Spring naar bijdragen

Verkering met ongelovige jongen


Aanbevolen berichten

Hallo, mijn naam is Anke en ik ben 15 jaar. Sinds een maand heb ik verkering met een hele lieve jongen, maar hij is niet christelijk. Ik heb het thuis nog niet verteld omdat het voor mezelf niet goed voelt. Ik kan er met niemand over praten, omdat de mensen die het weten ook niet gelovig zijn en mij dus niet snappen als ik hun om raad vraag. Ik weet niet wat ik moet doen, het uitmaken of niet en afwachten of hij tot geloof zou komen. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Liefs, Anke.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet hij per se geloven dan? Het zou mooi zijn, maar je moet voor jezelf ook geen illusie maken. Je kunt het er uiteraard over hebben met hem, laten zien wat het geloof voor jou betekent. Je kunt niet verwachten dat hij omwille van jou christen zal worden. Er is maar één Iemand die dat kan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo, mijn naam is Anke en ik ben 15 jaar. Sinds een maand heb ik verkering met een hele lieve jongen, maar hij is niet christelijk. Ik heb het thuis nog niet verteld omdat het voor mezelf niet goed voelt. Ik kan er met niemand over praten, omdat de mensen die het weten ook niet gelovig zijn en mij dus niet snappen als ik hun om raad vraag. Ik weet niet wat ik moet doen, het uitmaken of niet en afwachten of hij tot geloof zou komen. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Liefs, Anke.

Wel, nog maar een keer, er zijn meerdere huwelijken geslaagd waar een van beide partners ongelovig was en bleef, laat je dus vooral niet tegenhouden.....

Liefde overwint vaak bergen.

Dat wou ik je meegeven, en dat doe ik nog maar een keer dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Anke,

Ik begrijp heel goed dat dit op deze leeftijd je geloof heel belangrijk voor je is. Je bent nog maar 15 jaar, en christelijk. Verliefd worden op iemand met een andere levensvisie is moeilijk, helemaal als je nog maar 15 bent. Misschien dat op latere leeftijd je geloof nog steeds heel belangrijk is, maar je zal jezelf ook verder ontwikkelen, en meer leren over alle verschillende visies en mensen, ook binnen het christendom. Hoe unreal dit nu misschien voor je klinkt, je weet zelf ook niet hoe je er in pakweg 5 jaar in staat.

Voor nu denk ik: je zult moeten beslissen wat jij nodig hebt op dit moment in jouw leven. Als jij een relatie nodig hebt waarin jij ook in jouw christelijk geloof wordt opgebouwd, en het respect krijgt van de gelovige mensen om jou heen, dan is deze relatie geen goed idee. Persoonlijk denk ik niet dat je het moet laten afhangen van de reactie van andere gelovigen. Als jij op dit moment gelukkig kan zijn met deze jongen, en je verder kan ontwikkelen als persoon, en het hindert jouw geloof niet, dan zie ik geen probleem. Maar je mag niet verwachten dat deze jongen zich zal aanpassen aan jou levensbeschouwing, dat zou oneerlijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals eerder gezegd, je kan niet van iemand verlangen dat hij/zij zich voor je bekeerd. Je moet voor jezelf uitmaken of je het wil en kan, een relatie hebben met iemand die jouw geloof niet deelt. Het is in ieder geval goed om erover te praten. Hij hoeft jouw geloof dan niet te delen, maar hij moet jouw geloof wel respecteren en jou de ruimte geven om je te kunnen ontwikkelen. Als hij dat niet kan en wil, dan lijkt het mij in ieder geval niet een goede basis voor een relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Anke,

Ik heb zelf ook verkering gekregen met een ongelovige jongen gekregen en ik heb in tussentijd ook veel getwijfeld en op internet rondgekeken wat andere mensen ervan vonden.Iedereen denkt er alleen anders over en staat daar anders is. Ik denk dat jij alleen de keuze kan maken om verder te gaan of niet.

Ik heb gekozen om wel met mijn vriend verder te gaan en dat heeft tot nu toe erg goed uitgepakt gelukkig, maar ook dat had andersom kunnen zijn. In elk geval kunnen jij je vriend het geloof niet geven, maar ik heb bijvoorbeeld wel heel duidelijk gevraagd aan hem of hij wel voor het geloof open stond. Al was het alleen al zodat hij mij en mijn leven beter zou begrijpen, maar nogmaals: iedereen ziet dit anders en is hier op een andere manier mee bezig. Jij zult hier dan ook je eigen keuze in moeten maken en niet af laten hangen van je omgeving of wat anderen ervan zeggen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sinds een maand heb ik verkering met een hele lieve jongen, maar hij is niet christelijk. Ik heb het thuis nog niet verteld omdat het voor mezelf niet goed voelt.

Deze zin springt er voor mij uit, en lijkt door iedereen genegeerd te worden.

je voelt zelf aan dat het niet goed voelt, maak jezelf dan geen illusies wijs.

- het is wel zo dat bij de ene relatie het goed kan uitdraaien, maar bij een andere niet. dat kan je nooit op voorhand weten -

ik heb 3jaar met een ongelovige verkeerd, en het laatste jaar in die verkeringstijd voelde voor mij ook niet meer goed aan. ik was blij dat hij de stap zette om het uit te maken.

dit is mijn mening, maar zoals ik aanhaalde: het kan telkens anders uitdraaien. maar je voelt je er zelf niet goed bij, waarom ben je dan ermee gestart?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarschijnlijk omdat het thuis niet goed valt als ze verkering heeft buiten de incrowd....

Dat is niet zo moeilijk om je voor te stellen....

En dus zit het meisje tussen haar verliefdheid en thuis opgesloten.....

Fijn dat jij Anke kent en haar situatie helemaal tot in details weet. Zullen we nu wachten op Anke zelf, voordat jij alles in gaat lopen vullen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarschijnlijk omdat het thuis niet goed valt als ze verkering heeft buiten de incrowd....

Dat is niet zo moeilijk om je voor te stellen....

En dus zit het meisje tussen haar verliefdheid en thuis opgesloten.....

Fijn dat jij Anke kent en haar situatie helemaal tot in details weet. Zullen we nu wachten op Anke zelf, voordat jij alles in gaat lopen vullen?

Zodra ze antwoord geeft zullen we het weten Michel, maar de ervaring zegt mij dat ik er niet heel ver naast kan zitten.

Mocht ik juist zitten, meld je het dan ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo, mijn naam is Anke en ik ben 15 jaar. Sinds een maand heb ik verkering met een hele lieve jongen, maar hij is niet christelijk. Ik heb het thuis nog niet verteld omdat het voor mezelf niet goed voelt. Ik kan er met niemand over praten, omdat de mensen die het weten ook niet gelovig zijn en mij dus niet snappen als ik hun om raad vraag. Ik weet niet wat ik moet doen, het uitmaken of niet en afwachten of hij tot geloof zou komen. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Liefs, Anke.

Wel, nog maar een keer, er zijn meerdere huwelijken geslaagd waar een van beide partners ongelovig was en bleef, laat je dus vooral niet tegenhouden.....

Liefde overwint vaak bergen.

Dat wou ik je meegeven, en dat doe ik nog maar een keer dan.

Ik heb genoeg mensen gezien die hier door van hun geloof gevallen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat indd gezegd word. Je kunt niet iemand veranderen, en het heeft een reden dat het niet goed voelt.

Mijn persoonlijke kijk, wat ik zou doen.

Ik zelf zou het niet kunnen, ik kan nog zo leuke vrouw tegen komen. Maar als ze niet gelooft, ga ik weer verder. Alleen al de pijn die ik mee moet dragen, van een vrouw die ik lief heb waarschijnlijk naar de hel gaat. Jezus heeft bij mij voorrang een seculiere vrouw passeer ik.

Seculiere vrienden vind ik prima, misschien dat een optie. Gewoon zien als een goede vriend?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben wel benieuwd wat voor strubbelingen of conflicten je verwacht met betrekking tot je geloof (en zijn ongeloof) in jullie relatie.

- trouwen voor kerk. heb je een atheist als levengezel, dan willen die dat meestal niet

- opvoeding van kinderen?

- naar kerk gaan, of speciale kerkgelegenheden: jij wilt gaan, de andere wilt dat je thuis blijft. 'je laat je gezin toch niet in de steek?'

- beslissingen die genomen moeten worden: jij betrekt er God misschien bij, de andere vindt dat waanzin

- beslissingen uit geloofsoverweging kan de andere niet begrijpen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk zomaar dat ze nog niet aan de eerste twee punten denken :P, derde misschien wel (maar dan zonder het stukje over gezin), laatste twee kan je wel gelijk in hebben ja. Maar alsnog hoeft dat geen probleem te zijn als je dat van elkaar weet en het accepteert, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar alsnog hoeft dat geen probleem te zijn als je dat van elkaar weet en het accepteert, denk ik.

In de ideale wereld is dat zo indd.

Het lijkt mij niks, je wilt ook thuis godsdienstig zijn, zoals vermaak, spelen en lezen uit de bijbel. Dan is een seculier iemand in huis toch een stoorzender. imho

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid