Spring naar bijdragen

Underground


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Underground

Deze jongerendivisie van stichting Open Doors die zich al meer dan 50 jaar inzetten voor christenen die vervolgd worden is afgelopen zaterdag tijdens de EO-jongerendag officieel gelanceerd.

Check de site: http://www.undergroundnl.org

100 miljoen christenen vervolgd, tienduizenden gevangen, geen bijbels, uit het dorp gegooid, in elkaar geslagen

Schokkend? Ja, maar daarom is Underground opgericht. Underground is een wereldwijde beweging van jonge mensen die opstaan voor de Lijdende Kerk. Underground brengt vervolging in jouw wereld. Underground zijn wij, Underground ben jij. Stap in een wereld waarin vervolging om je geloof heel gewoon is. Sta op voor de Vervolgde Kerk.

‘Ik lag ‘s nachts te slapen, maar plotseling werd ik wakker. In gedachten zag ik een christen gevangen zitten. Ik wist dat God wilde dat ik voor hem zou bidden op dat moment.’

‘Op het vliegveld zag ik onze contactpersoon. Hij gebaarde naar ons. We volgden hem naar buiten waar zijn busje klaarstond. We gooiden de tassen met bijbels achterin en weg was hij. De hele bijbelaflevering duurde nog geen drie minuten, maar wat gaan die bijbels een verschil maken in het leven van hele families.’

Bijzonder? Ja, natuurlijk, maar tegelijk ook niet. God wil dat we ons inzetten voor andere christenen! Ook jij kan dat doen. Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief en bid voor de vervolgde christenen. Of… ga zelfs op reis! Bijbels brengen, christenen bezoeken, whatever. Jij kan het verschil maken! Wij geloven dat jongeren een sleutelrol spelen in de strijd om het overleven van de Vervolgde Kerk. Daarom wil Underground jouw waargebeurde verhalen van vervolgde christenen vertellen, acties en events organiseren, en jouw bereiken met multimedia, muziek en t-shirts. We hebben mensen nodig die bidden, geven en gaan.

p.s. Ik weet niet of dit op de juiste plek staat op dit forum maar ik wou het gewoon even kwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Quote:

interressant
smile.gif
Hoe weet je dat het Gods wil is? Wordt er ook meer gedaan dan bijbels uitdelen? Bijbeluitleg bijvoorbeeld? Eventueel via studies die op papier staan? En bijvoorbeeld aan de materiele armoede van de mensen?

Ik zou zeggen bekijk de website maar eens. Kom je er gauw genoeg achter.(Of mischien heb je het al gedaan?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Schokkend? Ja, maar daarom is Underground opgericht. Underground is een wereldwijde beweging van jonge mensen die opstaan voor de Lijdende Kerk. Underground brengt vervolging in jouw wereld. Underground zijn wij, Underground ben jij. Stap in een wereld waarin vervolging om je geloof heel gewoon is. Sta op voor de Vervolgde Kerk.

Ondanks dat ik het initiatief erg nuttig vind heb ik toch een aantal vragen en opmerkingen.

Vraag:

Underground is een wereldwijde beweging, zou je hier misschien iets meer over willen vertellen?

Opmerkingen:

Onder de Lijdende Kerk wordt verstaan de mensen in het Vagevuur. Wij op aarde zijn onderdeel van de Strijdende Kerk. Tevens wordt aan het eind van dit stukje de term Vervolgde Kerk gebruikt, dat brengt geen eenduidig beeld aangezien er nou 2 termen voor hetzelfde gebruikt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid