan zal je praten over het evangelie. Soms praat je uit mens omdat je graag wil dat diegene gered wordt, en merk je dat de persoon in kwestie niet geraakt wordt en gaat schoppen tegen het geloof of discussieren, waarom God niet ingrijpt. Ik heb het al velen keren meegemaakt. Dus bij deze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik heb een hele goeie vriend, die met ingang van volgend jaar zijn studie opgeeft om te gaan evangeliseren. Hij verteld vaak over wat hij daar doet, en ook praat ik vaak met hem over het geloof. Zijn manier waarp hij daarover spreekt is erg aanstekelijk, zo heeft dat bij mij mijn geloof versterkt, maar ook bij vele anderen. Zo is hij al meerdere malen in contact gekomen met jongeren van de straat, met hele mooie resultaten als gevolg.

In dit opzicht geloof ik inderdaad nog in profeten. Deze jongen wilde altijd psycholoog worden en kon van zichzelf al heel goed met mensen praten en hen rustig krijgen. De manier waarop je het evangelie probeert overdragen is ook heel erg belangrijk, en zoals ik hem ken denk ik dat deze 2 eigenschappen behoorlijk met elkaar verweven zijn. Ik denk dat er nog wel profeten zijn, maar niet iedereen kan profeteren. Je moet er wel de gaven voor gekregen hebben, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb een hele goeie vriend, die met ingang van volgend jaar zijn studie opgeeft om te gaan evangeliseren. Hij verteld vaak over wat hij daar doet, en ook praat ik vaak met hem over het geloof. Zijn manier waarp hij daarover spreekt is erg aanstekelijk, zo heeft dat bij mij mijn geloof versterkt, maar ook bij vele anderen. Zo is hij al meerdere malen in contact gekomen met jongeren van de straat, met hele mooie resultaten als gevolg.

In dit opzicht geloof ik inderdaad nog in profeten. Deze jongen wilde altijd psycholoog worden en kon van zichzelf al heel goed met mensen praten en hen rustig krijgen. De manier waarop je het evangelie probeert overdragen is ook heel erg belangrijk, en zoals ik hem ken denk ik dat deze 2 eigenschappen behoorlijk met elkaar verweven zijn. Ik denk dat er nog wel profeten zijn, maar niet iedereen kan profeteren. Je moet er wel de gaven voor gekregen hebben, denk ik.

klinkt meer als een evangelist dan als een profeet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat er een verschil is tussen enerzijds gaven die uit/van jezelf komen of van een andere geest en anderzijds gaven die van de Heilige Geest zijn. De eerste categorie zie ik niet als goed, de tweede categorie zie ik als goed en van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat mensen de gaven van de Heilige Geest bij de geboorte meekrijgen. Ik geloof dat mensen op een gegeven moment oud genoeg zijn om zich te bekeren en hun leven aan Jezus te geven en dat ze na hun bekering de gaven van de Heilige Geest kunnen ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik weet dat het zo is. Maar als ik schrijf dat ik het weet, vinden sommigen op dit forum dat niet prettig en hebben ze liever dat ik het 'meer bescheiden' formuleer.

Ja, Hij heeft Zijn kinderen lang voor hun geboorte uitgekozen dat ze Zijn kinderen zullen kunnen worden en op latere leeftijd zich tot Hem kunnen (be)keren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En je hebt al gaven sinds je geboorte?

Komt het overeen met 1 Kor. 12:8-10?

8 Want aan de een wordt door de Geest gegeven met wijsheid te spreken, en aan de ander met kennis te spreken krachtens dezelfde Geest; 9 aan de een geloof door dezelfde Geest en aan de ander gaven van genezingen door die ene Geest; 10 aan de een werking van krachten, aan de ander profetie; aan de een het onderscheiden van geesten, en aan de ander allerlei tongen, en aan weer een ander vertolking van tongen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid