Morphogenesis 4 Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 eloy van het nummer "angel in disguise?" of een andere? Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Quote: Op maandag 22 oktober 2007 22:13:36 schreef rindert het volgende: eloy van het nummer "angel in disguise?" of een andere? Ook, maar ook van Poseidon's creation part I en II Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 23 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2007 Quote: Op woensdag 10 oktober 2007 22:09:10 schreef rindert het volgende: Hey, ik had ook even een "paar" verzoekjes Weet iemand een variant op Earth of Sunn 0)))? Vindt het net iets te grof om te luisteren. Maar hoeft niet christelijk te zijn, seculier is ook prima. En weet iemand nog een mooie symphonische death\doom band, iets als draconian.. Mijn dank is groot Rindert Methadrone, Khanate, Torture Wheel, Nadja, Aardtmann op Vuurtopberg, Moss Voor Symphonische doom/death moet je maar eens wat proberen van Swallow The Sun, Officium Triste, In Age And Sadness en heel misschien vind je mijn eigen band, Nymphea Aurora wel wat, die wordt altijd omschreven als symphonische doom death. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 23 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2007 Quote: Op dinsdag 23 oktober 2007 07:14:59 schreef AndreasJ het volgende: [...] Methadrone, Khanate, Torture Wheel, Nadja, Aardtmann op Vuurtopberg, Moss Voor Symphonische doom/death moet je maar eens wat proberen van Swallow The Sun, Officium Triste, In Age And Sadness en heel misschien vind je mijn eigen band, Nymphea Aurora wel wat, die wordt altijd omschreven als symphonische doom death. Mijn dank is groot Swallow the sun klinkt al goed Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 23 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2007 Vergat ik Whispering Gallery ^^ Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 23 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2007 Samengevoegd: @Pius nogwat Ik heb ff gezocht voor je, maar ik kon niks echt christelijks vinden.. Groetjes Morpho Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 25 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2007 Heuj Rindert, je kan ook Orthodox uit Spanje proberen, deze klinken als een mix tussen traditional doom en Khanate. Of ze een overtuigde christelijke band zijn laat ik in het midden maar een van mijn favoriete nummers van hun heeft in ieder geval het Stabat Mater in zich, dat moet toch wat zeggen. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Hey AndreasJ, Thx, ga ik meteen proberen Jouw band vond ik op zich ook wel leuk klinken, maar wat dacht je.. Veenendaal he Mooiste woonplaats die er is Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Quote: Op dinsdag 23 oktober 2007 09:36:41 schreef rindert het volgende: [...] Mijn dank is groot Swallow the sun klinkt al goed Draconian vind ik fantastisch maar luister ze vanwege de teksten niet meer.. Voor doom/death a la Swallow the Sun kan ik je Terhen, Hanging Garden en Little Dead Bertha aanraden Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Dat was mijn punt ook, Draconian vond ik veel te grof, Maar zo mooi Maar bedankt voor de tips Ga ze ook proberen Samengevoegd: @ AndreasJ Hey, Ik vind meerdere bands, hebben ze oa. dit album? "Orthodox - Gran Poder" @Raido Die Little Dead Bertha klinkt heel goed Maar weet jij of ik van die andere 2 samps kan vinden? Staat niet op de site, vandaar.. Alvast bedankt beide, voor de moeite Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Ja, Gran Poder. Orthodox zit ook op het Southern Lord label, zelfde label als Khanate en Sunn0))) Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 ok.. mooi thx Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 6 december 2008 Rapport Share Geplaatst 6 december 2008 Ik wilde de funeral doom is gaan bekijken.. Zijn hier christelijke varianten van? Zonee, zijn er nog een paar goede seculiere aan te raden, die niet TE depressief zijn tekstueel? Bijvoorbaat dank Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 6 december 2008 Rapport Share Geplaatst 6 december 2008 Geen christelijke varianten. Probeer Ahab, die hebben een concept album over Moby Dick. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 6 december 2008 Rapport Share Geplaatst 6 december 2008 Ik dank u van ganse harte EDIT: wat een geweldige muziek is dat Zwaar.. Meeslepend en mooi Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 6 december 2008 Rapport Share Geplaatst 6 december 2008 Ahab is leuk ja, gave nummers, lekker veel galm, een van de weinige funeral doom bands die geschikt is voor airguitar. Ik heb nog wat in de kast staan, funeral doom is een redelijk brede stroming, niet veel bands, maar wel veel bands die hun eigen geluid hebben. Aanraders zijn Catacombs - In The Depths Of R'Lyeh Ea - Ea Taesse Tyranny - Tides Of Awakening Virgin Black - Reqiuem - Mezzo Forte( wel christelijk volgens mij, maar geen pure funeral doom qua instrumenten, doch wel qua sfeer) De rest is wel ronduit nihilistisch/depressief. Ik moet wel zeggen dat de teksten meestal slecht of niet te verstaan zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 6 december 2008 Rapport Share Geplaatst 6 december 2008 *noteert* Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 6 december 2008 Rapport Share Geplaatst 6 december 2008 En trouwens, met de rest bedoel ik de rest van de bij mij bekende bands. Deze bands zijn wel wat donkerder met teksten, maar meer als Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 6 december 2008 Rapport Share Geplaatst 6 december 2008 In wat voor zin is donkerder? Een zelfmoord tot in de beste details beschreven, of meer in de trend van "ow ik ben zo zielig want ik ben levensmoe" (btw, ik heb een christelijke funeral doom band gevonden ) Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 6 december 2008 Rapport Share Geplaatst 6 december 2008 Ja, dat het de donkere kant beschrijft van het verhaal, niet alles is peis en vree, dat album van Catacombs gaat over de stad van Chtulu, uit een horror boek van H.P. Lovecraft als ik mij niet vergis. Je christelijke funeral doomband is niet zo heel erg funeral doom vind ik. Funeral doom is grootser, logger en langzamer. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 15 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2011 Quote: Op zaterdag 15 januari 2011 21:57:44 schreef 9jantje9 het volgende: Hallo allemaal, ik had een vraagje, ik luisterde net naar een liedje van scrum, wat een soort schotse folk / rock is. En ik vond de muziek wel vet, maar de tekst stond me niet echt aan.. Weten jullie dergelijke liedjes, maar dan christelijk of in ieder geval niet Anti-christelijk? Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen Quote: Op zaterdag 15 januari 2011 22:07:51 schreef Morphogenesis het volgende: Ik kan je wel aan folk metal helpen Maar ik weet niet of je daar van houd? En trouwens, welkom op Credible! Quote: Op zaterdag 15 januari 2011 22:08:53 schreef Ol Moth het volgende: [...] Wat is er anti christelijk aan Scrum als ik vragen mag? Heb ze live gezien en vond ze erg vermakelijk en gezellig en jolig. Niks slechts aan. Quote: Op zaterdag 15 januari 2011 22:13:17 schreef 9jantje9 het volgende: Lang niet alles aan scrum hoor, meeste liedjes vind ik wel tof @morphogenesis: Thanx, als je een nummertje hebt wil ik het wel eens horen Link naar bericht Deel via andere websites
Eruionnyr 0 Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Het is een leuk idee om christelijke varianten te zoeken, maar exacte christelijke kopieën zijn niet echt realistisch.. maar er is zat te vinden wat goede vervanging is vind ik. Quote: Op dinsdag 28 juni 2005 16:13:40 schreef S. het volgende: marylin manson, christelijke variant>????? Virginia Creeper komt wat mij betreft het meest in de buurt. link En voor Nightwish e.d. kan ik eventueel HB aanraden, maar HB heeft wel een eigen sound, en is geen kopie van Nightwist. Wel een beetje dezelfde stijl. link Link naar bericht Deel via andere websites
Eruption 0 Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Ik heb Scrum zelf ook live gezien, jaartje of 2 geleden op zo'n jaarlijks terugkerend Muziekfestijn hier in Katwijk . Ik ben niet zo into Folk maar vond Scrum altijd wel een aardig repertoire hebben. Voor zo ver mijn Folk Metal knowledge gaat ken ik alleen Eluveitie en dat schijnt volgens de kenners dan meteen een van de betere bands te zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
muymchick 0 Geplaatst 31 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2011 ik vind dit een goeie topic. zelf zit ik ook met dat probleem. ik ben zelf Christelijk. Maar ik luister ook naar niet christelijke bands. @eruinnyr HB is live echt goed heb ze 2 jaar geleden gezien op flevo Link naar bericht Deel via andere websites
Thornshot 0 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Ik weet niet of ik in het juiste topic zit maar ik kan hier niks over vinden. Ik ben geinteresseerd in folklore, mythologie en fantasie. Ik ben dan ook op zoek naar metal bands in de vorm van folk, fantasy, pirate, viking, medieval en andere 'theme'-metal bands. De bands hoeven niet perse (mag wel) christelijk te zijn, als ze maar niet anti zijn. Ik heb een paar bands die ik helemaal te gek vind (om even een voorbeeld te noemen), namelijk Korpiklaani, Eluveitie, Battlelore, Alestorm en Nightwish. Ik zoek dus geen 'haat' of 'anti' muziek maar 'thema' bands die een show neer willen zetten. Zoals Korpiklaani die over mythologie, feesten en natuur spelen, Alestorm over piraten of Battlelore, wat een Lord of the Rings based fantasy-metal band is. Lyrics speelt een grote rol dus. Ik kan het niet heel goed verwoorden maar ik hoop dat het een beetje duidelijk neergezet is. Greets, Thornshot Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten