Spring naar bijdragen

Bijbelstudie Mattheüs 12: 22-32


Aanbevolen berichten

22 Toen werd tot Hem gebracht een van den duivel bezeten, die blind en stom was; en Hij genas hem, alzo dat de blinde en stomme beide sprak en zag.

23 En al de scharen ontzetten zich, en zeiden: Is niet Deze de Zoon van David?

24 Maar de Farizeën, dit gehoord hebbende, zeiden: Deze werpt de duivelen niet uit, dan door Beëlzebul, den overste der duivelen.

25 Doch Jezus, kennende hun gedachten, zeide tot hen: Een ieder koninkrijk, dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en een iedere stad, of huis, dat tegen zichzelf verdeeld is, zal niet bestaan.

26 En indien de satan den satan uitwerpt, zo is hij tegen zichzelf verdeeld; hoe zal dan zijn rijk bestaan?

27 En indien Ik door Beëlzebul de duivelen uitwerp, door wien werpen ze dan uw zonen uit? Daarom zullen die uw rechters zijn.

28 Maar indien Ik door den Geest Gods de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen.

29 Of hoe kan iemand in het huis eens sterken inkomen, en zijn vaten ontroven, tenzij dat hij eerst den sterke gebonden hebbe? en alsdan zal hij zijn huis beroven.

30 Wie met Mij niet is, die is tegen Mij; en wie met Mij niet vergadert, die verstrooit.

31 Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal den mensen vergeven worden; maar de lastering tegen den Geest zal den mensen niet vergeven worden.

32 En zo wie enig woord gesproken zal hebben tegen den Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar zo wie tegen den Heiligen Geest zal gesproken hebben, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende.

Zeg @Ricky Tjin wordt het uitmaken van Jezus als de duivel zelf hier gekoppeld aan de onvergevelijke zonden?

als dat het geval is wat verschilt het met de stelling "God is de antichrist" aangezien wij beide weten dat Jezus God is.

Ben je dan gevaarlijk bezig of lieg ik dan?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Thinkfree:

22 Toen werd tot Hem gebracht een van den duivel bezeten, die blind en stom was; en Hij genas hem, alzo dat de blinde en stomme beide sprak en zag.

23 En al de scharen ontzetten zich, en zeiden: Is niet Deze de Zoon van David?

24 Maar de Farizeën, dit gehoord hebbende, zeiden: Deze werpt de duivelen niet uit, dan door Beëlzebul, den overste der duivelen.

25 Doch Jezus, kennende hun gedachten, zeide tot hen: Een ieder koninkrijk, dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en een iedere stad, of huis, dat tegen zichzelf verdeeld is, zal niet bestaan.

26 En indien de satan den satan uitwerpt, zo is hij tegen zichzelf verdeeld; hoe zal dan zijn rijk bestaan?

27 En indien Ik door Beëlzebul de duivelen uitwerp, door wien werpen ze dan uw zonen uit? Daarom zullen die uw rechters zijn.

28 Maar indien Ik door den Geest Gods de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen.

29 Of hoe kan iemand in het huis eens sterken inkomen, en zijn vaten ontroven, tenzij dat hij eerst den sterke gebonden hebbe? en alsdan zal hij zijn huis beroven.

30 Wie met Mij niet is, die is tegen Mij; en wie met Mij niet vergadert, die verstrooit.

31 Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal den mensen vergeven worden; maar de lastering tegen den Geest zal den mensen niet vergeven worden.

32 En zo wie enig woord gesproken zal hebben tegen den Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar zo wie tegen den Heiligen Geest zal gesproken hebben, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende.

Zeg @Ricky Tjin wordt het uitmaken van Jezus als de duivel zelf hier gekoppeld aan de onvergevelijke zonden?

als dat het geval is wat verschilt het met de stelling "God is de antichrist" aangezien wij beide weten dat Jezus God is.

Ben je dan gevaarlijk bezig of lieg ik dan?

 

Misschien sta je het ook toe als ik reageer, of is het een gesprek met @Ricky Tjin? In de door jou aangehaalde tekst kunnen we niet anders dan concluderen dat de Heilige Geest een persoon is. Een kracht of een ding kan je immers niet lasteren. En, dat staat dus haaks op het WTG-paradigma, dat via een, naar mijn mening, valse Bijbel dit punt ontkent, en daarmee volgens mij lastert. Nu zeg ik niet dat iedere persoon dit doet. Echter, de lastering is het afwijzen van Jezus Christus als God en Verlosser. Dat is de enige zonde die niet vergeven kan worden. Onze God, Jezus Christus, heeft de straf voor ALLE zonden gedragen. Het is nu een kwestie van Hem aanvaarden als God en Verlosser. Het niet-aanvaarden is dus de lastering die hier genoemd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei WdG:

Misschien sta je het ook toe als ik reageer, of is het een gesprek met @Ricky Tjin?

Graag zelfs, Ricky ziet het als gedram. Wilde er een leerzaam onderwerp van maken. Maar goed worden deze twee toevallig in hetzelfde conclaaf naar voren gebracht. Wat denk jij?

 

PS: graag geen aanval op Jehova getuigen, daar is dit topic niet voor bedoeld.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid