IKBENANDERS 0 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden ‘KOM TERUG, KOM TERUG …’ Wat je wilt, is eerst deze video bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=vPJNmUOU49YH en dan het stukje hieronder tot je nemen: ‘Er is verder een Duitse toerist in de kapel. De priester draagt een gewaad van goudbrokaat over zijn verder zwarte kleding. Het staat hem erg mooi. Ik ga voor de Apocalypse icoon zitten. Om half vier is de dienst alweer klaar en kust de priester diverse iconen ten afscheid. De Duitser vertrekt en de twee jongens oefenen nog enkele passages. Ik vraag me af of ik ook zal opstappen, maar hoor innerlijk dat ik nog even moet blijven zitten. Ik sluit mijn ogen en plotseling begint mijn lichaam te schudden, alsof ik innerlijk door een grote kracht wordt aangeraakt. Eerst wil ik het beheersen maar ik besluit me eraan over te geven. Daarop is het alsof uit het voorhoofd van de Christus op de Apocalypse icoon voor me een lichtstraal naar mijn voorhoofd schiet. Het is niet een gedachte, maar het voelt als een realiteit, net zo reëel als de keer dat mijn loslatende netvlies in mijn rechteroog met laserstralen werd vast gebrand aan het weefsel eronder. Je wilt het pijnlijk intensieve licht ontwijken maar kan het niet. Het is overweldigend indringend. Als het voorbij is kijk ik naar de icoon. In het schemerduister van de kapel is daar niets bijzonders aan te zien. Ik had het ook meer gevoeld dan met mijn ogen waargenomen. Een energiebrand werd vanuit zijn voorhoofd op het mijne afgeschoten als een bliksemflits. Het voelde alsof mijn hersenen even werden aangeboord. Of hij en ik even rechtstreeks energetisch verbonden werden. Of ik met iets veel groters aansluiting had ervaren.’ (uit: ‘Dichtbij’; een briefwisseling tussen Kees Zoeteman en Astrid van Zon, Nearchus, 2025) Volgens Rudolf Steiner, de grondlegger van de antroposofie, gaan nog veel meer mensen in de komende decennia een persoonlijke ontmoeting met het Christuswezen krijgen. Deze ontmoetingen zijn zó persoonlijk dat anderen hier eigenlijk niets mee kunnen. En toch maken ze ons een beetje jaloers, of niet? Mijn vraag aan jullie is of jullie ook een persoonlijke ontmoeting met de Christus hebben gehad én zo ja of jullie daar hier iets over zouden willen vertellen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten