Naatje1973 0 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 50 minuten geleden zei Figulus: Omdat de Bijbel geen neutrale tekst is, kan hij ook niet neutraal gelezen worden. De tekst dwingt een houding af: instemming, verzet, herinterpretatie of afwijzing, maar nooit afstand. Wie zegt “ik lees gewoon wat er staat”, heeft meestal al besloten hoe het gelezen moet worden. Een neutrale lezing van een niet-neutrale tekst is een illusie. Ik lees gewoon wat er staat en ook voor jullie als gelovigen staat er dat de Israelieten eerst alle volkeren uitmoorden voor ze het "beloofde land" ingingen. Maar jullie hebben al besloten "de Bijbelse Godheid is de enige Godheid, EN Hij is Goed en moreel superieur dus alles wat die God doet of anderen laat doen is goed".. Ik lees zoals het er staat en dan staat er een moord in op andere volkeren. En moraliteit van een inferieure groep mensen die nog niet geevolueerd is tot ons "niveau".. 53 minuten geleden zei Figulus: Bij wie? Ben je zo dom, of doe je maar alsof? 4 uur geleden zei Figulus: Een hele stupide keuze met fatale gevolgen waar ik je geen succes mee ga wensen. Bij jou spreekt er angst uit. Dat als je tegen die tekst bent en tegen wat daar gebeurt er dus fatale gevolgen zouden zijn. Dat is ook 1 van de redenen waarom veel christenen nog steeds onvoorwaardelijk achter Israel staan. Uit angst om de Joodse Godheid te krenken en dan zijn er fatale gevolgen. Zoals ergens in het OT staat "wie u zegent zal Ik zegenen, wie u vervloekt zal Ik vervloeken"... Geloof is net sinterklaas, wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe. Ik ben daar gelukkig overheen en zie alles wat in de Bijbel staat als propaganda. En feitelijke alle religies hebben dit. 56 minuten geleden zei Figulus: Niet het bestaan van geweld in teksten, maar het heiligen van geweld in de praktijk. Daar komt toch wel een behoorlijk verschil tussen christenen en radicaal islamisten naar voren. Tuurlijk jongen, je gooit de islamisten weer voor de bus. Wat hebben die precies gedaan dat jij zo kwaad op ze bent? Je vriendin afgepakt op de basisschool? Toen ik nog christen was hadden we ooit eens een tekst over hoe hele volkeren werden uitgemoord door de Israelieten. En na de preek zongen we "hoe goed, hoe heilig is uw liefde".. Christenen en Joden keuren geweld niet af, niet als het tegen niet christenen en niet Joden gebeurt. Dan hebben jullie wel weer een soort semi theologisch smoesje om het goed te keuren. Zoals jullie ook moord op kinderen en baby's goedkeuren. ALS het een baby van een andere groep is. Dan "had God geweten dat het kindje later zou uitgroeien tot een monster".. Als atheist keur ik alle moorden op baby's af. En nee, niet op foetussen. Aangezien dan het leven van de moeder prevaleert. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 34 minuten geleden zei Naatje1973: Toen ik nog christen was hadden we ooit eens een tekst over hoe hele volkeren werden uitgemoord door de Israelieten. En na de preek zongen we "hoe goed, hoe heilig is uw liefde".. Nee, ze hebben tijdens oorlog vijanden gedood. Dat is wel gejuich waard! 1 uur geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Naatje1973 0 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 10 minuten geleden zei Figulus: Nee, ze hebben tijdens oorlog vijanden gedood. Dat is wel gejuich waard! Neej, je leest de Bijbel niet goed.. Ze hebben kinderen, vrouwen, mannen, vee etc uitgeroeid. Als je dat gejuich waard vind ben je geen knip voor de neus waard. Tevens heeft jullie Godheid de Israelieten een stuk land beloofd dat al door volkeren werd bewoond. In plaats van een stukje woestijn waar niemand woonde (ze liepen nota bene 40 jaar door de woestijn).. Een God die alles kan, kan ook alles waar geen levend wezen kan wonen bewoonbaar maken. Daarom is het ook dom en kortzichtig als mensen stellen "de Joden zijn de native bewoners van wat nu Israel en Palestina genoemd word, dus ze nemen enkel terug wat al van hen was" als het gaat om Palestine en Israel vandaag de dag. De Israelieten hebben genocide gepleegd voordat ze het "beloofde land" in gingen. Nogmaals, lees de Bijbel gewoon ECHT open minded. Lees wat er staat, in plaats van het mooier te maken dan het is. En dat kunnen gelovigen blijkbaar niet. Want als ze dit wel zouden doen EN ze zouden gelovig blijven dan zouden ze niks meer met zo'n Godheid te maken WILLEN hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten