Spring naar bijdragen

jongerenpraat groep


Aanbevolen berichten

Actuele dingen zoals hierboven ook al werd genoemd..

- Gemeenteraadsverkiezingen

- Chip (rechterhand of voorhoofd) --> Mondex

- Zonden tegengaan.

- Gaven van de Heilige Geest

- Hoe staat het met de wereld, wat gebeurt er, aanslagen, radicale moslims, enzovoort..

Ik hoop dat je iets vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

leuke activiteit is om een verhaal samen te stellen met de groep.

je begint met een woord of zinsdeel en iedere keer verschuift de beurt kloksgewijs naar de buur man of vrouw. zo krijg je een heel grappig verhaal omdat iedereen zijn of haar eigen in breng heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

leuke activiteit is om een verhaal samen te stellen met de groep.

je begint met een woord of zinsdeel en iedere keer verschuift de beurt kloksgewijs naar de buur man of vrouw. zo krijg je een heel grappig verhaal omdat iedereen zijn of haar eigen in breng heeft.

Goed idee

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar vergis ik me in? Dat een groep volwassenen het al snel gezien heeft met het schrijven van een verhaal? Dat ligt natuurlijk een beetje aan de groep, maar organisatorisch is het vrij lastig om een grote groep (meer dan 5) een uur bezig te houden met het schrijven van 1 verhaal, hoe leuk dan ook. Mensen die niets te doen hebben gaan zich namelijk vervelen.

Maar schijnbaar stel je mijn onderwijskundige tips niet op prijs. Jammer, ik schijn er voor gestudeerd te hebben en heb redelijk wat praktijkervaring zowel in een onderwijskundige setting als een kerkelijke.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waar vergis ik me in? Dat een groep volwassenen het al snel gezien heeft met het schrijven van een verhaal? Dat ligt natuurlijk een beetje aan de groep, maar organisatorisch is het vrij lastig om een grote groep (meer dan 5) een uur bezig te houden met het schrijven van 1 verhaal, hoe leuk dan ook. Mensen die niets te doen hebben gaan zich namelijk vervelen.

Maar schijnbaar stel je mijn onderwijskundige tips niet op prijs. Jammer, ik schijn er voor gestudeerd te hebben en heb redelijk wat praktijkervaring zowel in een onderwijskundige setting als een kerkelijke.

Toch vraag ik me af welke studie jij dan hebt gevolgd,

Op de bijbelschool waar ik zat en in de kerkelijke kringen waar ik kom hebben ze mij nog niet geleerd om een krat bier te hanteren om een avond goed te laten verlopen, daar hebben wij bruiloften en verjaarsdagen voor. Maar goed een ieder leid zijn kring op een andere manier. Ik zal het eens voorstellen in onze groep "een krat bier"Ik denk dat ze me vermanen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Liefje, dat zegt Thorgrem ook helemaal niet. Iemand roept Pimpampet voor 20+ers, ja dat kan. Thorgrem roept 'werk een kratje bier weg' in een uur met 20 man? Dat is een biertje per persoon. Kortom, maak het gezellig met een biertje erbij.

Daarnaast kun je een Lagerhuisachtige discussie houden over een bepaald actueel onderwerp, het gaat vaak ook om sfeer. En één biertje is een sfeermaker het maakt mensen ietsje losser en het drinken van bier wordt altijd gelinkt aan gezelligheid of sfeer.

Jij betrekt het direct op allerhande zuierijen en brasserijen waar mensen door het Bier marcheren en hard meezingen met Normaal en Jovink. Ik heb niet het idee dat Thorgrem dat bedoeld. Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer er vanuit Credible een Pimpampetavond werd gehouden ik niet kwam.

Maar een debatavond, met bier in een mooie bruine kroeg, ai wiel bie daar smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid