Spring naar bijdragen

Waar is onze bestemming? Hemel of aarde?


Aanbevolen berichten

In Genesis valt te lezen dat God de aarde schept en aan de eerste mens de opdracht geeft om Zijn schepping te beheren en zich te vermenigvuldigen. Ook lezen we dat de mens in een paradijselijke omgeving leeft en dat God bij de mens is. 

Ik meen daaruit te mogen concluderen dat de mens voorbestemd is om samen met God eeuwig op aarde te verblijven. 

Dan steekt satan een stok in het wiel en het gaat mis. God heeft een reddingsplan. 

Waarom bestaat het idee dat God daarna afziet van tastbare aardse zaken en nu de mens eeuwig hemels leven wil gunnen? Als geestelijke wezens zonder tastbaar lichaam. 

God's voornemen is vanaf het begin duidelijk. Eeuwig gelukkig leven op een mooie aarde met veel natuurschoon. Samen met God. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-5-2022 om 09:13 zei Hermanos2:

In Genesis valt te lezen dat God de aarde schept en aan de eerste mens de opdracht geeft om Zijn schepping te beheren en zich te vermenigvuldigen. Ook lezen we dat de mens in een paradijselijke omgeving leeft en dat God bij de mens is. 

Ik meen daaruit te mogen concluderen dat de mens voorbestemd is om samen met God eeuwig op aarde te verblijven. 

Dan steekt satan een stok in het wiel en het gaat mis. God heeft een reddingsplan. 

Waarom bestaat het idee dat God daarna afziet van tastbare aardse zaken en nu de mens eeuwig hemels leven wil gunnen? Als geestelijke wezens zonder tastbaar lichaam. 

God's voornemen is vanaf het begin duidelijk. Eeuwig gelukkig leven op een mooie aarde met veel natuurschoon. Samen met God. 

 

Een hereniging tussen het hemelse en het aardse. Overal in de Bijbel lees ik dat het over hereniging gaat. Tussen de Schepper en de mens. Tussen man en vrouw. Tussen mens en dier. Tussen Juda en Jozef (Efraïm). Tussen Israël en de Kerk. Enzovoorts enzovoorts. Het hele doel van de schepping lijkt mij die hereniging te zijn. Dat lijkt God en zijn schepselen de allergrootste vreugde te kunnen geven. En dan krijgen we nog een vernieuwd lichaam ook, net zoals Jezus dat kreeg bij zijn opstanding. 🙂

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid