Spring naar bijdragen

In mijn vrije tijd.


Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

Ik ben Alex, ik ben 17 jaar en ik heb vaak last van depressies(ongeveer 2 jaar).

ik probeer uit te zoeken wat ik tegen mijn depressies kan doen op een christelijke manier.

alleen lukt dat niet helemaal, ik zie het leven eerlijk gezegt ook niet echt meer zitten.

ik ga er geen eind aan maken omdat de bijbel zegt dat het verboden is, en omdat ik een volger van Jezus ben.

heeft iemand misschien wat tips of iets voor mij, dat mij misschien kan helpen?

ik waardeer alle hulp :)

sorry alvast voor mijn spel fouten ik heb dyslexie.

bedankt voor de aandacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is niet echt een christelijke manier om met depressies om te gaan, net zoals er niet echt een christelijke manier is om een gebroken been te gipsen. Een depressie is een ziekte, een stoornis, dat met therapie en medicijnen verholpen kan worden, of in elk geval relatief dragelijk gemaakt kan worden.

Je kunt dus het beste gewoon naar de huisarts gaan, als je daar niet al geweest bent, en de professionele hulp aanvaarden die je aangeboden krijgt. Want een depressie is iets verschrikkelijks waar je niet alleen en zonder hulp doorheen zou moeten gaan.

Het is in elk geval heel goed dat je geen suicide wil plegen. Maar dat je het leven niet ziet zitten, is wel alarmfase één, zeg maar. Ga daarom naar de huisarts, hoe moeilijk dat misschien ook is, want hoe langer je daarmee wacht, hoe moeilijker het misschien wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is niet echt een christelijke manier om met depressies om te gaan, net zoals er niet echt een christelijke manier is om een gebroken been te gipsen. Een depressie is een ziekte, een stoornis, dat met therapie en medicijnen verholpen kan worden, of in elk geval relatief dragelijk gemaakt kan worden.

Je kunt dus het beste gewoon naar de huisarts gaan, als je daar niet al geweest bent, en de professionele hulp aanvaarden die je aangeboden krijgt. Want een depressie is iets verschrikkelijks waar je niet alleen en zonder hulp doorheen zou moeten gaan.

Het is in elk geval heel goed dat je geen suicide wil plegen. Maar dat je het leven niet ziet zitten, is wel alarmfase één, zeg maar. Ga daarom naar de huisarts, hoe moeilijk dat misschien ook is, want hoe langer je daarmee wacht, hoe moeilijker het misschien wordt.

ik ga maar weer eens maar de dokter :) dankjewel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me bij Robert Frans aan. Geloof kan soms troost geven en dat is fijn. Maar vaak is het niet genoeg. Wanneer je migraine hebt ga je naar de huisarts voor evt. medicatie. Een depressie is ook een ziekte en via medicatie en evt. therapie is er veel aan te doen. Wanneer je het op kunt brengen jezelf te activeren dan zijn er meerdere mogelijkheden. Maar ze moeten wel bij je passen. De één maakt iedere dag een fikse wandeling op een vaste tijd de ander luistert naar muziek, de ander schrijft in een dagboek. Velen zijn er bovenop gekomen en leren leven met evt. littekens.

Ik hoop zo dat jij uit dit dal komt, op de manier die bij je past.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik herken me erg in het verhaal. Had die gedachten zelf namelijk ook heel lang en dacht dat er geen uitweg meer was. Dat ik eeuwig zou blijven hangen in dat negatieve. Wat mij er doorheen heeft gesleept zijn de (soms keiharde) woorden van vrienden. Soms krijg je gewoon nog meer klappen te verduren en denk je: waarom? Maar het hoort bij het herstelproces. Daarnaast raad ik je aan om naar de psycholoog te gaan, ik loop daar nog steeds en wordt per gesprek blijer, omdat er resultaat wordt geboekt. Dat duurde ook meer dan een jaar. Verder vraag ik je om heel veel te bidden, echt heel veel. Vertrouwen te houden en je volledig te openen voor Gods liefde. Als jij muziek leuk vindt, ga lekker Christelijke muziek luisteren. Houd je van lezen? Ga de Bijbel lezen of boeken van bijvoorbeeld Max Lucado. Verdiep je in de heerlijke bedoelingen van God. Echt; er is licht aan het eind van de tunnel en ja dat geloofde ik ook niet toen ik er middenin zat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed idee om naar de huisarts te gaan.

Als ik een tip mag geven. Wees er alert op dat als je je depressief voelt, je niet perse depressief hoeft te zijn. Misschien speelt er iets anders. Depressie (neerslachtig zijn, niet lekker in je vel zitten, moe zijn, huilen, etc) is een symptoom bij vele ziekten. Bijvoorbeeld vitamine D3 tekort ("winterdepressie") of vitamine b12 tekort. Het laat zich raden dat antidepressiva en een psycholoog in zo'n geval waarschijnlijk niet het gewenste resultaat zullen geven. Ga naar de huisarts en laat het onderzoeken. Hopelijk kom je er snel achter wat er aan de hand is. En kun je de juiste behandeling krijgen.

Ik wens je kracht en wijsheid toe en mensen om je heen die je zullen steunen en helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid