Wouter Philippaerts 87 Geplaatst 6 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2021 (bewerkt) Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet. Ken Hem in al je wegen, dan zal Híj je paden rechtmaken. Spreuken 3:5-6 HSV God prioritair maken en op Hem vertrouwen is hier de boodschap. Het verhaal van Gods wegen kunnen we primair en autoritair in de Schrift tegenkomen. Ellende komt voort uit hoogmoed en te veel bezig zijn met rede. Is het mogelijk een duidelijk onderscheid te maken tussen goddelijke en seculiere wijsheid? 6 februari 2021 bewerkt door Wouter Philippaerts Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 6 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2021 9 minuten geleden zei Wouter Philippaerts: Ellende komt voort uit hoogmoed en te veel bezig zijn met rede Is dat niet gevaarlijk? Ellende lijkt mij juist voort te komen uit te weinig nadenken, in plaats van er te veel mee bezig te zijn toch? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Wouter Philippaerts 87 Geplaatst 6 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2021 1 minuut geleden zei Dat beloof ik: Is dat niet gevaarlijk? Ellende lijkt mij juist voort te komen uit te weinig nadenken, in plaats van er te veel mee bezig te zijn toch? Dat is een kwestie van de bron van je rede. Geloof of wetenschap gebaseerd op bewijs. Het probleem van nadenken over enkel wereldlijke wetenschap is dat je denken beperkt is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 6 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2021 55 minuten geleden zei Wouter Philippaerts: Dat is een kwestie van de bron van je rede. Geloof of wetenschap gebaseerd op bewijs. Het probleem van nadenken over enkel wereldlijke wetenschap is dat je denken beperkt is. Maar hetzelfde kun je ook stellen van nadenken over enkel geloof, toch? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Wouter Philippaerts 87 Geplaatst 7 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 februari 2021 17 uur geleden zei Dat beloof ik: Maar hetzelfde kun je ook stellen van nadenken over enkel geloof, toch? Het verschil is dat in geloof, God de wegen zal verzachten en niet wij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 7 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2021 1 uur geleden zei Wouter Philippaerts: Het verschil is dat in geloof, God de wegen zal verzachten en niet wij. Dat is een verschil, maar eentje die niet ter zake doet in de vergelijking die ik maak. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten