Hermanos2 549 Geplaatst 22 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2023 (bewerkt) Everett Fox vertaalt de Hebreeuwse geschriften in spreektaal. Hij volgt hierbij het voorbeeld van Martin Buber en Franz Rosenzweig die dit al eerder deden. Hun Duitse vertaling staat helemaal op internet. Fox publiceerde al eerder de ‘Five Books of Moses’ en de ‘Early Prophets’. Hij werkt nu aan de volgende boeken. Als je hem googled kom je via ‘clark.edu’ op de website van de uni waar hij werkzaam is. Hier word je doorgelinkt naar zijn persoonlijke website. Interessant om daar even rond te kijken. Op deze website staan ook audio fragmenten in het Hebreeuws en het Engels. Volgens Fox zijn de boeken geschreven om voorgelezen te worden. Op die manier wil hij ook dat zijn vertaling gelezen wordt: hardop. Robert Alter ging hem al voor en heeft een soortgelijke vertaling geschreven die meer tegemoet komt aan de moderne luisteraar/lezer. 22 februari 2023 bewerkt door Hermanos2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 22 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2023 (bewerkt) Als zelfs het plaatsen van een linkje nog te moeilijk is zaak ik je daar ook maar even mee helpen dan. http://wordpress.clarku.edu/efox/ 22 februari 2023 bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten