Spring naar bijdragen

Als een kind worden


Aanbevolen berichten

Toen ik pas tot geloof kwam hoorde ik in de bijbel dat Jezus zei.

"Als u niet verandert en net zo wordt als de kinderen, zei Hij (Jezus), zult u nooit in het Koninkrijk van de hemelen komen…" (Mattheüs 18:3)

Heeft het te maken dat we moeten stoppen met grootdoenerij en simpelweg op God vertrouwen, alles wat ik heb van God gekregen, zonder God was er niets, God is ook de enige die de Zon laat schijnen en voor eten zorgt, kleiner worden en worden als de kinderen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ga nu niet proberen uit te leggen wat kinderlijk geloof is, want dat kan ik helemaal niet. Maar ik wil je vertellen wat mij laatst is overkomen.

Mijn zoontje is nu 6 bijna 7 en gaat altijd al met ons naar de kerk, eerst bij de oppasdienst en later naar de kinderkerk. Hij zit op een christelijke school gaat naar de zondagschool en thuis zijn we actief met woord en gebed bezig. Soms is het moeilijk te peilen wat een kind er nu van mee krijgt. Heeft het wel geloof of hoe kijkt het tegen het geloof aan?

Een tijdje geleden had ik het met hem over Jezus en de verhalen uit de bijbel. Ik was met heel veel woorden en gestamel aan het uitleggen hoe het geloof in elkaar zat, maar werd onderbroken door mijn zoontje. Hij vroeg: Is dan alles uit de bijbel écht waar? Ik was even stil en wist niet goed wat ik zeggen moest. Natuurlijk is alles echt waar, dat heb ik 'm toch altijd wel voorgeleefd, dacht ik. Niet net zoals sinterklaas vroeg hij. Nee niet net als sinterklaas, Jezus heeft echt geleefd en door hem mogen wij in de hemel komen. Oké.... zie hij.

En dat is nu kinderlijk geloof. Oké. en verder niets. Geen theologieen, geen dogmatieken, gewoon oké. Wij willen altijd maar veel te veel mitsen en maren, het gaat erom dat je het onvoorwaardelijk aanneemt dat Jezus jouw zaligmaker is. Dat kan alleen als je weer wordt zoals een kind is. Een kind neemt het gewoon aan en stelt geen verdere vragen.

Mijn zoontje heeft mij toen meer geleerd dan ik hem ooit zal kunnen leren, en hij had het niet eens door. Ik bid God dat hij altijd zal blijven geloven zoals hij nu doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus ging zitten, riep de discipelen bij zich en zei: „Als iemand de eerste wil zijn, moet hij de laatste van allen en de dienaar van allen zijn†(Markus 9:35).

Die woorden deden zijn discipelen waarschijnlijk verstomd staan. Jezus’ redenering ging regelrecht in tegen wat iemand volgens joodse begrippen groot maakte! Vervolgens riep Jezus een jong kind bij zich. Hij sloeg vriendelijk zijn arm om het kind heen en maakte duidelijk wat hij bedoelde: „Voorwaar, ik zeg u: Indien gij u niet omkeert en wordt als jonge kinderen, zult gij het koninkrijk der hemelen geenszins binnengaan. Al wie zich daarom zal vernederen gelijk dit jonge kind, die is de grootste in het koninkrijk der hemelen.†— Mattheüs 18:3, 4.

Wat een diepzinnige aanschouwelijke les in nederigheid! Stelt u zich het tafereel eens voor: Deze grote, ernstige volwassen mannen stonden rondom een enkel klein kind en staarden het kind aan. Het was heel bedeesd en vol vertrouwen, en zonder wedijver en vijandigheid! Het was ook onderdanig en pretentieloos — inderdaad een prachtige belichaming van nederigheid!

Het is duidelijk wat Jezus bedoelde. We moeten allemaal een kinderlijke nederigheid aankweken als we Gods koninkrijk willen beërven. Binnen Gods gezinsregeling is er geen plaats voor wedijver of trots (Galaten 5:26). Dat zijn feitelijk precies de eigenschappen die Satan de Duivel er in de eerste plaats toe bewogen tegen God in opstand te komen. Geen wonder dat de ware God ze haat! — Spreuken 8:13.....

(Spreuken 8:13) De vrees voor Jehovah betekent het kwade te haten. Zelfverheffing en trots en de slechte weg en de verkeerde mond heb ik gehaat.

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Als je de Here Jezus aanneemt als jou verlosser wordt je wedergeboren , en huil je als een baby die geboren wordt uit zijn moeder .

Jij bent het kind en God is je vader .

En net zo zoals wij onze kinderen leren gehoorzamen en opvoeden hier op aarde , zo leert God ons ook Hem te gehoorzamen en voed ons ook op .

Sommige kinderen hier op aarde zijn dwars en weten alles beter dan de ouders en bewandelen de verkeerde weg , komen in vreselijke situaties terecht met verkeerde vrienden ,, en wij als ouder willen er alles aan doen om dat te voorkomen .( dat is je grootse angst als je kinderen hebt ) .

Zo is het precies hetzelfde met ons ook als kind van God .

God is ook bang zijn kinderen en wil zijn kinderen ook op het rechte pad houden ,, als je maar luister naar Hem en vertrouw op Hem .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

Ik ga nu niet proberen uit te leggen wat kinderlijk geloof is, want dat kan ik helemaal niet. Maar ik wil je vertellen wat mij laatst is overkomen.

Mijn zoontje is nu 6 bijna 7 en gaat altijd al met ons naar de kerk, eerst bij de oppasdienst en later naar de kinderkerk. Hij zit op een christelijke school gaat naar de zondagschool en thuis zijn we actief met woord en gebed bezig. Soms is het moeilijk te peilen wat een kind er nu van mee krijgt. Heeft het wel geloof of hoe kijkt het tegen het geloof aan?

Een tijdje geleden had ik het met hem over Jezus en de verhalen uit de bijbel. Ik was met heel veel woorden en gestamel aan het uitleggen hoe het geloof in elkaar zat, maar werd onderbroken door mijn zoontje. Hij vroeg: Is dan alles uit de bijbel écht waar? Ik was even stil en wist niet goed wat ik zeggen moest. Natuurlijk is alles echt waar, dat heb ik 'm toch altijd wel voorgeleefd, dacht ik. Niet net zoals sinterklaas vroeg hij. Nee niet net als sinterklaas, Jezus heeft echt geleefd en door hem mogen wij in de hemel komen. Oké.... zie hij.

En dat is nu kinderlijk geloof. Oké. en verder niets. Geen theologieen, geen dogmatieken, gewoon oké. Wij willen altijd maar veel te veel mitsen en maren, het gaat erom dat je het onvoorwaardelijk aanneemt dat Jezus jouw zaligmaker is. Dat kan alleen als je weer wordt zoals een kind is. Een kind neemt het gewoon aan en stelt geen verdere vragen.

Mijn zoontje heeft mij toen meer geleerd dan ik hem ooit zal kunnen leren, en hij had het niet eens door. Ik bid God dat hij altijd zal blijven geloven zoals hij nu doet.

Het kinderlijk geloof is vol vertrouwen en stelt de ouders nooit in vraag, het aanvaardt eenvoudig weg hetgeen zijn Vader zegt omdat het weet dat Hij steeds het goede en beste met hem of haar voor heeft.

Een kinderlijk geloof handelt en gehoorzaamt uit dankbaarheid en vertrouwen en zoals je schrijft “ een kind neemt gewoon aan en stelt geen vragen†Het zoekt geen uitvluchten in dogmatische of theologische stellingen die Gods voorschriften verminken of afbreken

Indachtig zijnde wat Christus duidelijk zei:

“Als u niet verandert en net zo wordt als de kinderen, zei Hij (Jezus), zult u nooit in het Koninkrijk van de hemelen komen…"(Mattheüs 18:3), zullen mensen die christus willen volgen dan ook moeten veranderen en eenvoudig weg en zonder veel “ja , ..maar ‘s â€, Gods geboden onveranderd aannemen en bewaren.

Wat op vandaag dan ook voor velen betekent dat ze geen beelden meer zullen vereren en geen doden meer als middelaars zullen aanroepen alsook dat ze op zaterdag God als Schepper en Verlosser zullen aanbidden en loven door met Hem samen te “Sabattenâ€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het niet juist is dat je als kinderlijk gelovige nooit een vraag zou mogen stellen. Het kan toch dat je iets niet snapt of als veel onheil je overkomt en je vraagt 'waarom'. Maakt dat direct een ongelovige van je? Ik denk dat je juist een kinderlijk gelovige bent als je met al je vragen bij Hem komt. Je hoeft niet kinds te worden om kinderlijk te zijn. Inderdaad geen uitvluchten zoeken in allerlei zaken buiten God, maar alles aan Hem voorleggen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat het niet juist is dat je als kinderlijk gelovige nooit een vraag zou mogen stellen. Het kan toch dat je iets niet snapt of als veel onheil je overkomt en je vraagt 'waarom'. Maakt dat direct een ongelovige van je? Ik denk dat je juist een kinderlijk gelovige bent als je met al je vragen bij Hem komt. Je hoeft niet kinds te worden om kinderlijk te zijn. Inderdaad geen uitvluchten zoeken in allerlei zaken buiten God, maar alles aan Hem voorleggen

Maar dan ook bereid zijn om hetgeen duidelijk in Gods Woord geschreven staat onvoorwaardelijk aan te nemen en uit te leven.

Als christus zegt dat Hij niet naar de aarde is gekomen om hetgeen hij zelf eigenhandig op steen heeft geschreven te minimaliseren of af te breken , dan heeft ook de mens niet het minste recht om er ook maar één jota of titel aan te veranderen.

En dat zal een mens met een "kinderlijk geloofsingesteldheid " dan ook nooit doen maar hij zal in liefde ,vertrouwen en gehoorzaam aannemen wat zijn Heer Schepper en Verlosser van hem vraagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid