Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Afgelopen uur
  2. Te denken aan algoritmes. Structuren die we als tijdloos en hoopvol ervaren, zijn vaak gebaseerd op versimpelingen die de beweeglijke werkelijkheid niet meer echt raken. Toch houden we eraan vast, omdat ze ons iets bieden om ons aan vast te klampen. Hopelozen dat we er zijn. Stel die hoop toch op iets anders dan mensen. Dit is geen simpele wanhoop, maar een lucide diagnose van menselijke kwetsbaarheid: We zoeken naar houvast, projecteren hoop op systemen, idealen, abstracties, en als die wankelen, proberen we het op mensen te vestigen. Maar mensen zijn feilbaar, veranderlijk, tegenstrijdig. En
  3. Consolidaties vergen synchronisatie binnen een abstract referentiekader dat veel vaker leidt tot simplificaties die binnen een realiteit in beweging amper de aandacht genieten, zodat ze onderliggend als tijdloos kunnen gewaardeerd worden. Als een bron van hoop die veel metaforische beschrijvingen toelaat, tegelijk, net omwille van intrinsiek fundamenteel, van onpersoonlijke signature.
  4. Een mens met littekens draagt schoonheid in zijn doorleefdheid, of schade door schande. Maar wat is schande? Als een bloemkool die al eens uit de pan is gevallen, maar alsnog geserveerd wordt met kaassaus en eerbied.
  5. In de Japanse schoonheidsleer dragen de sporen van breuk en herstel bij aan de schoonheid van een voorwerp.
  6. Het kadert binnen hetzelfde onderzoek, wat eenvoud vermag.
  7. Een thema dat ooit met volle ernst werd aangesneden, is inmiddels gereduceerd tot een loze bloemkool, futloos, gemakzuchtig gecamoufleerd in absurditeit om de oorspronkelijke schokdragende lading te neutraliseren. Ook als een onderwerp wordt weggelachen, verpakt in ironie of gedegradeerd tot een bloemkool, betekent dat nog niet dat het zijn waarde heeft verloren. Want zelfs bloemkolen doen ertoe. Bloemkool is lekker!
  8. Veel begrijp je er ook niet van, het gaat over een even nietszeggende bloemkool in verhouding tot de inhoud van een topic dat ooit in alle ernst werd geopend, gemakshalve met regelmaat binnen een absurdistische referentiekader geplaatst om de schok toch niet al te groot te maken.
  9. Vandaag
  10. Miauw, ik ben zo benieuwd wat mijn hond zal doen naar de poes... NIET!
  11. je hebt niks meer te zeggen. Zoals alle israel lovers.. jullie zien wel in dat jullie ongelijk hebben. MAar ja, terugkrabbelen is nu te laat..
  12. Miauw, miauw, miauw, dat is het enige verweer dat je hebt?
  13. ben je een troll of zo? TTC reageert op een bot, die enkel en alleen russische prietpraat verkondigt en hij gaat er serieus op in.. Dat werkt bij mij op mijn lachspieren... Ik zou willen dat Sjako ook wat doet aan TTC, want die persoon maakt er al jaren een potje van. Als je zegt "groenten zijn lekker" antwoord TTC met "in de herfst is het kouder dan in de winter".... Gewoon een bot, of een psychisch ziek iemand.
  14. kerel, nogmaals je bent niet goed.. ik heb netjes mijn kijk op de zaken gegeven. Dus ik verwacht van mijn discussiegenoot dat hij dan inhoudelijk reageert. En niet met oneliners aankomt, of gaat huilen op mijn manier van praten.. kan ook zijn dat je inhoudelijk niks te melden hebt, maar geef dat dan gewoon toe.. Ik denk namelijk dat de normaal denkende mensheid het met mij eens is. Mensen die kijken vanuit humanisme en niet vanuit religie. De Palestijnen zijn gewoon genaaid door de ISraeliers, en dan krijg je verzet. Verzet zoals Hamas en Islamitische Jihad geven. Heeft ookniks
  15. Nee hoor, jij bent gewoon te dom voor woorden om dat begrijpelijk te maken.
  16. misschien moet je je eens afvragen waarom ik lach? man, ben je met je verkeerde been uit bed gestapt of heb je het op mij gemunt of zo? ik lach omdat TTC reageert op een bot.. En daarbij bewijst zelf ook een soort bot te zijn.. Ook reageert hij op reacties van 2023.
  17. Die tien minuten maak jij beter een uur van met domme gelul.
  18. Beetje lachen om wat ie voor geen ene meter snapt. De kijk van Ibn al-ʿAwwām is grotendeels gerechtvaardigd binnen de context van zijn tijd, en veel van zijn kennis blijkt ook vandaag de dag nog bruikbaar of correct te zijn. Zijn werk is een voorbeeld van vroeg wetenschappelijk denken in de landbouw. Ibn al-ʿAwwām’s methode van enten is verrassend nauwkeurig en nog steeds grotendeels in gebruik, zij het met modernere materialen. Ibn al-ʿAwwām was in veel opzichten zijn tijd vooruit, maar niet vrij van de denkbeelden van zijn tijd. Zijn fouten zijn begrijpelijk gezien het gebrek aan micros
  19. kerel, ik heb echt tien minuten gedaan om jou van repliek te geven... Dus kom niet met deze manier van discusieren, zoals ik wel vaker zie bij gelovigen. Dan halen ze een ding uit wat niet zo leuk is, en negeren de rest.. De rest van mijn betoog heb ik hierboven al geschreven. En ik denk dat iedereen die met non religeuze bril hiernaar kijkt het met mij eens is. Je kan niet doen alsof je ergens hoort omdat jouw voorouders hier 2000 jaar geleden woonden. En je kan geen land claimen omdat "onze God heeft ons dit beloofd".. Stel dat moslims dit zouden doen in Nederland, dat ze in
  20. Persoonlijke beledigingen zijn geen argument. Als je inhoudelijk niets bij te dragen hebt, hoeven we het gesprek niet voort te zetten. Je zegt dat je dat al vaker hebt gezegd. Blijkbaar raakt het je diep, maar dan nog kun je ervoor kiezen om volwassen te reageren. Terug naar het onderwerp: kun je nu reageren op wat ik zei in plaats van wie ik ben?
  21. je bent niet goed, dat heb ik al vaker gezegd.. Haal de religies eens weg, en probeer het dan nog eens. Je hebt mensen die er al 1500 jaar wonen. Die ineens met miljoenen of honderdduizenden anderen opgescheept zitten. Die vervolgens met terroristen hele dorpen en steden van de kaart vegen. Dan een staat uitroepen, welke door iedereen word geaccepteerd. Er zijn voor en net na het uitroepen van de staat Israel 750.000 Arabieren verdreven van hun land en woningen.. Moet je eens in Europa proberen, dan krijg je ook protesten en verzet. De Arabieren waren ook al daarvoor genaaid door de
  22. Inderdaad: moslims die menen de wereld te moeten bezitten vs mensen die de wereld willen delen. Een staakt het vuren? Dat zal pas zijn als iedereen akkoord gaat, zonder twijfel. Zolang ideologieën blijven bestaan die streven naar dominantie in plaats van samenleven, is een duurzaam staakt-het-vuren een illusie. Echte vrede vereist de wil tot delen, niet tot overheersen, van álle partijen. Zodra er een partij is die niet mee wenst te werken, kan die de tyfus krijgen.
  23. klopt ja, het is ook heel simpel.. Arabieren woonden al lang en breed in Palestina. Toen kwamen Joden die zeiden "onze God heeft ons dit land voor altoos beloofd" en zij gingen daar wonen en 750.000 Arabieren/Palestijnen verdrijven. Dat is de Nakba. Vervolgens eigenen de Israeliers steeds meer grond toe, met name de kolonisten. Heb je zo'n programma van Louis Tehaurux gezien? Wat een walgelijke mensen, die kolonisten.. Daar komt dan verzet tegen, zoals Hamas en andere organisaties. Door het Westen geframed als terrorisme en op gelijke hoogte gesteld met ISIS en Al Qaida. Alsof het Ha
  24. De eerste betrouwbare vermelding komt voor in Kitab al-Filaha van de in Sevilla werkzame Arabische landbouwkundige Ibn al-'Awwam. Ook de in Málaga geboren, en in Syrië werkzame farmacoloog, plantkundige en arts Ibn al-Baitar beschreef de bloemkool.
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid