Spring naar bijdragen

Bid dat je hulp nodig hebt en dat god alleen je kan helpen.


Aanbevolen berichten

Wat is van alle geboden het belangrijkste gebod?’ 29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer; 30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.†31 Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.†Er zijn geen geboden belangrijker dan deze.

Als je in de kerk ziet, zie je nog veel oordelen, roddels, afgunst, egoisme, zou beter zijn als we vaker bidden om hulp en verandering die alleen God kan geven, als ik last heb van mn eigen rommel, is er maar 1 die kan helpen, mensen moeten leren in alles op God te vertrouwen en alles aan Hem toe te vertrouwen, we kunnen op eigen kracht niets , we hebben genade nodig, we moeten klein worden en afhankelijk van God, vraag dat je wilt veranderen, bid dat je van jezelf niet kunt, maar dat je wel wilt veranderen en de weg gaan die God wil dat we gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is van alle geboden het belangrijkste gebod?’ 29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer; 30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.†31 Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.†Er zijn geen geboden belangrijker dan deze.

Als je in de kerk ziet, zie je nog veel oordelen, roddels, afgunst, egoisme, zou beter zijn als we vaker bidden om hulp en verandering die alleen God kan geven, als ik last heb van mn eigen rommel, is er maar 1 die kan helpen, mensen moeten leren in alles op God te vertrouwen en alles aan Hem toe te vertrouwen, we kunnen op eigen kracht niets , we hebben genade nodig, we moeten klein worden en afhankelijk van God, vraag dat je wilt veranderen, bid dat je van jezelf niet kunt, maar dat je wel wilt veranderen en de weg gaan die God wil dat we gaan.

hele goeie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Anabana dat (Als je in de kerk ziet, zie je nog veel oordelen, roddels, afgunst, egoisme) hoort niet zo te zijn.

Er is geen (of een te kort aan) ware liede, terwijl Jezus zei dat "ware liefde" juist het kenmerkende eigenschap zou zijn van zijn ware discipelen.

(Johannes 13:34, 35) . . .Ik geef U een nieuw gebod, dat GIJ elkaar liefhebt; net zoals ik U heb liefgehad, dat ook GIJ elkaar liefhebt. 35Hieraan zullen allen weten dat GIJ mijn discipelen zijt, indien GIJ liefde onder elkaar hebt.â€

(1 Korinthiërs 13:4-8) . . .De liefde is lankmoedig en vriendelijk. De liefde is niet jaloers, ze snoeft niet, wordt niet opgeblazen, 5gedraagt zich niet onbetamelijk, zoekt niet haar eigen belang, wordt niet geërgerd. Ze rekent het kwade niet aan. 6Ze verheugt zich niet over onrechtvaardigheid, maar verheugt zich met de waarheid. 7Ze verdraagt alle dingen, gelooft alle dingen, hoopt alle dingen, verduurt alle dingen. 8De liefde faalt nimmer.

Maar zeg nu zelf, de verwarring en verdeeldheid onder christenen is toch ook groot. Er zijn meer dan 41.000 christelijke denominaties!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Anabana dat (Als je in de kerk ziet, zie je nog veel oordelen, roddels, afgunst, egoïsme) hoort niet zo te zijn.

Er is geen (of een te kort aan) ware liefde, terwijl Jezus zei dat "ware liefde" juist het kenmerkende eigenschap zou zijn van zijn discipelen.

(Johannes 13:34, 35) . . .Ik geef U een nieuw gebod, dat GIJ elkaar liefhebt; net zoals ik U heb liefgehad, dat ook GIJ elkaar liefhebt. 35Hieraan zullen allen weten dat GIJ mijn discipelen zijt, indien GIJ liefde onder elkaar hebt.â€

(1 Korinthiërs 13:4-8) . . .De liefde is lankmoedig en vriendelijk. De liefde is niet jaloers, ze snoeft niet, wordt niet opgeblazen, 5gedraagt zich niet onbetamelijk, zoekt niet haar eigen belang, wordt niet geërgerd. Ze rekent het kwade niet aan. 6Ze verheugt zich niet over onrechtvaardigheid, maar verheugt zich met de waarheid. 7Ze verdraagt alle dingen, gelooft alle dingen, hoopt alle dingen, verduurt alle dingen. 8De liefde faalt nimmer.

Maar zeg nu zelf, de verwarring en verdeeldheid onder christenen is toch ook groot. Er zijn meer dan 41.000 christelijke denominaties!

We kunnen bidden om eenheid in geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid