Spring naar bijdragen

“Het zijn wél mensen!!�


Aanbevolen berichten

Gisteravond zat Fred Teeven bij Pauw en Witteman om te praten over de hongerstaking in diverse detentiecentra. Na 20 minuten onzin verkondigen was Dimitri Verhulst er klaar mee. Hij vatte de boosheid en frustratie van mij, en vele anderen, prachtig samen. “Even iets, ik heb moeite met het begrip illegaal. Illegalen zijn mensen die je reduceert tot een zak springstof. Maar het zijn wél verdomme mensen. Die komen niet voor de lol. Die komen omdat ze vechten voor hun levenâ€. Hulde voor deze Belg! Verhulst legt met deze opmerking de vinger op de zere plek van ons 'vreemdelingenbeleid'.

Want Teeven spreekt bij Pauw en Witteman niet over mensen. Hij spreekt over illegalen, hongerstakers, strafbaren, vreemdelingen en wat nog erger is, Teeven heeft het over gelukszoekers. Niks menselijke maat. Teeven probeert recht te praten wat krom is. Er is namelijk geen sprake van een illegalenquotum, maar van kwantitatieve doelstellingen. What’s in the name? Teeven bedoelt hetzelfde met verzachtende woorden. Ook vertelt Teeven zonder blikken of blozen dat het iedere dag voorkomt dat rechters de IND en overheid op de vingers tikken. Daarbij geven rechters aan dat er gestopt moet worden met het vasthouden van mensen in vreemdelingendetentie. Maar geen haar op Teevens hoofd die daar aan denkt. Nee, Teeven stopt vreemdelingen ‘voor observatie’ in isoleercellen. Waar binnen de GGZ wordt gewerkt om isolatie in psychiatrische inrichtingen af te schaffen, lijkt dit niet op te gaan voor vreemdelingen. Maar goed, Teeven is van mening dat zijn maatregelen hééél menselijk en humaan zijn.

Het gesprek bij Pauw en Witteman maakt duidelijk dat Fred Teeven geen werk maakt van een humaan vreemdelingenbeleid. De zogenaamde menselijke maat keert niet terug. Samson verklaarde zondag dat binnen de PVDA de gelederen gesloten waren. Alle neuzen zouden zogenaamd dezelfde kant op staan. Ik heb het vermoeden dat na gisteren bij vele PVDA-leden het probleem met betrekking tot illegalen nog lang niet is opgelost.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja zet de rechtse boeman weer eens weg als untermensch die geen menselijke trekjes heeft en trek een en ander aan beleid uit zijn verband en dan kan je als linksdenkende weer je superioriteit tentoonspreiden. Vat ik het zo goed samen?

Zowel links als rechts zullen in Nederland nooit met de oplossing komen. Beide kampen hebben al kansen genoeg gehad maar waren te druk met elkaar de nek af te bijten tijdens bijeenkomsten waar weer eens verkiezingsbeloften werden gedaan die toch nooit worden nagekomen.

Edit: vervelende typefout.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja zet de rechtse boeman weer eens weg als untermensch die geen menselijke trekjes heeft en trek een en ander aan beleid uit zijn verband en dan kan je als linksdenkende weer je superioriteit tentoonspreiden. Vat ik het zo goed samen?

Zowel links als rechts zullen in Nederland nooit met de oplossing komen. Beide kampen hebben al kansen genoeg head maar waren te druk met elkaar de nek af te bijten tijdens bijeenkomsten waar weer eens verkiezingsbeloften werden gedaan die toch nooit worden nagekomen.

En nu zet jij alle politici neer als boemannen en untermenschen. Vat ik het zo goed samen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ja zet de rechtse boeman weer eens weg als untermensch die geen menselijke trekjes heeft en trek een en ander aan beleid uit zijn verband en dan kan je als linksdenkende weer je superioriteit tentoonspreiden. Vat ik het zo goed samen?

Nee, dan vat je het helemaal niet goed samen. Het gaat mij niet om links of rechts. Voor het geval je denkt dat ik wil dat alle asielzoekers worden opgevangen, dan heeft u het mis. Dat is niet reëel. Dat besef ik maar al te goed. Het draait mij om iets anders. Het draait bij mij om zorgvuldige procedures. Om humane opvang. Mensen die uitgeprocedeerd zijn mogen niet worden opgesloten in vreemdelingendetentie. Een gevangenis is geen middel om vluchtelingen op te vangen! Het gaat mij om de schending van mensenrechten. Waarom mag een Nederlander in een psychiatrische inrichting niet opgesloten worden in een isoleercel, maar een vreemdeling met psychische problemen wel. Zolang deze groepen vluchtelingen in Nederland zijn, verdienen zij een menswaardige bestaan. Want een vluchteling blijf een mens!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het hele verhaal over het illegaal verblijf strafbaar maken is voornamelijk symboolpolitiek want wat gaan we dan doen? We sluiten ze op in een dure gevangenis of inrichting in plaats van dat we ze uitwijzen? En waarom wijzen we ze niet uit? Omdat er problemen zijn waardoor die mensen niet terug kunnen keren. Dus wat schieten we hier nu helemaal mee op? NIETS!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, ik merk dat ik er wat dubbel in sta. Op zich heeft Nederland al best een humaan asielbeleid. Een vriend van mij heeft daar wat over geschreven: http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... valse-hoop Aan de andere kant denk ik dat - en dan heb ik het fragment zelf niet bekeken - als je in abstracte categorieën gaat praten over mensen, je ook de verkeerde kant op gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hmm, ik merk dat ik er wat dubbel in sta. Op zich heeft Nederland al best een humaan asielbeleid. Een vriend van mij heeft daar wat over geschreven: http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... valse-hoop Aan de andere kant denk ik dat - en dan heb ik het fragment zelf niet bekeken - als je in abstracte categorieën gaat praten over mensen, je ook de verkeerde kant op gaat.

Ik vind dat artikel een beetje vreemd. Natuurlijk is alles relatief: een vluchteling is hier vermoedelijk beter af dan in veel andere landen. Daar mogen we blij mee zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het goed is zoals het nu is. Alleen al de zaak rond Dolmatov laat zien dat de Nederlandse overheid flink wat steken laat vallen.

Wat ik ook bizar vind is dat illegalen gewoon op straat worden gezet. Zelfs als je, zoals de schrijver van dit stuk, er vanuit gaat dat die mensen terug kunnen, dan nog moet je ze niet zomaar op straat zetten. Of je zorgt ervoor dat mensen daadwerkelijk weg gaan, of je zorgt ervoor dat ze een verblijfsvergunning krijgen. Maar ze op straat aan hun lot over te laten is niet humaan tov de asielzoekers, maar ook slecht voor de Nederlandse samenleving.

Het idee wat ik vooral krijg is dat met name rechtse politici er zo op zijn gebrand om minder asielzoekers en illegalen in Nederland te krijgen, dat ze te weinig ook hebben voor het menselijk behandelen van die mensen. Je moet de juiste balans vinden tussen streng zijn waar nodig en mensen op een humane manier behandelen, en die balans mis ik nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid