Spring naar bijdragen

Bomen en vruchten


Aanbevolen berichten

God vergelijkt de mens met bomen. In Psalm 1 in wordt een man die God behaagt met een boom vergeleken.
UIt Psalm 1: "Welzalig de man die zijn vreugde vindt in de wet van de HEERE en Zijn wet dag en nacht overdenkt. Want hij zal zijn als een boom, geplant aan waterbeken, die zijn vrucht geeft op zijn tijd, waarvan het blad niet afvalt; al wat hij doet, zal goed gelukken."
Deze man beschikt over de vruchten van de Geest: Zie Galaten 5:22: "De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing."
Jezus droeg veel vrucht. Hij was als de boom in Psalm 1, Hij had behagen in de wet en deed deze. Daarom heeft Hij Zijn leven voor ons gegeven.
God vermaant ons om het voorbeeld van Jezus te volgen en goede vruchten voort te brengen: 
In Lukas 3;8-9 vermaant Johannes de Doper het volk om goede vruchten voort te brengen: "Breng dan vruchten voort in overeenstemming met de bekering, en begin niet bij uzelf te zeggen: Wij hebben Abraham als vader; want ik zeg u dat God zelfs uit deze stenen voor Abraham kinderen kan verwekken. De bijl ligt zelfs al aan de wortel van de bomen; elke boom dan die geen goede vrucht voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen."
Johannes zegt dit in Israël aan de Jordaan. Hij spreekt tegen het Joodse volk. Omdat Jehovah de God van Abraham is denken sommige Joden dat zij automatisch bij God horen omdat zij nageslacht van Abraham zijn. Maar Jezus zegt ergens tegen de Joden dat het niet alleen gaat om nageslacht zijn maar ook om het handelen zoals Abraham deed (zie johannes 8;39: "Als u Abrahams kinderen was, zou u de werken van Abraham doen.").
Abraham geloofde God en herkende Zijn stem en gehoorzaamde. Daarom ging hij op weg naar het beloofde land.  Zoals er ook staat dat de schapen van God zijn stem horen en dat Hij hen leidt naar grazige weiden, rijke gronden.
Dus het komt er op aan goede vruchten en goede werken te doen voor het aangezicht van God.
In Psalm 1 wordt uitgelegd wat de welzalige man niet doet (vers 1): "Hij wandelt niet in de raad van de goddelozen, Hij staat niet op de weg van de zondaars, en hij zit niet op de zetel van de spotters."
Dus wanneer hij een beslissing moet nemen of met een probleem zit luistert hij niet naar goddelozen om in hun wegen te wandelen.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei MIKAELUZ ALLSAINTS:

klopt helemaal!

maar letterlijk is het 'vrucht van de geest'(niet in meervoud....het is 1 Heilige Geest en er is meer vrucht ,dan deze hier beschreven, al het goede komt van God.

Hoi Mikaeluz, leuk dat je meedoet.

2 minuten geleden zei MIKAELUZ ALLSAINTS:

klopt helemaal!

maar letterlijk is het 'vrucht van de geest'(niet in meervoud....het is 1 Heilige Geest en er is meer vrucht ,dan deze hier beschreven, al het goede komt van God.

Gechecked en je hebr gelijk: 

Galaten 5:22:

De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei MIKAELUZ ALLSAINTS:

maar letterlijk is het 'vrucht van de geest'(niet in meervoud....het is 1 Heilige Geest en er is meer vrucht ,dan deze hier beschreven, al het goede komt van God.

Welkom hier @MIKAELUZ ALLSAINTS

36 minuten geleden zei MIKAELUZ ALLSAINTS:

er zijn talloze vrucht.

schoonheid,nobelheid,vrijmoedigheid,en al het nuttige deugdelijke!  vrijgevigheid,christelijke opvoeding etc.kan een hele waslijst erbij halen,

ik kom voortaan vaker op deze site ,ik heb nu al plezier!!

Klopt, en aan die vrucht kan je een echte christen herkennen. Je moet er ook elke dag aan werken. God geeft kracht als je daar om vraagt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik bid God dat wij een hoop mogen leren,op deze gezegende site.dit had ik al heel lang nodig,ik moet mijn religie verkondigen,en het is goed om aangescherpt te worden.nuttige contacten.ik voel me gelijk al in een warm nest!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid