Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

ik wille alleen simpel uitleggen,

dat wat je denkt wordt wat je doet,wat jij denkt is jouw persoonlijke realiteit.

door wat je denk geef je een verschillend antwoord want wat wij beiden denken hoeft niet de waarheid te zijn.

onze realiteit in deze zin is gescheiden van de werkelijkheid maar we ontvangen hetzelfde.

we hebben ook het zelfde nodig we zijn gelijk in die zin.

Waar neer je zelf terug kijkt op wat ik uitleg zal je zien dat zelf ook in zoon "persoonlijke" realiteit leef.

ook met dit antwoord geef ik een persoonlijke antwoord uit mij persoonlijke realiteit.

wat maakt dat jouw of mij gelovig maakt is een bepaalde gedachten.

Een gelovige hoeft niet te geloven dat god bestaat een gelovige kan ook betekenen dat hij denkt dat hij kan vliegen,waar neer hij het echter gelooft zal hij van een rots afspringen waarschijnlijk.

iemand die het echt gelooft zal het in zijn realiteit ervaren,ieamnd die niet gelooft zal het niet ervaren.

maar ik kan bijvoorbeeld geloven dat de sigaret lekke is maar ik kan ook geloven dat hij vies is.

dat is de gedachten.

de ene rookt de ander niet.

maar wat is hij dan werkelijk?

ze zullen ook beiden een verschillend antwoord geven.

ik rook maar de waarheid is vies,wie je anders verteld gelooft dus iets anders en zal vertellen dat hij lekker is.

zo ook met god zal de een zeggen hij bestaat en de ander niet,alleen wie de waarheid denkt te geloven zal het ook daadwerkelijk geloven.

er zijn ik velen christenen die niet eens echt geloven.

dan kan je dus de vraag stellen waarin moet je geloven?

god? iemand anders? de waarheid? realiteit? je eigen gedachten? je ervaring? een boek?

wat je ziet? wat je hoort? wat geloof je en wat niet?

ik weet precies wat god van mij verwacht.

dat ik elke dag eet tot ik verzadigd ben.

dat ik elke dag drink tot ik verzadigd ben.

ik weet dat ik buiten moet zijn en af en toe naar de wc moet van de kruis hangende.

ik weet dat ik verantwoordelijk ben voor dat Weesie.

maar ik begrijp niet zo goed wat god van mij terug verwacht,dus dat moet leren.

ik begrijp dat de 10 geboden en de appel van goed en kwaad het begin waren.

het einde is dat paddenstoelen vroeger vaker gegeten werden.

maar in ieder geval hebben de meesten mensen de grote beer ontvangen in Nederland.

op hun lichaam als teken.

wat maakt mij dan gelovig?ik weet gewoon dat de big bang wel een "hoe" is ,maar geen "wie" of "waarom".

het ligt er gewoon aan welke vraag je stelt,hoe is de wereld gemaakt?

door de big bang.

wie heeft de wereld gemaakt?

geen idee ze zeggen god

waarom is de wereld gemaakt?

geen idee had god een doel met mij....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja maar dan alsnog is er 1 realiteit.

Voor jou mischien realiteit maar een sigaret lekker is, voor mij een realiteit dat het vies is.

Maar er 1 maar 1 werkelijke realiteit, namelijk dat het ontzettend schadelijk voor je is.

Zo ook met God, er is maar 1 werkelijke realiteit. Of je dat nu gelooft of niet doet daar niet aan toe.

Je moet het niet ingewikkelder willen maken dan het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

toch wel anders is mijn realiteit anders,geloof maakt dat ik het voor waarheid aanneem ongeacht het bewezen is.

wat is over water lopen...

letterlijk over water lopen,of er alleen door heen te lopen en droog de overkant te halen.

hoe merk je dat het schadelijk is zonder dat je het ooit gehoord of aangeraakt hebt,maar de mogelijkheid hebt er een op te steken.

allen door het te proeven en wat proef je dan die eersten keer?

dat het vies is...waar neer je lang genoeg door rookt komt ook het hoesten te pas dan weet je dat het schadelijk is.

hier heb ik geen bewijs voor nodig simpel en alleen me zintuigen.

jij hebt dezelfde zintuigen en ik ook,maar voor een ander kan die sigaret misschien wel lekker zijn.

waar neer er maar een realiteit is kan er allen een realiteit bestaan waar hij of lekker of vies is niet beiden.

maar toch kan het voor iemand anders anders zijn,hoe komt dat?

zijn gedachten is anders over deze sigaret,waardoor hij gelooft in zijn realiteit dat het het in werkelijkheid lekker is.

maar in werkelijkheid is hij vies.

dan kan de kleur geel bijvoorbeeld alleen maar lelijk zijn en niet mooi want er is maar een realiteit.

toch denken mensen hier anders over bij hun is dus niet dit het geval,ze geloven wat anders en ze denken wat wat anders.

hun realiteit bevat dus duidelijk verschil..

zo ook een die met god en zonder god leeft.

waar neer er maar een realiteit is kan er alleen een wereld met of zonder god bestaan niet beiden.

toch geloven beiden partijen iets anders over de Werkelijkheid,er is dus een verschil in hun realiteit.

omdat ze anders denken.

we beleven de zelfde werkelijkheid maar ervaren een andere realiteit omdat onze gedachten over wat werkelijkheid is verschilt.

de enige manier om dan een blinde te genezen is hem de werkelijkheid te laten zien,eerder zal hij alleen kunnen denken wat er om hem heen is en niets zien.

een gelovige gelooft of ziet in zijn realiteit God,Een ongelovige ziet hem niet in zijn realiteit.

ze beoordelen de werkelijkheid anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid