najjreb86 4 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 33 minuten geleden zei IKBENANDERS: Tenzij Hij verdomd goed wist wie hij was en wat hij op aarde kwam doen. Dit spat van de evangeliën af. Ik denk dat Christus Jezus in zijn eigen humus stond toen hij deze woorden uitsprak. En daarom vind ik het ook aannemelijk dat de Christus zich pas ten tijde van de doop door Johannes (Elia) met het Jezus-lichaam verbond, want een normaal mens, dat op natuurlijke wijze geboren is, herinnert zich zijn (geestelijke) afkomst niet. Dat kan.. Net zoals alle gekken in het gesticht die beweren Napoleon te zijn. Waren waarschijnlijk allemaal in hun vorige leven Napoleon Bonaparte.. Een normaal mens vind iemand die zegt "niemand komt tot de Vader dan door mij" arrogant en vervelend. Maar bij Jezus lijken sommigen dit te accepteren. De man sprak hier gewoon als een sekteleider. 33 minuten geleden zei IKBENANDERS: Tenzij Hij verdomd goed wist wie hij was en wat hij op aarde kwam doen. Dit spat van de evangeliën af. Ik denk dat Christus Jezus in zijn eigen humus stond toen hij deze woorden uitsprak. En daarom vind ik het ook aannemelijk dat de Christus zich pas ten tijde van de doop door Johannes (Elia) met het Jezus-lichaam verbond, want een normaal mens, dat op natuurlijke wijze geboren is, herinnert zich zijn (geestelijke) afkomst niet. Dat kan.. Net zoals alle gekken in het gesticht die beweren Napoleon te zijn. Waren waarschijnlijk allemaal in hun vorige leven Napoleon Bonaparte.. Een normaal mens vind iemand die zegt "niemand komt tot de Vader dan door mij" arrogant en vervelend. Maar bij Jezus lijken sommigen dit te accepteren. De man sprak hier gewoon als een sekteleider. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 10 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 17 minuten geleden zei najjreb86: Dat kan.. Net zoals alle gekken in het gesticht die beweren Napoleon te zijn. Waren waarschijnlijk allemaal in hun vorige leven Napoleon Bonaparte.. … De man sprak hier gewoon als een sekteleider. Ja, dat zou waarschijnlijk wel het geval zijn geweest als je de vele genezingen weg kan laten, maar deze hebben volgens de 4 verschillende evangeliën wel degelijk plaatsgevonden. 58 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 4 Geplaatst 53 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 53 minuten geleden Zojuist zei IKBENANDERS: Ja, dat klink waarschijnlijk als je de vele genezingen weg zou (kunnen) laten, maar deze hebben volgens de 4 verschillende evangeliën wel degelijk plaatsgevonden. Dat komt omdat die van elkaar overnamen.. En omdat ze het OT erbij pakten, al die profeten konden wonderen verrichten dus Jezus moest het ook kunnen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Jezus daadwerkelijk wonderen verrichtte. Ook niet dat Jezus de woorden "ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven" zei overigens. Echt, als jullie niet begrijpen wat verhalend schrijven is dan houd iedere discussie natuurlijk op. Ieder mens die zegt "je kan er enkel komen door mij, ik BEN de Weg, DE Waarheid en HET Leven" moet genegeerd worden naar mijn idee. Het is Trumpiaans, maar dan in het veelvoud. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten