Spring naar bijdragen

Contact met het bovennatuurlijke. Mag dit?


Aanbevolen berichten

Allereerst zel ik me even voorstellen. Mijn naam is Danny, geboren in 198. Vorig jaar ben ik gedoopt en hervormd.

Ik heb de bijbel gelezen maar ook de Koran vanuit interesse en vergelijkingen. Ik ben altijd opzoek naar bewijs en bevestiging.

Ik zit met een prangende vraag die iemand hopelijk kan beantwoorden. Maar daarvoor moet ik eerst iets uitleggen.

Altijd al was ik geïnteresseerd in het onverklaarbare. Niet alleen God maar ook geesten en dergelijke. Inmiddels ben ik zover dat ik weet (bron: bijbel) dat er geen zielen van overledenen zijn. Hetgeen dat er is zijn engelen en demonen. En het gevaarlijke is dat demonen zich heel gemakkelijk kunnen voordoen als engelen. Ongeveer in de periode dat ik mezelf wilde laten dopen kreeg ik kennis en interesse in het contact maken met het onverklaarbare. Niet op een occulte manier maar op een wetenschappelijke manier. Bandopnames en dergelijke. Je stelt een vraag aan iets dat er misschien is maar dat je niet kan zien, en via de voicerecorder komen er soms onverklaarbare antwoorden door. Na informatie te hebben geïnd bij een pastoor, die mij afraadde om dit te doen ben ik ermee gestopt. Maar kort erna kwam ik erachter dat een vriend van mij toevallig precies hetzelfde deed. Ik had het gevoel alsof God tegen me zei dat ik het wel moest doen. Want waarom zou hij dit pad anders zo spreiden. Beide zijn we zeer geïnteresseerd in dit fenomeen en willen hier dan ook mee verder gaan. In de bijbel staan meerdere tegenstrijdigheden over contact met het bovennatuurlijke. Er staat dat er absoluut geen contact mag worden gezocht met de doden. Dit op zich is al vreemd aangezien er kort daarvoor wordt gezegd dat er geen contact mogelijk is met de doden omdat zij pas weer besef krijgen tijdens de wederopstanding en tot die tijd er gewoon niet zijn.

Maar ook staat er ergens anders dat je twee contact mag maken maar dat je de gecontacteerde eerst moet testen om te kijken of het geen demoon is. Het zou dan een engel kunnen zijn.

Mijn vraag is dus. Mag ik nu wel contact zoeken of niet? Mijn gevoel zegt dat ik deze richting uit wordt gestuurd. Ik ben ook gestopt met roken om de apparatuur te kunnen bekostigen. Het lijkt me sterk dat de duivel mij wil laten stoppen met roken. Normaal ging ik bier drinken met mijn vrienden op en zaterdag, maar tegenwoordig ben ik bezig met het zoeken van contact. Dus roken en drinken zijn twee slechte dingen die ik niet meer doe door deze "hobby". Hopelijk kan iemand mij hierover uitleg geven.

Als je me vraagt waarom ik contact wil. Ik weet het niet. Noach werd blijkbaar geholpen door gevallen engelen om de ark te bouwen waarna de gevallen engelen werden vergeven. Misschien zijn er nog meer demonen die eigenlijk goed zijn en vergeven willen worden. Misschien is het juist de bedoeling van God om contact te maken met engelen maar laat de duivel ons denken dat het niet goed is.

Ik bedoel. Als de duivel en zijn demonen zo kundig zijn dat ze mensen kunnen laten denken dat het engelen zijn. Of door mensen slechte dingen te laten doen waarvan ze denken dat het goed is. Waarom zouden deze demonen er in het verleden dan niet voor gezorgd hebben dat de mensen die de bijbel hebben herschreven geen valsheid in geschrifte hebben gepleegd. Van De passage waarin staat dat je de spirit waarmee je te maken hebt moet testen alvorens deze te vertrouwen, heb ik nu al meer dan 25 verschillende versies gezien, met nog veel meer verschillende interpretaties.

Veel mensen zullen de gedachte dat er dingen in de bijbel staan die bewust vervalst zijn verloochenen. Maar het is gewoon niet ontkenbaar dat het mogelijk is. God heeft de woorden geschonken. Maar de mens heeft het geschreven. De beïnvloedbare mens.

De hamvraag blijft: mag dit contact gezocht worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Allereerst zel ik me even voorstellen. Mijn naam is Danny, geboren in 1981

. Vorig jaar ben ik gedoopt en hervormd.

Ik heb de bijbel gelezen maar ook de Koran vanuit interesse en vergelijkingen. Ik ben altijd opzoek naar bewijs en bevestiging.

Ik zit met een prangende vraag die iemand hopelijk kan beantwoorden. Maar daarvoor moet ik eerst iets uitleggen.

Altijd al was ik geïnteresseerd in het onverklaarbare. Niet alleen God maar ook geesten en dergelijke. Inmiddels ben ik zover dat ik weet (bron: bijbel) dat er geen zielen van overledenen zijn. Hetgeen dat er is zijn engelen en demonen. En het gevaarlijke is dat demonen zich heel gemakkelijk kunnen voordoen als engelen. Ongeveer in de periode dat ik mezelf wilde laten dopen kreeg ik kennis en interesse in het contact maken met het onverklaarbare. Niet op een occulte manier maar op een wetenschappelijke manier. Bandopnames en dergelijke. Je stelt een vraag aan iets dat er misschien is maar dat je niet kan zien, en via de voicerecorder komen er soms onverklaarbare antwoorden door. Na informatie te hebben geïnd bij een pastoor, die mij afraadde om dit te doen ben ik ermee gestopt. Maar kort erna kwam ik erachter dat een vriend van mij toevallig precies hetzelfde deed. Ik had het gevoel alsof God tegen me zei dat ik het wel moest doen. Want waarom zou hij dit pad anders zo spreiden. Beide zijn we zeer geïnteresseerd in dit fenomeen en willen hier dan ook mee verder gaan. In de bijbel staan meerdere tegenstrijdigheden over contact met het bovennatuurlijke. Er staat dat er absoluut geen contact mag worden gezocht met de doden. Dit op zich is al vreemd aangezien er kort daarvoor wordt gezegd dat er geen contact mogelijk is met de doden omdat zij pas weer besef krijgen tijdens de wederopstanding en tot die tijd er gewoon niet zijn.

Maar ook staat er ergens anders dat je twee contact mag maken maar dat je de gecontacteerde eerst moet testen om te kijken of het geen demoon is. Het zou dan een engel kunnen zijn.

Mijn vraag is dus. Mag ik nu wel contact zoeken of niet? Mijn gevoel zegt dat ik deze richting uit wordt gestuurd. Ik ben ook gestopt met roken om de apparatuur te kunnen bekostigen. Het lijkt me sterk dat de duivel mij wil laten stoppen met roken. Normaal ging ik bier drinken met mijn vrienden op en zaterdag, maar tegenwoordig ben ik bezig met het zoeken van contact. Dus roken en drinken zijn twee slechte dingen die ik niet meer doe door deze "hobby". Hopelijk kan iemand mij hierover uitleg geven.

Als je me vraagt waarom ik contact wil. Ik weet het niet. Noach werd blijkbaar geholpen door gevallen engelen om de ark te bouwen waarna de gevallen engelen werden vergeven. Misschien zijn er nog meer demonen die eigenlijk goed zijn en vergeven willen worden. Misschien is het juist de bedoeling van God om contact te maken met engelen maar laat de duivel ons denken dat het niet goed is.

Ik bedoel. Als de duivel en zijn demonen zo kundig zijn dat ze mensen kunnen laten denken dat het engelen zijn. Of door mensen slechte dingen te laten doen waarvan ze denken dat het goed is. Waarom zouden deze demonen er in het verleden dan niet voor gezorgd hebben dat de mensen die de bijbel hebben herschreven geen valsheid in geschrifte hebben gepleegd. Van De passage waarin staat dat je de spirit waarmee je te maken hebt moet testen alvorens deze te vertrouwen, heb ik nu al meer dan 25 verschillende versies gezien, met nog veel meer verschillende interpretaties.

Veel mensen zullen de gedachte dat er dingen in de bijbel staan die bewust vervalst zijn verloochenen. Maar het is gewoon niet ontkenbaar dat het mogelijk is. God heeft de woorden geschonken. Maar de mens heeft het geschreven. De beïnvloedbare mens.

De hamvraag blijft: mag dit contact gezocht worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met het stoppen met roken! Knap dat dat gelukt is, wel een bijzondere afkick methode. :)

Ik snap dat je je ertoe aangetrokken voelt, het mysterieuze is erg interessant!

Inmiddels ben ik zover dat ik weet (bron: bijbel) dat er geen zielen van overledenen zijn. Hetgeen dat er is zijn engelen en demonen.

Dat klinkt tegenstrijdig, want in de Bijbel staat toch dit:

“Laat ook geen waarzeggers, wichelaars, voorspellers, tovenaars en bezweerders toe, noch personen die de geesten van doden kunnen oproepen en raadplegen. De Heer, je God, heeft een diepe afschuw van allen die zich met zulke praktijken bezighouden†(Deut. 18:10,11).

Of wil je zeggen dat de 'geesten van doden' in werkelijkheid 'engelen en demonen' bedoeld wordt? En als dat zo is en je deze termen voor elkaar mag vervangen, betekent bovengenoemde tekst dan niet gewoon dat je ook met deze spirituele wezens geen contact mag zoeken?

De reden waarom het niet mag van God is me niet duidelijk, maar Hij zal er zo zijn beste bedoelingen mee hebben. Ik zou me kunnen voorstellen dat het gewoon onverstandig is, omdat het dingen zijn die een mens te boven gaan en het kan afleiden van waar het echt om gaat in het leven.

En nog iets: wil je het risico lopen tot die groep te behoren waar God "een diepe afschuw" van heeft? Dat is misschien een gemene vraag, ik weet t, maar ik vraag me gewoon af waarom je zo graag iets wil doen wat waarschijnlijk tegen je geloof ingaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gefeliciteerd met het stoppen met roken! Knap dat dat gelukt is, wel een bijzondere afkick methode. :)

Ik snap dat je je ertoe aangetrokken voelt, het mysterieuze is erg interessant!

Inmiddels ben ik zover dat ik weet (bron: bijbel) dat er geen zielen van overledenen zijn. Hetgeen dat er is zijn engelen en demonen.

Dat klinkt tegenstrijdig, want in de Bijbel staat toch dit:

“Laat ook geen waarzeggers, wichelaars, voorspellers, tovenaars en bezweerders toe, noch personen die de geesten van doden kunnen oproepen en raadplegen. De Heer, je God, heeft een diepe afschuw van allen die zich met zulke praktijken bezighouden†(Deut. 18:10,11).

Of wil je zeggen dat de 'geesten van doden' in werkelijkheid 'engelen en demonen' bedoeld wordt? En als dat zo is en je deze termen voor elkaar mag vervangen, betekent bovengenoemde tekst dan niet gewoon dat je ook met deze spirituele wezens geen contact mag zoeken?

De reden waarom het niet mag van God is me niet duidelijk, maar Hij zal er zo zijn beste bedoelingen mee hebben. Ik zou me kunnen voorstellen dat het gewoon onverstandig is, omdat het dingen zijn die een mens te boven gaan en het kan afleiden van waar het echt om gaat in het leven.

En nog iets: wil je het risico lopen tot die groep te behoren waar God "een diepe afschuw" van heeft? Dat is misschien een gemene vraag, ik weet t, maar ik vraag me gewoon af waarom je zo graag iets wil doen wat waarschijnlijk tegen je geloof ingaat?

Hoi. Hetgeen over de doden is inderdaad tegenstrijdig. Maar in de bijbel staat dat de doden niks horen,zien of voelen. Ze slapen tot de dag dag des oordeels. Dit maakt het extra moeilijk, vooral omdat, toen jesus over het water aan kwam gelopen, de apostelen dachten dat hij een geest was. Jesus stelde hen gerust door te zeggen dat hij geen geest was. Hij heeft niet gezegd dat geesten niet bestaan. Dus er staan inderdaad deze twee tegenstrijdigheden. Ik denk dat dit om te waarschuwen is omdat demonen overleden na kunnen doen.

Dit is ook de reden ben ik net achter gekomen dat God dit verbied. Maar ook omdat God heeft gezegd dat hij de stemmen van de demonen niet meer wil horen ongeacht hun boodschap.

Ik zal open zijn en je vertellen dat bijna al mijn interesses in dit leven afgekeurd worden door de bijbel. Ik speel computerspellen maar na onderzoek blijkt ook dit niet goed te zijn. Zo gaat het met iedere hobby die ik vind. Het lijkt alsof alles wat ik graag wil doen niet mag. Nu had ik deze hobby gevonden en ik voel me er zo erg tot aangetrokken dat ik haast niet kan geloven dat God mij iets interessant laat vinden waar ik me absoluut niet mee bezig mag houden. Het voelt zelfs alsof ik wordt gestuurd.

Ik probeer mijn eigen zaak op poten te zetten (ik ben goudsmid) en dat wil maar niet vlotten. Na de hele website gemaakt te hebben crasht de computer bijvoorbeeld zodat ik alles weer kwijt ben, allemaal van dat soort dingen.maar met mijn interesse in het paranormale verloopt alles vlekkeloos. Ik wilde een speciale camera hebben die alleen in Amerika te krijgen is. Normaal lukt dat nooit maar nu werdt ik opeens gebeld door een vriend die toevallig in Amerika was die die camera voor me wilde meenemen. Wat is de kans daarop?! Het lijkt wel of ik er naar toe getrokken wordt.

Maar al met al is je punt duidelijk. En het staat ook duidelijk in de bijbel. Hoewel er ook christelijke ghosthunters zijn waar ik me nog niet in heb verdiept. Lijkt dit wederom weer iets waar ik niks mee kan gaan doen. Ik heb me bewust laten dopen omdat ik in God geloof. Maar ik ben het vaker oneens met hem dan eens.

Iig bedankt voor je antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goed dat je bent gestopt met roken en drinken. Maar welke apparatuur denk je nodig te hebben?

Je kan gewoon bidden om in contact te komen met God en de bijbel goed lezen.

Wat ik zoek is bevestiging. De vraag "waarom" houd mensen al jaren bezig en zo ook mij. Ik zou bewijs willen kunnen leveren dat er meer is aan de mensen die niet geloven.

De bijbel is geschreven door mensen en mensen zijn beïnvloedbaar door de duivel. Ik ga een heel veel gezochte theorie neerzetten die vaak verloochend wordt. Maar stel je voor dat de duivel de mens valsheid in geschrifte heeft laten plegen. En dat er dingen in de bijbel staan die bij de duivel vandaan komen inplaats van God. Misschien heeft de duivel wel de overhand en heeft God op een of andere manier onze hulp nodig. En wil de duivel dit voorkomen door uit naam van God te verbieden contact te maken. Maar dit mag ik natuurlijk niet eens denken want God zegt in de bijbel dat de duivel al verslagen is. Maar die bijbel is dus door de mens geschreven, en herschreven, en herschreven. Het is niet ontkenbaar dat er in de verste verte misschien iets van een mogelijkheid in deze theorie zit. Misschien wil ik wel zeker weten dat alles volgens plan gaat. Tenslotte is Noach (blijkbaar) geholpen door gevallen engelen die berouw toonden. Misschien zijn er wel heel veel demonen die in hetzelfde schuitje zitten. En misschien is er wel iets heel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goed dat je bent gestopt met roken en drinken. Maar welke apparatuur denk je nodig te hebben?

Je kan gewoon bidden om in contact te komen met God en de bijbel goed lezen.

Wat ik zoek is bevestiging. De vraag "waarom" houd mensen al jaren bezig en zo ook mij. Ik zou bewijs willen kunnen leveren dat er meer is aan de mensen die niet geloven.

De bijbel is geschreven door mensen en mensen zijn beïnvloedbaar door de duivel. Ik ga een heel veel gezochte theorie neerzetten die vaak verloochend wordt. Maar stel je voor dat de duivel de mens valsheid in geschrifte heeft laten plegen. En dat er dingen in de bijbel staan die bij de duivel vandaan komen inplaats van God. Misschien heeft de duivel wel de overhand en heeft God op een of andere manier onze hulp nodig. En wil de duivel dit voorkomen door uit naam van God te verbieden contact te maken. Maar dit mag ik natuurlijk niet eens denken want God zegt in de bijbel dat de duivel al verslagen is. Maar die bijbel is dus door de mens geschreven, en herschreven, en herschreven. Het is niet ontkenbaar dat er in de verste verte misschien iets van een mogelijkheid in deze theorie zit. Misschien wil ik wel zeker weten dat alles volgens plan gaat. Tenslotte is Noach (blijkbaar) geholpen door gevallen engelen die berouw toonden. Misschien zijn er wel heel veel demonen die in hetzelfde schuitje zitten. En misschien is er wel iets heel anders.

Ik geloof dat de bijbel door God is geschreven of inspireert is door God en dus in hoofdlijnen en cruciale punten klopt. Als je denk dat dingen door de duivel zijn inspireert zijn is het einde denk ik een beetje zoek in wat je wel en niet kan geloven. En hoe kom je er bij dat er demonen mee hebben geholpen met het bouwen van de ark?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goed dat je bent gestopt met roken en drinken. Maar welke apparatuur denk je nodig te hebben?

Je kan gewoon bidden om in contact te komen met God en de bijbel goed lezen.

Wat ik zoek is bevestiging. De vraag "waarom" houd mensen al jaren bezig en zo ook mij. Ik zou bewijs willen kunnen leveren dat er meer is aan de mensen die niet geloven.

De bijbel is geschreven door mensen en mensen zijn beïnvloedbaar door de duivel. Ik ga een heel veel gezochte theorie neerzetten die vaak verloochend wordt. Maar stel je voor dat de duivel de mens valsheid in geschrifte heeft laten plegen. En dat er dingen in de bijbel staan die bij de duivel vandaan komen inplaats van God. Misschien heeft de duivel wel de overhand en heeft God op een of andere manier onze hulp nodig. En wil de duivel dit voorkomen door uit naam van God te verbieden contact te maken. Maar dit mag ik natuurlijk niet eens denken want God zegt in de bijbel dat de duivel al verslagen is. Maar die bijbel is dus door de mens geschreven, en herschreven, en herschreven. Het is niet ontkenbaar dat er in de verste verte misschien iets van een mogelijkheid in deze theorie zit. Misschien wil ik wel zeker weten dat alles volgens plan gaat. Tenslotte is Noach (blijkbaar) geholpen door gevallen engelen die berouw toonden. Misschien zijn er wel heel veel demonen die in hetzelfde schuitje zitten. En misschien is er wel iets heel anders.

Waarom zou je gaan twijfelen aan God's woord? Ik geloof dat de Bijbel is geschreven onder aansturing van de Heilige Geest en de teksten dus vanuit God komen. Wat bedoel je met misschien is er wel iets heel anders?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zal open zijn en je vertellen dat bijna al mijn interesses in dit leven afgekeurd worden door de bijbel. Ik speel computerspellen maar na onderzoek blijkt ook dit niet goed te zijn. Zo gaat het met iedere hobby die ik vind. Het lijkt alsof alles wat ik graag wil doen niet mag. Nu had ik deze hobby gevonden en ik voel me er zo erg tot aangetrokken dat ik haast niet kan geloven dat God mij iets interessant laat vinden waar ik me absoluut niet mee bezig mag houden.

Computerspellen niet goed? Dat lijkt me stug.

Waar je misschien een beetje aan voorbij gaat is dit. Volgens mij heef God geboden en verboden over het algemeen bedoeld om ervoor te zorgen dat je geen domme dingen doet en je goed voor jezelf en je omgeving zorgt. Hou dat dan ook gewoon in je achterhoofd met wat je doet: is dit wel goed voor mij en mijn omgeving? Probeer gewoon nuchter en verstandig beslissingen te nemen.

Bijvoorbeeld:

Een computerspel spelen slecht voor je? Nou niet verkeerd nee. 12 Uur per dag computerspellen spelen? Mwah, af en toe misschien, maar als bijv. je werk/school en relaties eronder lijden lijkt me dat niet zo gezond.

Geïnteresseerd zijn in het bovennatuurlijke? Niet verkeerd nee. Je spaargeld eraan opmaken en dingen doen die tegen je eigen principes ingaan? Lijkt me niet zo verstandig.

Ik probeer mijn eigen zaak op poten te zetten (ik ben goudsmid) en dat wil maar niet vlotten. Na de hele website gemaakt te hebben crasht de computer bijvoorbeeld zodat ik alles weer kwijt ben, allemaal van dat soort dingen.maar met mijn interesse in het paranormale verloopt alles vlekkeloos.

Pas ermee op om op grond van dergelijke 'aanwijzingen' (of 'leiding', zoals dat in sommige kringen wordt genoemd) beslissingen te nemen. Want om eerlijk te zijn: het zit iedereen altijd soms mee en soms tegen. Maar dat betekent niet dat je je daardoor moet laten sturen. Blijf nuchter en maak verstandige keuzes. Er moet ook gewoon brood op de plank komen, en dat krijg je niet met een paranormale hobby waarvan (zoals gezegd) het gros gewoon niet waar is en veel mensen met bedrog en oplichterij bezig zijn.

Nu ik dat zo schrijf, zou bovengenoemde tekst uit Deuteronomium 18 niet zo bedoeld zijn: blijf verre van dergelijk bedrog want daar heeft God een hekel aan? Vervolgens staat er immers (samengevat): luister niet naar hen maar luister naar mijn profeten.

Ofwel: misschien gelooft God er zelf ook wel niet in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voordat je je geld weg gaat gooien en prullaria en oplichterij. Wat voor 'apparatuur' ga je kopen?

Hoi, nou ik heb me redelijk verdiept in dit onderwerp en apparaten zoals een ghost box en een emf meter helemaal uitgeplozen.

Die apparaten heb je niks aan het enige waar je misschien wat aan hebt is een camera en een voicerecorder en die heb ik ook.

Maar er is geen enkel woord in de bijbel dat het goed keurt. Ik heb me laten dopen omdat ik dan in ieder geval meer kans maak op de hemel als er een God is. Ondanks mijn twijfel vertrouwde de pater in mijn wil om te geloven en daarom heeft hij

Ingestemd mij te dopen en hervormen. Dus als ik dat al doe waarom zou ik dan deze hobby aanhouden die me misschien kan verdoemen. Misschien moet ik opzoek naar een andere hobby.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zal open zijn en je vertellen dat bijna al mijn interesses in dit leven afgekeurd worden door de bijbel. Ik speel computerspellen maar na onderzoek blijkt ook dit niet goed te zijn. Zo gaat het met iedere hobby die ik vind. Het lijkt alsof alles wat ik graag wil doen niet mag. Nu had ik deze hobby gevonden en ik voel me er zo erg tot aangetrokken dat ik haast niet kan geloven dat God mij iets interessant laat vinden waar ik me absoluut niet mee bezig mag houden.

Computerspellen niet goed? Dat lijkt me stug.

Waar je misschien een beetje aan voorbij gaat is dit. Volgens mij heef God geboden en verboden over het algemeen bedoeld om ervoor te zorgen dat je geen domme dingen doet en je goed voor jezelf en je omgeving zorgt. Hou dat dan ook gewoon in je achterhoofd met wat je doet: is dit wel goed voor mij en mijn omgeving? Probeer gewoon nuchter en verstandig beslissingen te nemen.

Bijvoorbeeld:

Een computerspel spelen slecht voor je? Nou niet verkeerd nee. 12 Uur per dag computerspellen spelen? Mwah, af en toe misschien, maar als bijv. je werk/school en relaties eronder lijden lijkt me dat niet zo gezond.

Geïnteresseerd zijn in het bovennatuurlijke? Niet verkeerd nee. Je spaargeld eraan opmaken en dingen doen die tegen je eigen principes ingaan? Lijkt me niet zo verstandig.

Ik probeer mijn eigen zaak op poten te zetten (ik ben goudsmid) en dat wil maar niet vlotten. Na de hele website gemaakt te hebben crasht de computer bijvoorbeeld zodat ik alles weer kwijt ben, allemaal van dat soort dingen.maar met mijn interesse in het paranormale verloopt alles vlekkeloos.

Pas ermee op om op grond van dergelijke 'aanwijzingen' (of 'leiding', zoals dat in sommige kringen wordt genoemd) beslissingen te nemen. Want om eerlijk te zijn: het zit iedereen altijd soms mee en soms tegen. Maar dat betekent niet dat je je daardoor moet laten sturen. Blijf nuchter en maak verstandige keuzes. Er moet ook gewoon brood op de plank komen, en dat krijg je niet met een paranormale hobby waarvan (zoals gezegd) het gros gewoon niet waar is en veel mensen met bedrog en oplichterij bezig zijn.

Nu ik dat zo schrijf, zou bovengenoemde tekst uit Deuteronomium 18 niet zo bedoeld zijn: blijf verre van dergelijk bedrog want daar heeft God een hekel aan? Vervolgens staat er immers (samengevat): luister niet naar hen maar luister naar mijn profeten.

Ofwel: misschien gelooft God er zelf ook wel niet in.

Bedankt voor de uitleg, denk dat ik er wel wat mee kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goed dat je bent gestopt met roken en drinken. Maar welke apparatuur denk je nodig te hebben?

Je kan gewoon bidden om in contact te komen met God en de bijbel goed lezen.

Wat ik zoek is bevestiging. De vraag "waarom" houd mensen al jaren bezig en zo ook mij. Ik zou bewijs willen kunnen leveren dat er meer is aan de mensen die niet geloven.

De bijbel is geschreven door mensen en mensen zijn beïnvloedbaar door de duivel. Ik ga een heel veel gezochte theorie neerzetten die vaak verloochend wordt. Maar stel je voor dat de duivel de mens valsheid in geschrifte heeft laten plegen. En dat er dingen in de bijbel staan die bij de duivel vandaan komen inplaats van God. Misschien heeft de duivel wel de overhand en heeft God op een of andere manier onze hulp nodig. En wil de duivel dit voorkomen door uit naam van God te verbieden contact te maken. Maar dit mag ik natuurlijk niet eens denken want God zegt in de bijbel dat de duivel al verslagen is. Maar die bijbel is dus door de mens geschreven, en herschreven, en herschreven. Het is niet ontkenbaar dat er in de verste verte misschien iets van een mogelijkheid in deze theorie zit. Misschien wil ik wel zeker weten dat alles volgens plan gaat. Tenslotte is Noach (blijkbaar) geholpen door gevallen engelen die berouw toonden. Misschien zijn er wel heel veel demonen die in hetzelfde schuitje zitten. En misschien is er wel iets heel anders.

Waarom zou je gaan twijfelen aan God's woord? Ik geloof dat de Bijbel is geschreven onder aansturing van de Heilige Geest en de teksten dus vanuit God komen. Wat bedoel je met misschien is er wel iets heel anders?

Iets klakkeloos geloven gaat er bij mij niet in. ik hoop gewoon heel erg dat er een God is en daarom wil ik ook geloven.

Het feit dat de bijbel tot op heden nog niet onkracht is blijft bijzonder en bijnanonmogelijk dat het door mensen is gemaakt.

Kleine feiten echte zoals dat in de originele hebreeuwse bijbel het woord "plat" word gebruikt om de aarde te omschrijven is dan weer raar. Dat lijkt wel door mensen geschreven. God wist immers al dat de aarde rond was. Maar iedere keer als ik dat soort tegensteijdigheden bij een pastoor voorleg, wordt mij vertelt dat ik de bijbel niet letterlijk moet nemen. Maar dat vind ik gewoon te makkelijk. En met misschien is er wel iets heel anders bedoel ik dat einstein bijvoorbeeld dacht dat er verschillende dimensies zijn. De huidige wetenschap is nu zelfs met de theorie bezig dat we een computerprogramma zijn van een intelligent wezen of wezens die de geschiedenis van de aarde aan het bestuderen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Intelligente wezens zoals aliens? Dar is meer iets voor die complot mensen.

En wat betreft je pastoor, ik vind het raar dat hij voor jou bepaalt of het letterlijk is bedoelt of niet. Ik denk dat je daar zelf achter moet komen.

En wat al meerdere keren tegen je gezegd is: de Bijbel is ook door mensen geschreven. God is niet achter een schrijftafel gaan zitten en bedacht Zich een boek te schrijven. Nee, het is door mensen die door God geïnspireerd zijn geschreven. Deze mensen dachten wellicht dat de aarde plat was, en schreven dit ook op. De HG vond zo'n wereldse feit blijkbaar niet belangrijk.

(Is ook niet belangrijk, in een Heilig Geschrift)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goed dat je bent gestopt met roken en drinken. Maar welke apparatuur denk je nodig te hebben?

Je kan gewoon bidden om in contact te komen met God en de bijbel goed lezen.

Wat ik zoek is bevestiging. De vraag "waarom" houd mensen al jaren bezig en zo ook mij. Ik zou bewijs willen kunnen leveren dat er meer is aan de mensen die niet geloven.

De bijbel is geschreven door mensen en mensen zijn beïnvloedbaar door de duivel. Ik ga een heel veel gezochte theorie neerzetten die vaak verloochend wordt. Maar stel je voor dat de duivel de mens valsheid in geschrifte heeft laten plegen. En dat er dingen in de bijbel staan die bij de duivel vandaan komen inplaats van God. Misschien heeft de duivel wel de overhand en heeft God op een of andere manier onze hulp nodig. En wil de duivel dit voorkomen door uit naam van God te verbieden contact te maken. Maar dit mag ik natuurlijk niet eens denken want God zegt in de bijbel dat de duivel al verslagen is. Maar die bijbel is dus door de mens geschreven, en herschreven, en herschreven. Het is niet ontkenbaar dat er in de verste verte misschien iets van een mogelijkheid in deze theorie zit. Misschien wil ik wel zeker weten dat alles volgens plan gaat. Tenslotte is Noach (blijkbaar) geholpen door gevallen engelen die berouw toonden. Misschien zijn er wel heel veel demonen die in hetzelfde schuitje zitten. En misschien is er wel iets heel anders.

Ik geloof dat de bijbel door God is geschreven of inspireert is door God en dus in hoofdlijnen en cruciale punten klopt. Als je denk dat dingen door de duivel zijn inspireert zijn is het einde denk ik een beetje zoek in wat je wel en niet kan geloven. En hoe kom je er bij dat er demonen mee hebben geholpen met het bouwen van de ark?

De bijbel heeft het over vallende sterren die noah helpen om de ark tot stand te brengen. Iets in die richting.

Later staat er in de bijbel dat God de demonen als vallende sterren ter aarde stuurde.

dit kan ik niet letterlijk vinden in de bijbel dus dit moet ik inderdaad afdorn sls niet waar.

Maar de dingen die mij vooral moeite kosten is dat het bouwen van de ark van noah fysiek onmogelijk is. Nooit alle dieren hadden hier op kunnen passen. sommige pastoren zeggen dan ook dat dit nooit heeft plaatgevonden en dat het gewoon een uitleg is om ons iets duidelijk te maken. Dat is allemaal prima natuurlijk maar er is geennpastoor op aarde die alle aspecten van de bijbel begrijpt. Het lijkt me zo raar dat God heeft gezegd. "Hier een boek alsngebruiksaanwijzing voor hoe je moet leven en aan welke regels je je te houden hebt. Maar ik heb het zo laten schrijven dat niemand het begrijpt en dat het op iedere mogelijke manier is op te interpreteren. Succes ermee maar als je het verknalt ga je naar de hel.". Huh? Wat is goed en wat is slecht? Waarom word er van de dingen die niet kloppen in de bijbel gezegd dat we het niet al te letterlijk moeten nemen, en waarom is donatie aanbde kerk enbhet afdragen van geld en het zondag naar de kerk moeten wel iets dat letterlijk genomen moet worden. Ik denk dat God het boek heeft gemaakt. Maar dat de mens er zo'n draai aan heeft gegeven dat niemand meer precies weet hoe of wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tenslotte is Noach (blijkbaar) geholpen door gevallen engelen die berouw toonden. Misschien zijn er wel heel veel demonen die in hetzelfde schuitje zitten. En misschien is er wel iets heel anders.

Hoi Danny,

Noach is helemaal niet geholpen door gevallen engelen. Dat is in de film zo, maar niet in de Bijbel.

Maar de dingen die mij vooral moeite kosten is dat het bouwen van de ark van noah fysiek onmogelijk is.

Nee hoor, hij had er 120 jaar de tijd voor.

Nooit alle dieren hadden hier op kunnen passen.

Jawel, maar uit de soorten die op de ark zaten zijn later andere soorten ontstaan.

Verder zeg je dat je niet zomaar klakkeloos iets gelooft, maar je gelooft blijkbaar dat God tot jouw spreekt door die geluidsrecorder, maar heb je bewijs dat het God is en niet de duivel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Verder zeg je dat je niet zomaar klakkeloos iets gelooft, maar je gelooft blijkbaar dat God tot jouw spreekt door die geluidsrecorder, maar heb je bewijs dat het God is en niet de duivel?"

Ok dat van Noach neem ik aan. Er zijn inderdaad een hoop fictie verhalen gaande.

Maar ik bedoel niet dat ik geloof dat God tot mij spreekt via de voicerecorder.mdie arrogantie zou ik niet durven hebben.

Wat ik geloof is, is dat er meer is omdat dat in de bijbel staat. Ik wilde daarmee in contact komen om te kijken wat er verder nog is. Of er iets is dat met ons wil praten.

Daarom is mijn twijfel zo groot. Als God almachtig is, dan zou het toch niet uitmaken wat we doen, want hij zou alles kunnen oplossen in een oogwenk.

Buiten dat raak ik soms een beetje geïrriteerd doordat de mooiste zegen die we hebben vrije wil is volgens velen. Maar hoe is het vrije wil als er zoveel verboden wordt? Je hebt de keus om slechte dingen te doen, maar dan ga je wel naar de hel!? Waar is dat vrije wil? Tuurlijk heb je de keus om wel of niet te gaan ghosthunten in mijn geval. Maar als ik het wel doe overtreed ik de regels en word ik gestraft. Dat is geen vrije wil. Het komt op het volgende neer "je mag alles doen wat je wilt, zolang het maar gebeurt zoals God het wil" het doet me af en toe meer denken aan een dictatuur. Ik geloof in God, maar soms denk ik dat we een heel verkeerd beeld van hem hebben. In het oude testament was hij helemaal niet zo vergevingsgezind. De goedheid van belaalde mensen heeft God overgehaald om te vergeven. Als dat mogelijk is ben je toch al niet almachtig. Want dan ben je beinvloedbaar door de mens. Dit blijven voor mij hele kastige zaken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat sommige personen in de bijbel God hebben kunnen overhalen om iets wel of niet te doen laat niet de onmacht van God zien, maar juist hoe dicht mensen een relatie met God kunnen hebben. De uiteindelijke beslissing ligt bij God om iets wel of niet te doen.

Als God alles met een oogwenk zou oplossen zouden we juist geen vrije wil hebben. Omdat we als we voor het foute kiezen, God gelijk onze keuze zou veranderen. En bij een foute keuzen zijn nu eenmaal gevolgen. Maar als je gelooft in Jezus, neemt Hij je zonden weg.

Dat God het heeft verboden heeft dat we geen contact mogen zoeken met demonen/doden, betekent niet dat God onze vrije wil wil inperken. Niet direct omdat je anders naar de hel gaat, maar juist zodat we vrij zijn van invloeden van demonen/doden. Het komt een aantal keer voor in de bijbel dat Jezus mensen bevrijd van demonen. Met die regel wil God ons daar juist voor behoeden.

Als je contact wil met het bovennatuurlijke kan je beter bidden en bijbel lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik geloof in God, maar soms denk ik dat we een heel verkeerd beeld van hem hebben. In het oude testament was hij helemaal niet zo vergevingsgezind. De goedheid van belaalde mensen heeft God overgehaald om te vergeven. Als dat mogelijk is ben je toch al niet almachtig. Want dan ben je beinvloedbaar door de mens. Dit blijven voor mij hele kastige zaken

Sterker nog, een heleboel wetten over zuiver leven, terwijl Zijn Zoon zegt: niet wat er in gaat, maar wat er uitkomt is van belang.

Zou God dat Zelf nooit geweten hebben?

Niet voor niets dat Marcion niets moest hebben van OT, zelf denk ik dat het wel degelijk over onze God gaat, er is er maar in, maar dat het beeld wel erg vertekend is door de mensen.

Een oorlog tegen de vijand was goed in hun ogen en dus van God, zelfs babies tegen rotsen doodslaan was blijkbaar normaalste zaak van de wereld, doet me beetje aan IS denken.

God was probleem niet in OT, maar de mens.

Maar verder on topic, contact met bovennatuurlijke, mag natuurlijk, God wil niets liever, maar dan wel met goede kant contact hebben!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Danny, je zegt de koran en bijbel te hebben gelezen. Ook heb je je laten dopen om zo 'meer kans te maken om in de hemel te komen als er een God is'. Heb je ook de moslim-geloofsbelijdenis gezegd om zo nóg meer kans te maken, indien Allah bestaat..?

Ash hadu alla ilaha illa Allah, wa ash hadu anna Mohammadan abduhu wa rasuluhu.

Ik denk dat mijn punt wel duidelijk is..

Link naar bericht
Deel via andere websites
'zelfs babies tegen rotsen doodslaan was blijkbaar normaalste zaak van de wereld, doet me beetje aan IS denken.'...

...

...

Die ken ik niet?

Psalmen 137:9

Als je de eerdere regels leest dan zie je dat de Babyloniërs dit bij de Joden hebben gedaan, en dat zij hopen dat er iemand is die wraak neemt en hetzelfde doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
'zelfs babies tegen rotsen doodslaan was blijkbaar normaalste zaak van de wereld, doet me beetje aan IS denken.'...

...

...

Die ken ik niet?

Psalmen 137:9

Als je de eerdere regels leest dan zie je dat de Babyloniërs dit bij de Joden hebben gedaan, en dat zij hopen dat er iemand is die wraak neemt en hetzelfde doet.

Maar dan wel door God geïnspireerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid