Spring naar bijdragen

Jezus als voedingsbron (Joh15) Levendige ervaring


Aanbevolen berichten

In het verhaal van de wijnstok zegt Jezus dat we zonder hem geen vrucht kunnen dragen, als God ons werk wilt zegenen , dan werkt hij in ons / door ons heen. (God ervaren?)

Is het een belofte dat we God kunnen ervaren als we vrucht dragen?

Van frustraties die ik had naar enorme rust en vrijheid

Zelf paar sterke ervaringen, ik had een artikel gelezen over wat er in het lichaam gebeurd bij wrok, welke organen en lichaamsdelen er schade aan hebben, en kreeg "vreemde" ideetjes, zoals topics maken Vergeven maakt het lichaam gezond en boekjes over Genezing door vergevingop de grote sharing/download sites posten, stel 1 procent zit daar op dan zien 6 miljoen mensen dat vergeven je geneest of gezond maakt.

Mijn ervaring is dat God echt kracht geeft als je in actie komt voor andere, andere op goede ideeen brengt, voor een gezond en gelukkig 2014.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wordt steeds belangrijker dat mensen weten hoe ze moeten vergeven en dat ze het moeten doen, de wereld wordt steeds drukker en egoïstischer.

Wrok/pijn/bitterheid is ook een grote veroorzaker van ellende, mensen die teveel eten, Alcohol, andere middelen,andere verslavingen en soms ziektes, voor de omgeving ook leuker als mensen vrij zijn, God wil ook dat we vrij zijn , geen verslavingen en wrok.

God en duisternis gaan niet samen.

Stukje gehaald van de CNN site, gebrekkig vertaald door google

Wrok reageert op het lichaam van de hormonale en immuunsysteem, volgens Carsten Wrosch, een universitair hoofddocent psychologie aan de Concordia University in Montreal en een auteur van een hoofdstuk in het nieuwe boek. Studies hebben aangetoond dat bittere, boze mensen hebben een hogere bloeddruk en hartslag en hebben meer kans om te sterven aan hart-en vaatziekten en andere ziekten.

Uitspraken van beroemde mensen zoals mandela en andere

http://www.goodreads.com/quotes/tag/forgiveness

http://www.psychologytoday.com/blog/her ... orgiveness

Link naar bericht
Deel via andere websites

De tekst bij het verhaal, wat ik eruit haal is dat we zonder Jezus niet kunnen doen.

Dan werkt hij door ons heen als we dus wel vrucht dragen

Korte versie

5 Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen.

lange versie Johannes 15 De wijnstok en de ranken

1 ‘Ik ben de ware wijnstok en mijn Vader is de wijnbouwer. 2 Iedere rank aan mij die geen vrucht draagt snijdt hij weg, en iedere rank die wel vrucht draagt snoeit hij bij, opdat hij meer vruchten draagt. 3 Jullie zijn al rein door alles wat ik tegen jullie gezegd heb. 4 Blijf in mij, dan blijf ik in jullie. Een rank die niet aan de wijnstok blijft, kan uit zichzelf geen vrucht dragen. Zo kunnen jullie geen vrucht dragen als jullie niet in mij blijven. 5 Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen. 6 Wie niet in mij blijft wordt weggegooid als een wijnrank en verdort; hij wordt met andere ranken verzameld, in het vuur gegooid en verbrand. 7 Als jullie in mij blijven en mijn woorden in jullie, kun je vragen wat je wilt en het zal gebeuren. 8 De grootheid van mijn Vader zal zichtbaar worden wanneer jullie veel vrucht dragen en mijn leerlingen zijn.

9 Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad. Blijf in mijn liefde: 10 je blijft in mijn liefde als je je aan mijn geboden houdt, zoals ik me ook aan de geboden van mijn Vader gehouden heb en in zijn liefde blijf. 11 Dit zeg ik tegen jullie om je mijn vreugde te geven, dan zal je vreugde volkomen zijn. 12 Mijn gebod is dat jullie elkaar liefhebben zoals ik jullie heb liefgehad. 13 Er is geen grotere liefde dan je leven te geven voor je vrienden. 14 Jullie zijn mijn vrienden wanneer je doet wat ik zeg. 15 Ik noem jullie geen slaven meer, want een slaaf weet niet wat zijn meester doet; vrienden noem ik jullie, omdat ik alles wat ik van de Vader heb gehoord, aan jullie bekendgemaakt heb. 16 Jullie hebben niet mij uitgekozen, maar ik jullie, en ik heb jullie opgedragen om op weg te gaan en vrucht te dragen, blijvende vrucht. Wat je de Vader in mijn naam vraagt, zal hij je geven. 17 Dit draag ik jullie op: heb elkaar lief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid