TTC 1.583 Geplaatst 24 augustus Rapport Share Geplaatst 24 augustus De DNA-revolutie verwijst naar de snelle vooruitgang waardoor we erfelijk materiaal steeds beter kunnen opsporen, lezen, vergelijken en soms aanpassen. Hierdoor krijgen we nieuwe inzichten in geneeskunde, landbouw, evolutie en zelfs het verre verleden van mens en dier. Tegelijk roept deze ontwikkeling ethische vragen op, over wat we met die kennis kunnen en mogen doen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst (bewerkt) Zie je, ik vergis me weer. Het moest TORP zijn, een implantaat. Het heeft me echter wel op het spoor gebracht van TROP, als acroniem voor Tissue Regeneration and Organ Printing. En toen ging het licht uit, dit gaat me werkelijk het petje te boven. Ik hou het daarom toch maar beter bij hyperdepiep, om er de moed in te houden, met al die kleine dingen. bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst 21 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden Zowel in Haarlem als Leiden is er een Rosalind Franklinpad, een naam die wellicht niet iedereen wat zegt. Ze is niet zozeer een kunstenares, maar wel bekend van haar foto 51 binnen DNA-onderzoek. Naar wat ik lees is Rosalind Franklin er nooit echt voor erkend geweest, op 37-jarige leeftijd is ze overleden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden Elders is het nog een beetje anders. Foto 51 werd genomen door Raymond Gosling, die werkte onder Rosalind Franklin, op 2 mei 1952. Toegegeven, weinig relevant wanneer je met andere kopzorgen zit, of simpelweg andere niches van interesse hebt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 24 Geplaatst 35 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 35 minuten geleden Op 24-8-2026 om 06:58 zei TTC: De DNA-revolutie verwijst naar de snelle vooruitgang waardoor we erfelijk materiaal steeds beter kunnen opsporen, lezen, vergelijken en soms aanpassen. Hierdoor krijgen we nieuwe inzichten in geneeskunde, landbouw, evolutie en zelfs het verre verleden van mens en dier. Tegelijk roept deze ontwikkeling ethische vragen op, over wat we met die kennis kunnen en mogen doen. Dit vraagstuk gaat nu ook al op voor de aanmaak/manipulatie van virussen die kwalijke bacteriën moeten gaan bestrijden enz. De techniek kan in verkeerde handen vallen of bewust verkeerd worden ingezet met alle gevolgen van dien. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst 14 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 minuten geleden (bewerkt) 26 minuten geleden zei IKBENANDERS: Dit vraagstuk gaat nu ook al op voor de aanmaak/manipulatie van virussen die kwalijke bacteriën moeten gaan bestrijden enz. De techniek kan in verkeerde handen vallen of bewust verkeerd worden ingezet met alle gevolgen van dien. Ja, ethische vraagstukken staan vaak los van het middel, of hoe we ermee omspringen. In dit geval is er misschien nog veel meer onwetendheid, over wat wel/niet mogelijk is, of wordt. 8 minuten geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten