Spring naar bijdragen

Ark van Noach verlaat Dordrecht


Aanbevolen berichten

Als God het universum kan scheppen dan kan Hij ook wel alle diersoorten in een kleine ruimte laten passen, of zie ik dat verkeerd?

Dat kan uiteraard voor de schepper van hemel en aarde, een peuleschil. Ook is het een peuleschil om kangeroes, koala beren, vogelbekdieren etc. op het Australische continent te zetten terwijl wij die beesten hier niet kennen. Knap staaltje werk hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallelujah! |P

Weer een fantastisch mooi argument, eentje om in te lijsten. :Y

Even als uitleg: Het feit dat je iets niet (meer) kunt controleren, betekent niet dat het niet kan kloppen. Het beweegt zich daarmee buiten het zicht van de wetenschap maar niet perse buiten het zicht van de werkelijkheid. Kortom: je kunt het geloven of niet. Je kunt er theologische argumenten voor aanhalen of er juist tegenin brengen. Heel veel zinnigs kunnen we er verder niet over zeggen. ;)

Maar wel buiten het zicht van waarschijnlijkheid.

Uiteraard, dat is ook waarom mensen het een wonder noemen.

Heel goed, wonderen zijn per definitie onwaarschijnlijk, dat is ook de rede dat ik er niet in geloof. De kans is velen malen groter dat het niet klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wel buiten het zicht van waarschijnlijkheid.

Uiteraard, dat is ook waarom mensen het een wonder noemen.

Buiten de waarschijnlijkheid is volgens mij meer een bijkomstigheid van een wonder. Aangezien een wonder een uitzondering op de natuurwetten is. Wat ik altijd mooi vond bij de Ark van Noach is dat het hert en de leeuw zich op hetzelfde schip bevinden en dat ging prima. Roofdier en prooi leefden voor even hand in hand, om na de zondvloed elkaar weer de tent uit te vechten :#

Het was een wonder! Snap je dat dan niet? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe gingen de andere diersoorten om met het stinkdier op de boot van Noach?Lijkt me geen pretje voor in de kleine ruimte...

Als hoogverheven wetenschappelijk ingesteld persoon neem ik aan dat je weet dat stinkdieren enkel bij een dreiging een vervelende geur verspreiden. Veel interessanter is het hoe het komt dat bepaalde stinkdiersoorten enkel in Amerika voorkomen. Hoe zijn ze daar ooit terecht gekomen aangezien de ark niet eerst nog een rondtocht langs alle continenten heeft gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe gingen de andere diersoorten om met het stinkdier op de boot van Noach?Lijkt me geen pretje voor in de kleine ruimte...

Als hoogverheven wetenschappelijk ingesteld persoon neem ik aan dat je weet dat stinkdieren enkel bij een dreiging een vervelende geur verspreiden. Veel interessanter is het hoe het komt dat bepaalde stinkdiersoorten enkel in Amerika voorkomen. Hoe zijn ze daar ooit terecht gekomen aangezien de ark niet eerst nog een rondtocht langs alle continenten heeft gemaakt.

Ik denk dat God ze daar naartoe geleid heeft, en daarna botten van stinkdieren onder de grond heeft gestopt, zodat wij als mensen meer te weten kunnen komen over de geografische verspreiding van deze diersoort. Een andere verklaring zou ik niet weten.

:$

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe gingen de andere diersoorten om met het stinkdier op de boot van Noach?Lijkt me geen pretje voor in de kleine ruimte...

Als hoogverheven wetenschappelijk ingesteld persoon neem ik aan dat je weet dat stinkdieren enkel bij een dreiging een vervelende geur verspreiden. Veel interessanter is het hoe het komt dat bepaalde stinkdiersoorten enkel in Amerika voorkomen. Hoe zijn ze daar ooit terecht gekomen aangezien de ark niet eerst nog een rondtocht langs alle continenten heeft gemaakt.

Ik denk dat God ze daar naartoe geleid heeft, en daarna botten van stinkdieren onder de grond heeft gestopt, zodat wij als mensen meer te weten kunnen komen over de geografische verspreiding van deze diersoort. Een andere verklaring zou ik niet weten.

Speelkwartier is voorbij, nu geen stropopjes meer verbranden Hitchens! *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een interessantere vraag is, waarom (de familie van) Noah werd gekozen, aangezien in ieder geval één van hun een seksueel overdraagbare ziekte als chlamydia moet hebben gehad.

Of je moet in "macroevolutie" "geloven". Tja, het één of het ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat de boodschap 'Een Ark met alle diersoorten en/of mondiale vloed is onverdedigbaar en nonsens' wel is overgekomen. ;)

@Eli7 Het is geen stropop drogreden als het hele verhaal op zichzelf al een (zeer gammele) stropop is, vind je niet? :+

Ook van een gammel verhaal kun je alsnog een stropop maken. En wanneer je zelfs van een gammel verhaal nog een stropop moet maken, spreekt dat niet in je voordeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat een interessantere vraag is, waarom (de familie van) Noah werd gekozen, aangezien in ieder geval één van hun een seksueel overdraagbare ziekte als chlamydia moet hebben gehad.

Of je moet in "macroevolutie" "geloven". Tja, het één of het ander.

Van wie hoop je nu de discussie te winnen??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je er van uit gaat dat er echt een mondiale vloed is gebeurd waarbij iedereen dood ging behalve 8 mensen, moet er dus minimaal één van hun soa's hebben gehad (en later dus meerdere aangezien het seksueel overdraagbaar is). Dan raakt dus zowel kant als wal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je er van uit gaat dat er echt een mondiale vloed is gebeurd waarbij iedereen dood ging behalve 8 mensen, moet er dus minimaal één van hun soa's hebben gehad (en later dus meerdere aangezien het seksueel overdraagbaar is). Dan raakt dus zowel kant als wal.

Ik ben het met je eens dat het Ark verhaal geschiedkundig gezien nonsens is maar je argumentatie hier is er ook een van lik mijn vestje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je er van uit gaat dat er echt een mondiale vloed is gebeurd waarbij iedereen dood ging behalve 8 mensen, moet er dus minimaal één van hun soa's hebben gehad (en later dus meerdere aangezien het seksueel overdraagbaar is). Dan raakt dus zowel kant als wal.

Ik ben het met je eens dat het Ark verhaal geschiedkundig gezien nonsens is maar je argumentatie hier is er ook een van lik mijn vestje.

Het is niet echt argumentatie voor een stelling. Ik deelde het even mee dat ik het wel interessant vond (viewtopic.php?f=64&t=29058#p1120904).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je er van uit gaat dat er echt een mondiale vloed is gebeurd waarbij iedereen dood ging behalve 8 mensen, moet er dus minimaal één van hun soa's hebben gehad (en later dus meerdere aangezien het seksueel overdraagbaar is). Dan raakt dus zowel kant als wal.

Ik ben het met je eens dat het Ark verhaal geschiedkundig gezien nonsens is maar je argumentatie hier is er ook een van lik mijn vestje.

Het is niet echt argumentatie voor een stelling. Ik deelde het even mee dat ik het wel interessant vond (viewtopic.php?f=64&t=29058#p1120904).

In dat geval zou het je sieren wanneer je dergelijke 'random' opmerkingen voor je zou houden. Dat houdt de discussie wat overzichtelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is geen discussie.

Mooi. Is ook nergens voor nodig een discussie.

In dit topic iig niet nee.

1 God said it, 2 I believe it, 3 that settles it. :D

1 aannamuh :B

2 klopt

3 dat settlet helemaal niks :+

Oké laat maar. :#

Ik geloof er wel in.

Ja dat weet ik onderhand wel, maar had Hij niet iemand kunnen kiezen zonder soa?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid