Spring naar bijdragen

Vandaag sprak God woorden van genezing


Aanbevolen berichten

Dat was me vandaag een mooie dag. Een oud collega van me die reeds als gescheiden man van een boeddhistische vrouw vlak achter me woont, bezoekt altijd de vol evangelische gemeente. Het is nu ook een goede maat van me en zo vroeg hij me vandaag mee te gaan naar een avond in hun gemeente, waarin een Amerikaanse spreker voor gaat. Blijkt de man de gave van profetie te hebben ontvangen. Dat wil zeggen: God gebruikt hem om boodschappen door te geven.

Hij stak een heel verhaal af en aan het einde van het verhaal begon hij er over dat hij merkte dat er een beladenheid van satan dat verdeeldheid van klein tot groot zaait over de bezoekers aanwezig is, in deze zaal van de vol evangelische gemeente. Hij begon over hoe mensen dat persoonlijk ervaren in hun leven. Die mensen die dat beleven mochten naar voren komen. Ik moet zeggen, aangezien ik dat wel regelmatig ervaar en afgelopen week nog woest van een kringavond weg ging, liep ik ook naar voren. Samen met mijn gescheiden buurman, maat en oud-collega die ook veel over zich heen heeft gehad aan teleurstellingen in o.a. de echtscheiding.

We stonden met de hele meute vooraan en begon de Amerikaan er mee (er was een vertolker bij) dat er iemand aanwezig was vooraan die niet bij de gemeente hoort, maar mee gekomen is. Die mocht naast hem komen staan. Ik stond er net en moest de conclusie trekken dat ik de enige was die dat betreft en ik ging dus naast hem staan. Wat verlegen, moest ik eerlijk bekennen.

Hij was ook vrij groot. Een man van 1 meter 90 ongeveer. Ik zelf ben 1 meter 97 en daar begon hij over. Volgens God zoals Hij het hem doorgaf ben ik heel iemand anders dan hoe mensen mij aanzien. Ik ben wel groot net als hem, maar een liefdevol mens die hele mooie dingen gedaan heeft. Dat is geen zwakte, zei hij. Mensen proberen je vaak neer te drukken in woorden, maar dat zijn de aanvallen waar ik me niet onder moet laten neer drukken. Ik moest vertrouwen in me zelf houden en het heeft tijd nodig om dat te krijgen. Ik ben op de goede weg en moest daarmee doorgaan.

Ook mijn buurman kreeg bemoedigende woorden. Hij moest vast houden aan zijn geloof en al de zorgen in de handen van de Heer geven. Hij zou dat vaker gedaan hebben, maar dat vol moeten houden en niet zelf proberen de dingen op te lossen, zoals hij dat vaak wil doen. Hij zou veel teleurstellingen mee gemaakt hebben, maar God zal hem er door heen helpen en alles zal opgelost worden.

Wauw, dit is echt speciaal. Ik kan niet anders zeggen dan dat het raak was.

De gave van profetie. Dit was me wel heel helder vanavond. Wat een mooie avond en iedereen kreeg goede woorden mee.

Hij gaf de bezoekers mee dat de duivel vaak woorden in de mond van mensen wil leggen waar wij op vertrouwen. Verbaast moesten we niet zijn als satan daar is waar God ook is om verdeeldheid te zaaien en de vinger op onze zere plekken te leggen.

We dienen dat te vergeven, om zo het zelf ook los te kunnen laten, al gaat de ander gewoon door.

Daarbij: we zijn allemaal mensen. We hebben het allemaal wel eens dat het ons allemaal te veel wordt.

De man zette ons ook vrij van de duistere machten. Hij vertelde dat als we in het schaduw van het kruis blijven, we veilig zijn, want satan kan niet door het kruis heen. Hij kan wel om het kruis heen en als we dan ook uit de schaduw van het kruis stappen, dan zal hij ons schadelijk kunnen treffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het wel de tijd voor een frisse start en het verdeelde wat er was te vergeten ;)

Dank jullie wel voor de positieve reactie. Ik geloof dat wanneer je dit verhaal geloofd, je voldoende geloof hebt om iemand te geloven die jou dingen verteld die alleen God kan weten en niet de persoon zelf. Een man die jou verteld wat er in je omgaat en welke machten er bezig zijn. Het is trouwens in alles zo, hoe dichter je bij Jezus leeft, hoe minder invloed de duivel op je heeft. Wat de duivel vaak probeert te doen is ons dus te pakken op onze zwakheden en dat gaat aan ons knagen. Als je daarvan verlost wilt zijn, dan is Gods Liefde genoeg. Hij verdrijft alle angst, zorgen en ongenoegens in ons.

Blijf dicht bij Hem en God gaat met je de weg, zoals Hij dat vooraf al voor jou gepland heeft. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid