Spring naar bijdragen

Geloven we eigenlijk niet gewoon allemaal in hetzelfde?


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Noel:

Dat dubbele leven hebben we allemaal, al is de ene kant soms meer ontwikkeld dan de andere. Maar je beschrijft het wel als een gevangenschap.

Heel veel van die fantasieverhalen uit Hollywood over engelen en demonen gaan over een "balans" die als de Wet bewaakt moet worden. Je weet dan als je de balans schendt dat er repercussies komen. Vrije wil mijn hoed!

Ik ervaar eerder het licht als een vorm van gevangenschap. Want daar staat het allemaal tentoongesteld en daar is het allemaal naar waarde geschat. God zou het moeten zien... :D
Ik ben me zeer bewust van de repercussies. Daarom dat ik ook van veelal machten weg blijf. Maar die repercussies komen ook als je het voor goede zaken gebruikt. Alleen heb je beter the dark side aan je zijde, ik denk ook niet dat één daar definitief van kan terugkeren. Het is een kind vuurwerk geven, de verleiding speelt heel de tijd.
Dus wat is dan het gevang? God of de duivel? Zet ze samen en zoek tussen beide balans en leef vrij naar eigen goeddunken?

We hebben allemaal zo onze geheimpjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ervaar eerder het licht als een vorm van gevangenschap. Want daar staat het allemaal tentoongesteld en daar is het allemaal naar waarde geschat. God zou het moeten zien... :D
Ik ben me zeer bewust van de repercussies. Daarom dat ik ook van veelal machten weg blijf. Maar die repercussies komen ook als je het voor goede zaken gebruikt. Alleen heb je beter the dark side aan je zijde, ik denk ook niet dat één daar definitief van kan terugkeren. Het is een kind vuurwerk geven, de verleiding speelt heel de tijd.
Dus wat is dan het gevang? God of de duivel? Zet ze samen en zoek tussen beide balans en leef vrij naar eigen goeddunken?

We hebben allemaal zo onze geheimpjes.

Veel plezier met de boekhouding verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ervaar eerder het licht als een vorm van gevangenschap. Want daar staat het allemaal tentoongesteld en daar is het allemaal naar waarde geschat. God zou het moeten zien... :D
Ik ben me zeer bewust van de repercussies. Daarom dat ik ook van veelal machten weg blijf. Maar die repercussies komen ook als je het voor goede zaken gebruikt. Alleen heb je beter the dark side aan je zijde, ik denk ook niet dat één daar definitief van kan terugkeren. Het is een kind vuurwerk geven, de verleiding speelt heel de tijd.
Dus wat is dan het gevang? God of de duivel? Zet ze samen en zoek tussen beide balans en leef vrij naar eigen goeddunken?

We hebben allemaal zo onze geheimpjes.

Als ik dat zo lees dan zou ik haast denken dat je zowel het echte licht als het echte duister niet hebt meegemaakt, anders zou je wel anders praten. Aan de andere kant ben ik natuurlijk niet alwetend en almachtig, dus wie weet is wat ik zeg wel gewoon onzin. :P 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Vleugeltje:

Als ik dat zo lees dan zou ik haast denken dat je zowel het echte licht als het echte duister niet hebt meegemaakt, anders zou je wel anders praten. Aan de andere kant ben ik natuurlijk niet alwetend en almachtig, dus wie weet is wat ik zeg wel gewoon onzin. :P 

Dat klopt. Ik ben bang gaan lopen als het een fractie bekend maakte. Later zag ik alles wat te abrupt op mij afkomen en ben ik bang in geloof gaan vluchten. Alles rationeel houden :D

Dus het klopt, ik heb de echte duisternis nog niet ervaren. Ik ben op dat vlak een zeer gezegend mens. Wel heb ik mijn eigen kunnen ontdekt en daar zeer voorzichtig mee leren omspringen. Ik had iets geopend dat ik niet meteen meer dicht kreeg. Dat was niet zozeer duister noch verlicht. Dat was gewoon iets waar ik op de moment niet klaar voor was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid