Paulien Bakker 0 Geplaatst 21 juli Rapport Share Geplaatst 21 juli Hallo Soms vind ik de Bijbel nogal on-psychologisch. Er worden dingen van je gevraagd waar je als normaal mens niet aan kunt voldoen. Zoals jezelf verloochenen of je onthechten. Dit kan toch helemaal niet? Groeten Paulien Bakker Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 725 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Hoi Paulien, welkom op Credible. Goede vraag. Vanuit menselijk oogpunt lijkt dit idd onmogelijk. Maar soms is het noodzakelijk dat je jezelf moet verloochenen om aan Gods eisen te kunnen voldoen. Je kan dit enkel doen dmv Gods geest die in je is wanneer je daarom vraagt. Maar dan nog zal je wel eens de fout ingaan. Maar daarvoor heeft Jezus dan zijn loskoopoffer gebracht. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulien Bakker 0 Geplaatst 21 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden Hallo Sjako Dank voor uw mail. Mijn vraag hierop is: waarom vraagt God dan zoveel van ons, we zijn beperkt. Het leidt tot schuldgevoel en boosheid bij mij. God houdt dan geen rekening met onze vermogens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden Op 27-7-2025 om 21:08 zei sjako: Hoi Paulien, welkom op Credible. Goede vraag. Vanuit menselijk oogpunt lijkt dit idd onmogelijk. Maar soms is het noodzakelijk dat je jezelf moet verloochenen om aan Gods eisen te kunnen voldoen. Je kan dit enkel doen dmv Gods geest die in je is wanneer je daarom vraagt. Maar dan nog zal je wel eens de fout ingaan. Maar daarvoor heeft Jezus dan zijn loskoopoffer gebracht. Dus God eist van ons het onmogelijke, dan gaat Hij in jou wonen, maar dan mislukt het ook nog, en daarom heeft God zijn Zoon als loskoop gebracht? Wat een ingewikkeld gedoe! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 839 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei Paulien Bakker: Hallo Sjako Dank voor uw mail. Mijn vraag hierop is: waarom vraagt God dan zoveel van ons, we zijn beperkt. Het leidt tot schuldgevoel en boosheid bij mij. God houdt dan geen rekening met onze vermogens. Hallo Paulien, Als er boosheid in jou is, dan woont het boze in je hart. Dan kun je het Woord des Koninkrijks niet verstaan. Dus laat het boze niet het Woord uit je hart stelen, maar vertrouw er op dat jij die vermogens om jezelf te verloochenen wel hebt! Zorg dat je gelijkmoedig wordt en anderen mensen niet veroordeelt maar liefhebt. Heus, je hebt meer capaciteiten dan je zelf denkt. Als er vrede is in je hart zul je bemerken wat jij allemaal kunt. De weg is lang en kronkelig, maar als je geloof maar sterk genoeg is dan verdiept deze zichzelf moeiteloos. Ooit was ik ongelovig en ijdel, maar nu weet ik dat Jezus er ook voor jou (en iedereen) is. 20 uur geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 1 uur geleden zei Hopper: Hallo Paulien, Als er boosheid in jou is, dan woont het boze in je hart. Dan kun je het Woord des Koninkrijks niet verstaan. Dus laat het boze niet het Woord uit je hart stelen, maar vertrouw er op dat jij die vermogens om jezelf te verloochenen wel hebt! Zorg dat je gelijkmoedig wordt en anderen mensen niet veroordeelt maar liefhebt. Heus, je hebt meer capaciteiten dan je zelf denkt. Als er vrede is in je hart zul je bemerken wat jij allemaal kunt. De weg is lang en kronkelig, maar als je geloof maar sterk genoeg is dan verdiept deze zichzelf moeiteloos. Ooit was ik ongelovig en ijdel, maar nu weet ik dat Jezus er ook voor jou (en iedereen) is. sjonge sjonge, het lijkt wel alsof je een orthodoxe christen bent. Die geloven ook in duiveltjes die in mensen wonen.. Ieder mens is weleens boos, boos om zaken. Jij zal wel boos zijn om Gaza en wat de Zionisten de Palestijnen aandoen. Woont dan de Boze ook in jouw hart? Of geld de ene regel wel voor ieder ander maar niet voor jou? Zelfs Jezus werd boos toen hij de mensen uit de tempel ranselde. Gelijkmoedigheid bij alles wat er gebeurt is nep. Beetje wat de boeddhistische monikken willen uitstralen. Het is hier niet de bedoeling mensen dat je mensen voor schut zet hier en respectloos tegen hen tekeer gaat. Je kan anders denken maar doe het respectvol anders heb je hier niks te zoeken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 839 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 11 minuten geleden zei Najrebii: sjonge sjonge, het lijkt wel alsof je een orthodoxe christen bent. Die geloven ook in duiveltjes die in mensen wonen.. Ieder mens is weleens boos, boos om zaken. Jij zal wel boos zijn om Gaza en wat de Zionisten de Palestijnen aandoen. Woont dan de Boze ook in jouw hart? Of geld de ene regel wel voor ieder ander maar niet voor jou? Zelfs Jezus werd boos toen hij de mensen uit de tempel ranselde. Gelijkmoedigheid bij alles wat er gebeurt is nep. Beetje wat de boeddhistische monikken willen uitstralen. Ik laat geen boosheid toe over wat de Zionisten de Palestijnen aandoen. Ik spreek me uit over de gruwelen die de Zionisten begaan en dat de Zionisten alleen maar Satan dienen. Je kunt in gelijkmoedigheid die mening zijn toegedaan. Voorts geloof ik dat Satan zichzelf personifieert in mensen, Satan is verkleedt (personificatie) als Netanyahu en de hele kliek die daar de misdaden begaat. Idem natuurlijk het IDF en alle supporters van Israel. Satan doet goede zaken momenteel. Daarom ga ik met "bepaalde mensen" ook niet in gesprek over Israel op dit forum. Ik bemoedig alleen de rechtvaardige forumdeelnemers waarvan Paulien Bakker er wellicht ook een is. En als er in het hart van BerJan boosheid is om wat er in Gaza gebeurd dan vraag ik je om tot inkeer te komen. Ik weet dat je een afvallige gelovige bent, maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Als ik ben omgekeerd, dan kun jij dat ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten