Spring naar bijdragen

hoe moet ik mijn familie inlichten


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,

ik heb een dillema waar ik al de hele dag over na denk.. ik dacht: ik probeer zo een antwoord te krijgen..

het geval wil dat wij gister slecht nieuws gekregen hebben.. een naast familie lid die heeeeeeel jong is heeft te horen gekregen dat hij kanker door zijn hele llijf heeft en dat er niks meer te doen is voor hem.. allemaal heel naar natuurlijk en we kunnen het nog steeds niet bevatten maar ik heb mijn eigen familie gister ingelicht dat dit momenteel bij ons speelt.

het geval wil dat zij allemaal gelovig zijn en wij niet.. met wij bedoel ik dus mezelf en de familie van mijn vriendin.. iedereen reageert geschokt maar zeggen ook dat ze voor ons zullen bidden.. allemaal heel lief bedoelt maar mijn schoonfamilie heeft al kenbaar gemaakt dat ze dit allemaal niet waarderen als deze vrome praatjes tegen ze gezegd worden.. ik deel deze mening ook..

wij geven god niet de schuld van al deze ellende omdat wij niet geloven dat er een god bestaat maar wij lossen onze problemen op door er als gezin over te praten en steun bij elkaar te zoeken.. hoe goed bedoelt ook van mijn gelovige familie, wij kunnen en hebben er niks mee...

ik heb geen zin dat er om dit onderwerp ruzies komen dus mijn vraag is:

Hoe kan ik aan mijn familie duidelijk maken dat wij het op dit moment niet waarderen dat ze zeggen dat er voor ons gebeden wordt en dat ze dit maar in stilte moeten doen??

Nogmaals: ik heb zoiets van baadt het niet dan schaadt niet dus ze mogen van mij bidden wat ze willen maar wij hebben geen behoefte aan (de goedbedoelde) praatjes van hun kant..

ik respecteer dat zij geloven en verwacht ook van hun dat ze mijn mening respecteren..

vr gr G

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verschikkelijk om te horen en ik wens dat famililid, jou en je familie heel veel sterkte.

Ik denk dat als je de laatste zinnen neemt, het iets netter verpakt ("opmerkingen" ipv "praatjes") je een heel eind komt. Gewoon eerlijk zijn, jullie geloven niet en christelijke opmerkingen over bidden worden niet gewaardeerd in deze moeilijke tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Beste zus en zo, ik waardeer het heel erg dat je voor ons wil bidden en zo op eigen wijze aan ons wil blijven denken en ons wil steunen. Maar ik wil je wel vragen om dat niet meer zo tegen ons te zeggen. Ik begrijp dat je dat heel lief en goed bedoeld en ons zo een hart onder de riem wil steken, maar wij geloven nu eenmaal niet, dus zo'n mededeling zegt ons echt niets en troost ons daarom ook niet. Voor ons is het echt meer dan voldoende al te weten dat je aan ons denkt en er voor ons wil zijn."

Zoiets bijvoorbeeld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Beste zus en zo, ik waardeer het heel erg dat je voor ons wil bidden en zo op eigen wijze aan ons wil blijven denken en ons wil steunen. Maar ik wil je wel vragen om dat niet meer zo tegen ons te zeggen. Ik begrijp dat je dat heel lief en goed bedoeld en ons zo een hart onder de riem wil steken, maar wij geloven nu eenmaal niet, dus zo'n mededeling zegt ons echt niets en troost ons daarom ook niet. Voor ons is het echt meer dan voldoende al te weten dat je aan ons denkt en er voor ons wil zijn."

Zoiets bijvoorbeeld?

Ja dat klinkt inderdaad netjes en overwogen, vooral die laatste zin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

beste mensen,

ik heb geen ruzie met mijn familie.. verre van dat zelfs.. ik woon alleen 2 uren bij ze vandaan en we zijn nu even druk genoeg met de familie van mijn vriendin.. bezoeken van hun kamt komt later wel...

ik waardeer het dat jullie zo fijn reageren..

ik heb er zeker wat aan en ik denk dat ik het idd wat 'liever'moet brengen.. zoals jullie zelf al zeggen, het is goed bedoeld en aangezien ik een christelijke opvoeding heb gehad snap ik dat ze het alleen maar goed bedoelen.. maar ik begrijp ook dat mijn schoonfamilie dit niet waardeert omdat ze dan toch ongewild denken zo van: waar is die god dan.. dit wil ik voorkomen en vooral zorgen dat we iedereen in zijn waarde laten ongeacht diegenen wel of niet gelovig zijn..

nogmaals: bedankt voor de fijne reacties!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid