Spring naar bijdragen

Creationistische voorspelling


Aanbevolen berichten

@Bonjour: zouden ze dat niet al in de tabel verwerkt hebben?

Dat denk ik niet. Wat ik in eerste instantie verwacht als ze het over C14 leeftijd hebben in dit onderzoek is de rauwe data. Dus de uitkomst van één sample zonder allerlei extra berekeningen erop losgelaten. Ik denk dat ze ook geen idee hebben hoe ze het zouden moeten berekenen. Het lijkt mij in ieder geval onmogelijk. Maar dit experiment levert wel de data om mee te ijken.

Dus de aanmaak van C14 fluctueert in de tijd voordat dat C14 opgenomen wordt. Het is een wonder dat het toch nog zo'n mooi lijn is.

En je moet altijd voorzichtig zijn met interpretaties. Als ik wat hout tegenkom van 1000 jaar oud en ik maak daar een stoel van en laat die met C14 op ouderdom testen is de stoel ineens 1000 jaar oud. Als ik dan kan bewijzen dat ik hem gemaakt heb, ben ik dus ouder dan 1000 jaar en procedeer de staat voor minimaal 935 jaar misgelopen AOW.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik heb nog een keer de 4 belangrijkste creationistsche sites (icr.org, creation.com, answersingenesis.org en creationwiki.org) langsgelopen op zoek naar een verklaring van Suigetsu. Inderdaad waren er verklaringen, met het probleem dat ze niet met elkaar overeenstemden. Check this:

1. Icr.org had helemaal geen zoekresultaten.

2. Volgens John Woodmorappe zijn de dateringsmethodes (warven en C14) te verschillend om wat over elkaar te zeggen. Ook kloppen volgens hem de resultaten niet.

3. Volgens John Reed kloppen de overeenstemmingen alleen door de aannames en de vooringenomenheid van de onderzoekers.

4. Volgens Shaun Doyle en Tas Walker kunnen de hoge leeftijden verklaard worden doordat de zondvloed zorgde voor hogere C14-leeftijden en meer warveafzettingen.

5. Nog een keer John Reed: Dit keer zegt hij dat allebei de dateringsmethodes gewoon niet werken dus samen nog steeds niet.

6. Nog een keer John Reed: Dit keer zegt hij dat warven gewoon geen jaarlijkse laagjes zijn en dat de data niet overeenstemden met de verwachtingen.

7. Als laatste CreationWiki, die zegt dat de warven gebruikt zijn om de C14-leeftijd te controleren en er dus geen sprake is van overeenstemming.

Ik vind dit nogal tegenstrijdig met elkaar. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid