IKBENANDERS 20 Geplaatst 58 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 58 minuten geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei TTC: Intrigerend, heb je daar ook voorbeelden van? Misschien dat de terminologie me wat in verwarring brengt, of het is iets waar ik nog nooit van gehoord heb. Hogere geestelijke organen zien er niet uit zoals de lever, de nieren enz. Het zijn ronddraaiende wervelende energie aanzuigende en verspreidende ‘raderen’ (dit bij gebrek aan een beter woord). Ze zitten op zeven verschillende plaatsen in een onzichtbaar wezensdeel van ons lichaam (ik meen het astrale) en zijn maar voor de helft actief. Om ze te verder te ontwikkelen en tot activiteit te brengen is oefening nodig. Dit oefenen dient gepaard te gaan met vooruitgang willen maken op moreel gebied. Later zal ik twee variaties geven op een eerste oefening die ik gisteren heb gepost in het onderwerp Oefeningen om geestelijke organen te ontwikkelen waardoor men de geestelijke wereld kan leren waarnemen. Dit onderwerp heb ik gisteren laat in de avond of in het begin van de nacht nog geopend. Om de geestelijke organen, nadat ze waren ontwikkeld tot activiteit te brengen, moest men de leerling vroeger in een kunstmatige slaap brengen die 3 en een halve dag duurde (zoals in het geval van Jona, waarbij de tempelslaap zinnebeelding naar buiten werd gebracht als een verblijf van drie dagen in de buik van de walvis). Zo konden de organen zich afdrukken in het etherische lichaam, waardoor zij ook echt gingen werken. De kunstmatig veroorzaakte slaap werd de tempelslaap genoemd. Hij maakte deel uit van de zogenoemde inwijding zoals deze o.a. plaatsvond in Egypte. Deze tempelslaap is na Christus sterven en opstanding obsoleet geworden. Lazarus, welke later ook wel Johannes of de leerling die de Heer liefhad werd genoemd (zie ook: de opwekking van Lazarus in het Johannes-evangelie), was voor zover ik weet de laatste die m.b.v. de tempelslaap werd ingewijd. Hij werd door Christus eigenhandig uit de slaap opgewekt, in het openbaar nota bene, wat daarvoor absoluut not done was. Het kan niet anders of dit moet de nodige ergernis hebben opgewekt bij diegenen die kennis en ervaring hadden met dit soort praktijken. Daar stond letterlijk de doodstraf op. Over lef hebben gesproken! 34 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.573 Geplaatst 38 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 38 minuten geleden (bewerkt) 21 minuten geleden zei IKBENANDERS: Hogere geestelijke organen zien er niet uit zoals de lever, de nieren enz. Het zijn ronddraaiende wervelende energie aanzuigende en verspreidende ‘raderen’ (dit bij gebrek aan een beter woord). Ze zitten op zeven verschillende plaatsen in een onzichtbaar wezensdeel van ons lichaam (ik meen het astrale) en zijn maar voor de helft actief. Om ze te verder te ontwikkelen en tot activiteit te brengen is oefening nodig. Dit oefenen dient gepaard te gaan met vooruitgang willen maken op moreel gebied. Ik zal later twee variaties op een eerste geven die ik gisteren heb gepost in het onderwerp Oefeningen om geestelijke organen te ontwikkelen waardoor men de geestelijke wereld kan leren waarnemen. Dit onderwerp heb ik gisteren laat in de avond of in het begin van de nacht nog geopend. Om de geestelijke organen, nadat ze waren ontwikkeld tot activiteit te brengen, moest de leerling vroeger in een kunstmatige slaap worden gebracht die 3 en een halve dag duurde (zoals in het geval van Jona waarbij deze slaap zinnebeelding naar buiten werd gebracht als een verblijf van drie dagen in de buik van de walvis). Deze organen konden zich dan afdrukken in het etherische lichaam. De slaap werd de tempelslaap genoemd. Hij maakte deel uit van de zogenoemde inwijding die o.a. plaatsvond in Egypte. De tempelslaap is door Christus komst naar de aarde obsoleet geworden. Lazarus, welke later Johannes of ook wel de leerling die de Heer liefhad werd genoemd (zie ook: de opwekking van Lazarus in het Johannes-evangelie), was voor zover ik weet de laatste die werd ingewijd door middel van de tempelslaap. Hij werd door Christus zelf uit de slaap opgewekt, in het openbaar nota bene, wat daarvoor absoluut not done was. Dit heeft de nodige ergernis bij de mensen opgewekt die kennis en ervaring hadden met dit soort praktijken. Veel dank, zo begrijp ik beter in welke context dit kan gezien worden. Niet alles valt weg te redeneren met lukrake citaten. 37 minuten geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten