Spring naar bijdragen

Een aantal vragen


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben Ruben en ben 15 jaar. Ik doe voor school een onderzoek over het leven van een Christen. Ik ben zelf niet gelovig (ps. vind het een zeer mooi geloof na een aantal onderzoekjes). Ik heb een aantal vragen voor jullie?

- Hoe ziet een dag in het leven van een Christen eruit?

- Hoe denken jullie over seksualiteit, zijn daar regels voor?

- Is er een bepaald gerecht dat jullie bij bepaalde gelegenheden eten?

- Zijn er bepaalde gedrag regels?

- Hoe worden de kinderen opgevoed?

- Hoevaak bidden jullie? En verschild dit?

- Zijn er nog speciale regels voor relaties?

Ik hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden :D;)

Met vriendelijke groet,

Ruben

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

Ik ben Ruben en ben 15 jaar. Ik doe voor school een onderzoek over het leven van een Christen. Ik ben zelf niet gelovig (ps. vind het een zeer mooi geloof na een aantal onderzoekjes). Ik heb een aantal vragen voor jullie?

- Hoe ziet een dag in het leven van een Christen eruit?

- Hoe denken jullie over seksualiteit, zijn daar regels voor?

- Is er een bepaald gerecht dat jullie bij bepaalde gelegenheden eten?

- Zijn er bepaalde gedrag regels?

- Hoe worden de kinderen opgevoed?

- Hoevaak bidden jullie? En verschild dit?

- Zijn er nog speciale regels voor relaties?

Ik hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden :D;)

Met vriendelijke groet,

Ruben

Hoi Ruben,

Mijn antwoorden zijn persoonlijk, hoeft niet te beteken dat het voor elke Christen zo is.

1. Mijn dag ziet er als volgt uit, voldoende slaap, gebed, bijbelstudie, hard werken en studeren, sociale contacten leggen met mede Christenen, als moment geschikt is getuigen van mijn geloof, aanbidding door muziek of in stilte, af en toe werelds vermaak zoals muziek en film, familie en mensen helpen waar het kan. Dit alles probeer ik zo veel mogelijk te doen ter ere van God.

2. Sex is iets voor binnen het huwelijk.

3. Nee, ik doe niet aan spijswetten zoals Islamieten en Joden.

4. Liefde is nummer 1 regel, nu lukt mij dit ook niet altijd. Hier over heeft een Christen berouw om, deze zonde word vergeven door Jezus die voor ons aan een gruwelijke martel dood is gestorven aan het kruis. Je mag ook als christen strijden tegen onrecht, zoals slavernij, prostitutie, abortus en nog meer verschrikkelijke dingen wat er in de wereld gebeurd. Dit gebeurt uiteraard ook door niet Christenen. Maar ook tegen "kleinere" onrecht, dat je bevriend bent met mensen die niet mee kunnen komen met de rest die bijv, gepest worden

5. Ik zelf heb geen kinderen, kan hier dus geen antwoord op geven.

6. Ik zelf vind dat ik te weinig bid, een gezonde regelmaat is belangrijk. Zoals, voor en na het eten, voor het slapen gaan en als je wakker word, ook kun je op een willekeurig moment van de dag ook bidden. Je kunt bidden voor vergeving van zonden, een dankgebed hoe gezegend je bent wat je van God hebt gekregen, je kunt voor een ander bidden, je kunt ook bidden om de Heilige Geest dat Hij in jouw mag wonen en jouw veranderd naar Gods beeld.

7. Elkaar lief hebben, niet vreemdgaan zelfs niet met een lustig oog kijken naar iemand die niet je partner is. Ik zelf vind belangrijk dat m, n partner naar de zelfde kerk gaat, maar dat geld niet voor iedereen.

Ik heb een vraag voor jouw, wat vind je zo mooi aan het Christelijk geloof?

Mvg,

Wietse2

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

Ik ben Ruben en ben 15 jaar. Ik doe voor school een onderzoek over het leven van een Christen. Ik ben zelf niet gelovig (ps. vind het een zeer mooi geloof na een aantal onderzoekjes). Ik heb een aantal vragen voor jullie?

- Hoe ziet een dag in het leven van een Christen eruit?

- Hoe denken jullie over seksualiteit, zijn daar regels voor?

- Is er een bepaald gerecht dat jullie bij bepaalde gelegenheden eten?

- Zijn er bepaalde gedrag regels?

- Hoe worden de kinderen opgevoed?

- Hoevaak bidden jullie? En verschild dit?

- Zijn er nog speciale regels voor relaties?

Ik hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden :D;)

Met vriendelijke groet,

Ruben

Hoi Ruben,

Mijn antwoorden zijn persoonlijk, hoeft niet te beteken dat het voor elke Christen zo is.

1. Mijn dag ziet er als volgt uit, voldoende slaap, gebed, bijbelstudie, hard werken en studeren, sociale contacten leggen met mede Christenen, als moment geschikt is getuigen van mijn geloof, aanbidding door muziek of in stilte, af en toe werelds vermaak zoals muziek en film, familie en mensen helpen waar het kan. Dit alles probeer ik zo veel mogelijk te doen ter ere van God.

2. Sex is iets voor binnen het huwelijk.

3. Nee, ik doe niet aan spijswetten zoals Islamieten en Joden.

4. Liefde is nummer 1 regel, nu lukt mij dit ook niet altijd. Hier over heeft een Christen berouw om, deze zonde word vergeven door Jezus die voor ons aan een gruwelijke martel dood is gestorven aan het kruis. Je mag ook als christen strijden tegen onrecht, zoals slavernij, prostitutie, abortus en nog meer verschrikkelijke dingen wat er in de wereld gebeurd. Dit gebeurt uiteraard ook door niet Christenen. Maar ook tegen "kleinere" onrecht, dat je bevriend bent met mensen die niet mee kunnen komen met de rest die bijv, gepest worden

5. Ik zelf heb geen kinderen, kan hier dus geen antwoord op geven.

6. Ik zelf vind dat ik te weinig bid, een gezonde regelmaat is belangrijk. Zoals, voor en na het eten, voor het slapen gaan en als je wakker word, ook kun je op een willekeurig moment van de dag ook bidden. Je kunt bidden voor vergeving van zonden, een dankgebed hoe gezegend je bent wat je van God hebt gekregen, je kunt voor een ander bidden, je kunt ook bidden om de Heilige Geest dat Hij in jouw mag wonen en jouw veranderd naar Gods beeld.

7. Elkaar lief hebben, niet vreemdgaan zelfs met een lustig oog kijken naar iemand die niet je partner is. Ik zelf vind belangrijk dat m, n partner naar de zelfde kerk gaat, maar dat geld niet voor iedereen.

Ik heb een vraag voor jouw, wat vind je zo mooi aan het Christelijk geloof?

Mvg,

Wietse2

Echt heel erg bedankt!! :D:D

Super. Ik ga er zeker wat mee doen.

Wat ik mooi vind aan het geloof:

Ik vind vooral de vredige leefwijze mooi, ik vind daarnaast de verhalen ook erg mooi. (Dit kan een vooroordeel zijn wat er nu komt) Ik heb ook altijd het idee alsof Christenen altijd heel net zijn en zich netjes aan de regels houden, positief gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Christenen zijn niet perfect hoor, we hebben ook onze streken en nukkigheden. :# Wij zijn erg goed in ruzie maken onderling, helaas zijn er daardoor veel kerkscheuringen ontstaan. Ook is het aantal echtscheidingen even hoog als bij niet christenen.

De verhalen zijn indd mooi, geloof jij dat die verhalen echt zijn gebeurt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

- Hoe ziet een dag in het leven van een Christen eruit?

Zoals Wietse al aangaf, is dit niet te veralgemenen naar alle christenen... Een christen is namelijk een heel breed begrip en veel meer eigenlijk dan het geloof in God, Jezus Christus en de bijbel hoeven we in feite niet gemeen te hebben.

Dit gezegd zijnde, daar ik student theologie ben, gaat er heel veel tijd in mijn studie, die je ook wel kan classificeren onder bijbelstudie, maar ook kerkstudie komt ruimschoots aan bod, verder volg ik ook nog Latijn en Klassiek Grieks.

Ik heb ook het boekje "Wie je bent in Christus" van Wilkin Van De Kamp waaruit ik elke dag een hoofdstukje lees... Wat ik er heel mooi aan vind is vooral de aanvaarding van God van mij als zijn kind.

- Hoe denken jullie over seksualiteit, zijn daar regels voor?

Ik geloof dat het christendom met vele andere religies verschilt in het feit dat het geen "regels" wil opleggen, dat samen met Jezus onze zonden aan het kruis genageld zijn. Toch zal ik altijd aanraden om seks voor te behouden binnen het huwelijk, terwijl ik mezelf daar niet aan gehouden heb... Ik geloof ook dat overspel uit den boze is, net als polygamie. Verder vind ik masturbatie GEEN zonde en denk ik dat het gezond is voor een persoon om zijn/haar seksuele drang te stelpen met masturbatie (ook de wetenschap lijkt me hierin te ondersteunen).

- Is er een bepaald gerecht dat jullie bij bepaalde gelegenheden eten?

Neen, ik eet alles en op feestjes durft dat te verschillen, zo heb ik nog nooit op kerst kalkoen gegeten ;) Meestal doen wij rond die periode een winterbarbeque... Lekker en gezellig!

Verder eet ik natuurlijk op de maaltijd des heren wel ongezuurd brood (kun je zo kopen in de winkel), en drink ik wijn.

Ik ben me ervan bewust dat sommige christelijke stromingen vinden dat je geen alcohol mag drinken, maar ik volg hen hierin niet.

- Zijn er bepaalde gedrag regels?

Hoe moet je dat uitleggen? Paulus sprak ons om de nieuwe persoonlijkheid aan te doen (Ef 4,24). Rechtvaardigheid staat heel hoog in aanzien in de bijbel, al ten tijde van het oude testament werd er gesproken dat de rechters rechtvaardig moesten zijn, verder ook omzien naar wezen en weduwen. Ook dient je spraak minzaam gekruid te zijn met zout. Dus als christen vind ik niet dat ik mijn toevlucht kan nemen tot geweld of felle scheldpartijen, en doorgaande.

- Hoe worden de kinderen opgevoed?

IK heb geen kinderen dus kan ik hier misschien moeilijk op antwoorden... maar mijn neefje is opgevoed deels onder mijn hoede, en dat heb ik altijd met veel vrijheid gedaan, hij is dan ook geen christen geworden.

- Hoe vaak bidden jullie? En verschilt dit?

Bidden is erg belangrijk voor een christen, omdat het de manier is waarop je met God kunt praten. Ik geef grif toe dat ik te weinig bid. Ik probeer voor het slapen gaan altijd even met God te praten, dat doe ik zoals ik tegen een lijflijke vader zou spreken (heb ik nooit echt gekend), en ik aanzie hem dan ook echt als mijn vader. Vroeger bad ik voor het eten maar dat doe ik nu nog maar zelden, omdat ik over het algemeen ook met andere dingen bezig ben wanneer ik eet :$.

- Zijn er nog speciale regels voor relaties?

Misschien is bij veel christenen een relatie nog net iets serieuzer dan bij mensen die ongelovig zijn. Maar verder vind ik de normen van de wereld wel voldoende: trouw zijn, geen geweld gebruiken...

groeten,

ZENODotus

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid