Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik hield er eigenlijk nooit zo van, maar toen mijn vriend mij anderhalf jaar geleden mijn eerste tank kado gaf, ben ik er langzamerhand toch plezier aan gaan krijgen: een aquarium met visjes. Tropisch, koudwater, marine, hebben jullie een aquarium en welke vissen heb je er in? En hoe staat het met je filter, je beplanting, en eventuele ziektes onder de bevolking?

Ben benieuwd!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nietes! Maar er zitten wel hele hoge eisen aan ja. Maar ach, die zitten er altijd aan als het gaat om dieren houden.

Dat valt ook wel weer mee. Er zijn genoeg dieren die vrij eenvoudig te onderhouden zijn. Gewoon eten, drinken en wat ruimte en aandacht is vaak wel goed. Ook bij vissen is dat zo. Tropische vissen houden hoeft dan ook niet zielig te zijn, als het klimaat en het water maar goed is en het aquarium voldoende groot en aangekleed. Je moet wel precies weten wat je doet, meer nog dan bij de gemiddelde goudvis, maar dan is er dus weinig zieligs aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nietes! Maar er zitten wel hele hoge eisen aan ja. Maar ach, die zitten er altijd aan als het gaat om dieren houden.

Dat valt ook wel weer mee. Er zijn genoeg dieren die vrij eenvoudig te onderhouden zijn. Gewoon eten, drinken en wat ruimte en aandacht is vaak wel goed.

Geloof het of niet, deze basale dingen zijn vaak al een luxe...

Overigens vind ik het niet zielig om (tropische) vissen te houden, zoals het niet zielig is voor welk dier dan ook, maar er zijn net zo goed eisen voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geloof het of niet, deze basale dingen zijn vaak al een luxe...

Mjah, heb zelf het idee dat de meeste mensen gewoon prima voor hun beesten zorgen. Ook hier in mijn nieuwe buurt zien bijvoorbeeld vrijwel alle katten en honden er gewoon goed uit. De spookverhalen zijn vaak incidenteel en soms ook nogal overdreven. Natuurlijk zijn er mensen die niet goed voor hun beesten zorgen, maar volgens mij zijn zij dus wel in de minderheid. Sterker nog: het huisdier wordt vandaag de dag nog veel meer als deel van het gezin beschouwd als enkele decennia geleden. Een deel van de vroegere kinderschare is nu vervangen door huisdieren, daar komt het eigenlijk wel zo'n beetje op neer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid