Spring naar bijdragen

Verliefd... maar..


Aanbevolen berichten

Sinds enkele maanden ben ik aan het afspreken met een ontzettend leuke man. We kunnen het goed met elkaar vinden, samen lachen, serieuze gesprekken over geloof, etc.
Nu heeft hij me 2 weken geleden verteld over zijn nogal onstuimige verleden wat betreft uitgaan, vrouwen en meerdere one-nightstands én 2 jaar geleden heeft hij tijdens een relatie gezoend met een andere vrouw op een feestje. Hij heeft me dit allemaal verteld, geen detail overgeslagen. Het zat hem ontzettend dwars, werd tijdens het vertellen ook wat emotioneel en was erg opgelucht toen alles eruit was. Nu heb ik echt het tegenovergestelde verleden. 2 lange relaties gehad, maar geen seks. relatie aangegaan omdat ik dit toch echt als iets heel bijzonders zie wat je niet zomaar met iemand deelt.
Afgezien van zijn verleden wil ik graag met hem verder, maar ergens knaagt dit natuurlijk ook aan mij en komen er ook ineens twijfels. Maar zijn eerlijkheid kan ik erg waarderen en om die reden wil ik hem het voordeel van de twijfel geven....
Moet het gewoon even kwijt en misschien heeft iemand in dezelfde situatie gezeten of heeft er iemand goede tips/adviezen hoe hiermee om te gaan....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waardeer zijn eerlijkheid en zie dit als bewijs dat hij met jou die weg níét wil gaan. Dat hij met jou wél een serieuze relatie wil aangaan en samen met jou de voorwaarden daarvoor wil scheppen, ook op het gebied van seksualiteit.
Zijn verleden is zijn verleden en daar jij daar persoonlijk geen deel aan had, is het niet iets waarover je te oordelen hebt. Je hebt hem dus niet te vergeven, je hebt hem zelfs geen excuses daarvoor te vragen of te eisen, maar mag natuurlijk wel met hem afspreken dat hij dat verleden ook in zijn handelen en keuzes achter zich laat.
En als hij dat doet, dan zou het wat jou betreft afgedaan moeten zijn en zou er niets in de weg moeten staan om met hem die relatie aan te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Rhodee:

Afgezien van zijn verleden wil ik graag met hem verder, maar ergens knaagt dit natuurlijk ook aan mij en komen er ook ineens twijfels.

Dit is een belangrijke zin. 
Wat bedoel je precies met 'afgezien van zijn verleden'.
Jullie kenden elkaar toen nog niet, dus kon je ook geen rekening met elkaar houden.
Waarom knaagt dit dan?

Kijk, elke vrouw wil een man voor haarzelf, en andersom ook trouwens. 
Hij heeft een verleden, maar dat heb jij toch ook...

Nu heb je elkaar, kijk naar het heden en naar de toekomst, niet naar het verleden.

9 uur geleden zei Rhodee:

wil ik hem het voordeel van de twijfel geven....

 maar dit is dodelijk. Het voordeel van de twijfel is geen goede basis voor een relatie.
Ik ben ooit eens bij een meisje weg gegaan omdat ze tegen me zei: ik geef je het voordeel van de twijfel.
Dat vond ik zó erg. Ik ben weg gegaan en gezegd dat ik niet aan haar twijfelde, maar dat ik weg ging omdat zijn aan mij twijfelde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid