Spring naar bijdragen

Hoe kan ik wederom geboren worden


Aanbevolen berichten

In een opwekkings liedje hoorde ik dat ik wederom geboren moest worden, hoe ging dat bij jullie ?

Je geeft je leven aan Jezus en erkent Hem als Redder en Heer.

Rom. 10

9 Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered. 10 Als uw hart gelooft, zult u rechtvaardig worden verklaard; als uw mond belijdt, zult u worden gered.

Als je belijdt dat Jezus Heer is en je gelooft dat God Jezus heeft opgewekt uit de dood, ben je behouden en opnieuw geboren.

Hoe dat precies bij mij ging, weet ik niet meer, want het is al twintig jaar geleden. Ik zei zoiets als: "Jezus, kom in mijn hart en ik wil voor u leven". Er is niet één manier. Een prediker zei jaren geleden: "Heer, neem mijn leven en doe er iets mee." Het gaat om de overtuiging en overgave aan Jezus en het besef dat je zonder Hem niet kan leven, maar dat je Hem nodig hebt. Je erkent Hem als je meerdere, omdat je vanuit jezelf beperkt bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
In een opwekkings liedje hoorde ik dat ik wederom geboren moest worden, hoe ging dat bij jullie ?

Wat moeten wij doen, mannen broeders? 38 En Petrus antwoordde hun: Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden, en gij zult de gave des heiligen Geestes ontvangen. 39 Want voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen, die verre zijn, zovelen als de Here, onze God, ertoe roepen zal

Handelingen 2:37-39

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gewoon het zondaarsgebed gebeden. Heer vergeef mijn zonden en kom in mijn hart. Ik weet niet meer precies hoe het gaat. Ik geloof dat U voor mij bent gestorven en opgestaan. Dank U dat Uw bloed mij wast van mijn zonden. Ik kies ervoor U te volgen. Neem mij nu aan als Uw kind, Ik neem U aan als Mijn Heer. Zoiets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wedergeboren worden is niet een keuze van de christen maar is van God afkomstig.

Het is een aanneming als kinderen van God en Hij alleen bepaald wie Hij als kind wil aannemen.

Het is als een ouderpaar die kinderen wil adopteren, het is toch aan hun om te kiezen en niet aan de kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wedergeboren worden is niet een keuze van de christen maar is van God afkomstig.

Het is een aanneming als kinderen van God en Hij alleen bepaald wie Hij als kind wil aannemen.

Het is als een ouderpaar die kinderen wil adopteren, het is toch aan hun om te kiezen en niet aan de kinderen.

Volgens mij staat het in de Bijbel net andersom.

Hij kwam tot het zijne, en de zijnen hebben Hem niet aangenomen. 12 Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen (huios: volwassen zonen) Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven; 13 die niet uit bloed, noch uit de wil des vlezes, noch uit de wil eens mans, doch uit God geboren zijn.

Dit is wedergeboorte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

(Johannes 1:9-13) . . .Het ware licht, dat alle soorten van mensen licht geeft, stond op het punt in de wereld te komen. 10 Hij was in de wereld, en de wereld is door bemiddeling van hem ontstaan, maar de wereld kende hem niet. 11 Hij kwam tot zijn eigen huis, maar de zijnen namen hem niet tot zich. 12 Doch aan allen die hem wel ontvingen, heeft hij de macht gegeven Gods kinderen te worden, omdat zij geloof oefenden in zijn naam; 13 en zij zijn niet uit bloed noch uit een vleselijke wil of uit de wil van een man geboren, maar uit God.

Coby, het staat in de laatste zin.

Een christen wordt in de geest wedergeboren omdat God het wil en niet uit eigen wil van een mens (zij zijn uit God geboren).

De tekst hierboven, die je al uit je Bijbel aanhaalde, gaat natuurlijk over de zoon van God, Jezus Christus. Hij is het ware licht dat in de wereld kwam.

De Joden, de zijnen, (Jezus is een Jood) hebben hem niet aanvaard.

Zij die dit wel deden werden (op basis van geloof in Jezus) aangenomen als kinderen.

Ja Ursa, hoe weet je nu dat je als kind van God bent aangenomen, goede vraag.

God roept Zijn aangenomen kinderen (zij hebben een band met Hem) en zij weten dat zij Zijn kinderen zijn en Hij hun Vader.

Paulus zei daar iets over weet je nog……….

(Galaten 4:6, 7) 6 Omdat GIJ nu zonen zijt, heeft God de geest van zijn Zoon in ons hart gezonden, die uitroept: „Abba, Vader!†7 Gij zijt dus geen slaaf meer, maar een zoon; en indien een zoon, dan ook een erfgenaam, dank zij God.

Zij krijgen dus de geest van Jezus en die weet maar al te goed uit welke bron hij is namelijk uit zijn Vader JHWH.

(Johannes 7:28, 29) . . .Daarom riep Jezus, terwijl hij in de tempel onderwees, uit en zei: „GIJ kent mij en ook weet GIJ waar ik vandaan ben. Bovendien ben ik niet uit eigen beweging gekomen, maar hij die mij gezonden heeft, bestaat werkelijk, en GIJ kent hem niet. 29 Ik ken hem, omdat ik een vertegenwoordiger van hem ben, en Hij heeft mij uitgezonden. . .

Groeten,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

De opvatting betreffende "het wederom geboren worden", dat het enkel en alleen zou gaan om een aanvaarding van Jezus Christus in woord en in het hart, is naar mijn overtuiging één van de grootste blunders die in de geschiedenis van het Christendom is gemaakt.

Als we om deze stelling te willen begrijpen het gesprek van Jezus met Nicodemus er even bij halen, zullen we wanneer we dit zelf onderzoeken en niet teveel afgaan op de verkondigingen van diverse predikanten, toch moeten inzien dat het hier om de beschrijving van een gemoedstoestand van de Geest gaat. Vaak zijn we alleen maar met woorden bezig en eventuele gevoelens kunnen we daarbij zelf opwekken met behulp van ons denken. OH! het denken is zo misleidend!!! (Een stapje verder en....de handen gaan in de lucht.)

Heel af en toe mag ik werkelijk beleven wat Jezus tegen Nicodemus heeft gezegd en ter illustratie het volgende: "Je loopt van je huis naar bijvoorbeeld het trein-station.

Het wordt doodstil van binnen en je bent één en al aandacht. Ondertussen waait er een wind die je verneemt, maar je bent er totaal niet mee begaan van waar hij komt en waarheen hij gaat.

Evenzo benoem je geen bomen,struiken,mensen en andere zaken. De ratio is er even niet en het is voor dat moment Goddelijk, want liefde ontspringt vanuit een bron die geen ikke is en geen gedachten zijn. Er is op dat moment geen verschil tussen de waarnemer en het geen wat wordt waargenomen. En wanneer U het nog niet begrijpt.......Kom er maar achter.

Gerard

Link naar bericht
Deel via andere websites
"moest" worden?

"Als iemand niet opnieuw geboren wordt, kan hij het Koninkrijk van God niet zien (Johannes 3:3)"

Nu wordt deze passage door de Evangelicalen slecht geïnterpreteerd. Het verwijst naar de doop.

Het verwijst naar de doop, maar de doop verwijst zelf ook weer naar wat anders. Het is het afleggen van de oude zondige mens en het gaan leven door de Geest. De doop verwijst ook naar het achterlaten van een oud leven en het ingaan in een nieuw leven. Zoals Israël eens door de rietzee/rode zee trok om Egypte achter zich te laten en het beloofde land in te kunnen trekken. De harten van de mensen bleven echter nog lang bij de vleespotten van Egypte en niet bij de God die ze had bevrijd. Ook dat is wedergeboorte, dat je hart zich afkeert van alles wat bij het oude slechte leven hoort en zich gaat keren naar al het goede dat van God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid