Spring naar bijdragen

De ellende in de wereld en een almachtig God


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 465
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Juist en vanaf toen waren zij geen slaven meer maar zijn broeders (Hebreeën 2,11) en zusters.

Bedankt dat je een tekst er bij gaf.

De "slaven" zijn broeders en zusters van elkaar. Dat klopt, maar zij blijven dienen.

Mt 10:

44 en wie onder U de eerste wil zijn, moet de slaaf van allen zijn.

45 Want ook de Zoon des mensen is niet gekomen om gediend te worden, maar om te dienen en zijn ziel te geven als een losprijs in ruil voor velen.â€

Niet graag gedaan. ;) Lees maar wat er in die tekst staat: HIJ schaamt zich niet hun zijn broeders en zusters te noemen. Als je leest wat er staat, citeer ik graag voor je! :)

Wanneer je de Bijbel leest èn begrijpt, dat weet je dat de broeders en zusters in Jezus tijd graag slaven van God en Jezus waren.

1Kor 7:

22 Want iedereen in de Heer die als slaaf werd geroepen, is de vrijgelatene van de Heer; evenzo is hij die als vrij man werd geroepen, een slaaf van Christus.

23 GIJ werdt met een prijs gekocht; wordt niet langer slaven van mensen.

2 Petrus 1:1 Simon Petrus, een slaaf en apostel van Jezus Christus, aan hen die een geloof hebben verkregen dat als een even groot voorrecht wordt beschouwd als het onze, door de rechtvaardigheid van onze God en de Redder Jezus Christus:

1 pe 2: 16 Weest als vrije mensen, en gebruikt toch UW vrijheid niet als een dekmantel voor slechtheid, maar als slaven van God

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oftewel, jij gelooft dat God een steen (satan) kan scheppen die hij zelf niet kan optillen. Wat jij zegt is dat satan de oorspronkelijke plannen van God bombardeerde en als dat zo zou zijn, dan is God dus absoluut niet alwetend en evenmin almachtig. Dat jij dit niet ziet kan alleen maar te wijten zijn aan een geestelijke sluier (2 Kor 3,15 + 4,3).

2 Korinthiërs 3:15 Ja, tot heden toe ligt er telkens wanneer Mo̱zes wordt gelezen, een sluier over hun hart.

2 Korinthiërs 4:3 Als er nu in werkelijkheid een sluier ligt over het goede nieuws dat wij bekendmaken, dan is het gesluierd onder hen die vergaan.

Tja, wanneer ik iets niet zou zien, dan ligt er voor mij een sluier over het goede nieuws, wanneer Jij iets niet ziet, is dat kennelijk niet het geval.

Je begint m.i. wat filosofisch en herken je kennelijk de gave van de vrije wil niet.

Het is een feit dat God engelen en mensen een vrije wil heeft gegeven. Zij hebben dus kunnen kiezen om wel of niet Gods wil te doen.

Natuurlijk wist God, dat men de vrije wil kan misbruiken en hij laat dat toe. Immers, anders is er geen vrije wil en zijn wij willoze robotten.

Je kan het vergelijken met een goede schaakspeler, hij kent alle zetten en doet vervolgens een tegenzet.

Vandaar Gen 3:15.

JHWH is almachtig, hij is de enige “El Sjaddaiâ€. Hij geeft aan wie HIJ wil.

Dan heeft God dus ook het kwaad geschapen, terwijl jouw dominees je leren dat dit niet zo is.

Nee, hij heeft iedere engel en ieder mens een vrije wil gegeven.

Het gevolg van die vrije wil is, dat men daar misbruik van kan, en mag, maken.

Jg kennen overigens geen dominee's.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De tegenstrever? Wat een leuke titel voor de duvel! :) .
Het Hebreeuwse woord Satan betekent „Tegenstrever, Tegenstander, Lasteraarâ€.

2 Korinthiërs 4:4 onder wie de god van dit samenstel van dingen de geest van de ongelovigen heeft verblind opdat het verlichtende licht van het glorierijke goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is, niet zou doorschijnen.

En ik maar denken dat de Messias de kop van de tegenstrever zou vermorzelen en dat de Messias was gekomen om de tegenstrever zijn werken te verbreken. Elke dag leer ik wat nieuws wat ik niet terugvind in de Bijbel. Wat mij alleen bevreemd is dat die lieden beweren zich op de Bijbel te baseren.
Genesis 3:15 En ik zal vijandschap stellen tussen u en de vrouw en tussen uw zaad en haar zaad. Hij zal u in de kop vermorzelen en gij zult hem in de hiel vermorzelen.â€

De vraag is dus, wanneer hij de kop van Satan vermorzeld. De Bijbel is duidelijk! Aan het einde van de duizend jaar wordt Satan nog eenmaal losgelaten, daarna wordt hij vernietigd.

Mensen hebben de neiging op de Bijbelse boodschap naar hun eigen wensen in te vullen.

Zo wilden de Joden dat Jezus hen van de Romeinen verloste. Zij negeerden echter de profetieën van Daniël, die lieten zien, dat na de Romeinse macht eerst nog een andere macht moest opstaan. Pas na de vernietiging van deze macht zou Jezus daadwerkelijk over de aarde gaan regeren.

Het gevolg van deze misrekening is, dat de Joden Jezus niet als Messias accepteerden. En dat werd hun fataal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vanwege de eerder geciteerde teksten. Maar ik begrijp het al, die slang is gewoon doorgegaan ondanks zijn vermorzelde kop en verbroken werken en heeft geen millimeter ingeboet aan macht.
Genesis 3:15 En ik zal vijandschap stellen tussen u en de vrouw en tussen uw zaad en haar zaad. Hij zal u in de kop vermorzelen en gij zult hem in de hiel vermorzelen.â€

Deze eerste profetie werd ruim 6000 jaargeleden uitgesproken.

De hiel is ca 2000 jaargeleden vermorzeld, maar dit was niet dodelijk.

De kop van de slang, Satan dus, wordt volgens de Bijbel dus aan het einde van de duizend jaar vermorzeld. De bijbel is m.i. hierin heel duidelijk.

Openbaring 20:

1 En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand.

2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Satan is, en bond hem voor duizend jaar.

3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde die boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.

4 En ik zag tronen, en er waren er die daarop gingen zitten, en hun werd macht gegeven om te oordelen. Ja, ik zag de zielen van hen die met de bijl ter dood gebracht waren wegens het getuigenis dat zij hadden afgelegd omtrent Jezus en wegens het spreken over God, en hen die noch het wilde beest noch zijn beeld hadden aanbeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand hadden ontvangen. En zij [de kleine kudde] kwamen tot leven en regeerden als koningen met de Christus, duizend jaar lang.

5 (De overigen der doden kwamen niet tot leven totdat de duizend jaar geëindigd waren.) Dit is de eerste opstanding.

6 Gelukkig en heilig is een ieder die deel heeft aan de eerste opstanding; over dezen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar zij zullen priesters van God en van de Christus zijn en zullen de duizend jaar met hem als koningen regeren.

7 Zodra nu de duizend jaar geëindigd zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten,

8 en hij zal uitgaan om de natiën te misleiden die aan de vier hoeken van de aarde zijn, Gog en Magog, om hen tot de oorlog te verzamelen. Het aantal van hen is als het zand der zee.

9 En zij trokken op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalde neer uit de hemel en verslond hen.

10 En de Duivel, die hen misleidde, werd in het meer van vuur en zwavel geslingerd [Gehenna], waar zowel het wilde beest als de valse profeet reeds waren; en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden tot in alle eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja natuurlijk, dat is toch duidelijk? Van alle bomen werd hem er één verboden en dat was uitgerekend de boom waar Adam en Eva beide bijstonden toen de satan hen verleidde. De boom was dus machtig interessant door het gebod!
Kijk nu eens naar de feiten.

A&E hadden alles in de tuin van Eden tot hun beschikking. Er was een overvloed. JHWH stelde echter één beperking in: 17 Maar wat de boom der kennis van goed en kwaad betreft, gij moogt daarvan niet eten, want op de dag dat gij daarvan eet, zult gij beslist sterven.

Als schepper van hemel en aarde waren alle dingen zijn eigendom. JHWH stelde dat aan de mens ter beschikking en stelde daarvoor slechts één voorwaarde.

Iedere huiseigenaar stelt voorwaarden aan zijn huurders. Dat is rechtmatig. Bij een ernstige overtreding volgt uitzetting.

A&E stalen van de boom van God en kregen daarvoor de bekende sanctie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet niet of het jou ook opvalt, maar er wordt gesproken over het nageslacht van de vrouw. Die vrouw is natuurlijk Eva.
Het zal je waarschijnlijk verbazen, maar het is niet Eva.

Jezus wordt „het Lam Gods†genoemd, en hij wordt figuurlijk afgebeeld als een echtgenoot, zoals blijkt uit de woorden van een engel: „Kom hier, ik zal u de bruid, de vrouw van het Lam, tonen†(Johannes 1:29; Openbaring 21:9). Wie is dan die bruid of vrouw? „De vrouw van het Lam†bestaat uit Christus’ getrouwe gezalfde volgelingen, [de kleine kudde] die samen met hem deel zullen uitmaken van zijn hemelse regering (Openbaring 14:1, 3).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Genesis 3:15 En ik zal vijandschap stellen tussen u en de vrouw en tussen uw zaad en haar zaad. Hij zal u in de kop vermorzelen en gij zult hem in de hiel vermorzelen.â€

Deze eerste profetie werd ruim 6000 jaargeleden uitgesproken.

De hiel is ca 2000 jaargeleden vermorzeld, maar dit was niet dodelijk.

De kop van de slang, Satan dus, wordt volgens de Bijbel dus aan het einde van de duizend jaar vermorzeld. De bijbel is m.i. hierin heel duidelijk.

Er staat: en gij zult hem de hiel vermorzelen: de slang zal dat doen. Dat slaat op de kruisiging volgens mij. Hij kon er alleen maar voor zorgen dat Jezus lichamelijk stierf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het eerste stuk gaat over de antichrist en het tweede over de gevallen cherub waar ie bezeten van wordt, in mijn nederige opinie

Het hele hoofdstuk Ezechiël 28 gaat over de koning van Tyrus, vergelijk vers 2, 12 en 17. Als je je mening echt zo nederig vond zou je hem nu zeker bijstellen.

Dan heb ik nog wel een uitleg nodig hoe dit op een mens kan slaan:

Volmaakt zijt gij van gestalte,

vol van wijsheid, volkomen schoon.

13 In Eden waart gij, Gods hof;

allerhande edelgesteente overdekte u:

rode jaspis, chrysoliet en prasem,

turkoois, chrysopraas en nefriet,

lazuursteen, hematiet en malachiet.

Van goud was het werkstuk, waarin zij waren gevat

en aan u vastgehecht;

toen gij geschapen werdt, waren zij gereed.

14 Gij waart een beschuttende cherub met uitgespreide vleugels;

Ik had u een plaats gegeven:

gij waart op de heilige berg der goden,

wandelend te midden van vlammende stenen.

15 Onberispelijk waart gij in uw wandel, (welk mens is onberispelijk in zijn wandel?)

vanaf de dag dat gij geschapen werdt,

totdat er onrecht in u werd gevonden:

16 door uw uitgebreide handel zijt gij vervuld geraakt

met geweldenarij en kwaamt gij tot zonde.

Van de berg der goden verbande Ik u

en deed u weg, gij beschuttende cherub,

van tussen de vlammende stenen.

17 Trots was uw hart op uw schoonheid –

met uw luister hebt gij ook uw wijsheid teniet doen gaan.

Ter aarde wierp Ik u neer,

en maakte u tot een schouwspel voor koningen

om met leedvermaak naar u te zien.

JHWH inspireerde zijn profeet Ezechiël ertoe de koninklijke dynastie van Tyrus aan de kaak te stellen en te veroordelen. In die boodschap aan „de koning van Tyrus†staan dingen die van toepassing zijn op zowel de Tyrische dynastie als de oorspronkelijke verrader, Satan, die ’niet vaststond in de waarheid’ (Ezechiël 28:12; Johannes 8:44). Ooit was Satan een loyaal geestelijk schepsel in JHWH’s organisatie van hemelse zonen. Via Ezechiël wees JHWH op de achterliggende oorzaak van de ontrouw van zowel de Tyrische dynastie als Satan:

„In Eden, de tuin van God, bleekt gij te zijn. Allerlei edelgesteente was uw bedekking: . . . Gij zijt de gezalfde cherub die beschut . . . Gij waart onberispelijk in uw wegen vanaf de dag dat gij werdt geschapen totdat er onrechtvaardigheid in u werd gevonden. Wegens de overvloed van uw handelswaren hebben zij uw midden met gewelddaad gevuld, en gij zijt gaan zondigen. . . . En ik zal u verdelgen, o beschuttende cherub . . . Uw hart werd hoogmoedig wegens uw schoonheid. Gij hebt uw wijsheid vanwege uw stralende pracht bedorven†(Ezechiël 28:13-17). Hoogmoed bracht de Tyrische koningen er dus toe geweld te gebruiken tegen JHWH’s volk. Tyrus verwierf grote rijkdom als handelscentrum en grote faam wegens zijn mooie producten (Jesaja 23:8, 9). De Tyrische koningen gingen te veel van zichzelf denken en ze begonnen Gods volk te onderdrukken.

Zo ging het ook met het geestelijke schepsel dat Satan werd: ooit beschikte hij over alle wijsheid die maar nodig kon zijn om Gods opdrachten uit te voeren. Maar in plaats van dankbaar te zijn, werd hij ’opgeblazen van trots’ en kreeg hij minachting voor Gods manier van regeren (1 Timotheüs 3:6). Hij kreeg zo’n hoge dunk van zichzelf dat hij ernaar ging verlangen door Adam en Eva aanbeden te worden. Dat verdorven verlangen werd vruchtbaar en bracht zonde voort (Jakobus 1:14, 15). Satan wist Eva over te halen de vrucht te eten van de enige boom die God verboden had verklaard. Vervolgens gebruikte Satan haar om Adam van de verboden vrucht te laten eten (Genesis 3:1-6). Daarmee verwierp het eerste mensenpaar Gods recht om over hen te regeren en werden ze in feite aanbidders van Satan. Zijn hoogmoed kent geen grenzen. Alle met verstand begiftigde schepselen in de hemel en op aarde, inclusief Jezus Christus, heeft hij proberen over te halen om hem te aanbidden en zo JHWH’s soevereiniteit te verwerpen. — Mattheüs 4:8-10; Openbaring 12:3, 4, 9.

We zien dus dat hoogmoed zijn oorsprong vindt bij Satan. Het is de onderliggende oorzaak van de zonde, het leed en de corruptie in de wereld van vandaag. Als „god van dit samenstel van dingen†blijft Satan gevoelens van ongepaste trots en hoogmoed bevorderen (2 Korinthiërs 4:4). Hij weet dat hij niet lang meer heeft en daarom voert hij oorlog tegen ware christenen. Zijn doel is dat ze zich van God afkeren en zichzelf gaan liefhebben, dat ze aanmatigend en hoogmoedig worden. De bijbel voorzei dat zulke egoïstische trekjes heel gewoon zouden zijn in deze „laatste dagenâ€.

2 Timotheüs 3:

1 Maar weet dit, dat er in de laatste dagen kritieke tijden zullen aanbreken, die moeilijk zijn door te komen.

2 Want de mensen zullen zichzelf liefhebben, het geld liefhebben, zullen aanmatigend zijn, hoogmoedig, [Lett.: „hoger, superieur schijnend.] lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar, deloyaal,

Openbaring 12:

12 Weest hierom vrolijk, GIJ hemelen en GIJ die daarin verblijft! Wee de aarde en de zee, want de Duivel is tot U neergedaald, en hij heeft grote toorn, daar hij weet dat hij slechts een korte tijdsperiode heeft.â€

17 En de draak werd toornig op de vrouw en ging heen om oorlog te voeren tegen de overgeblevenen van haar zaad, die de geboden van God onderhouden en het werk hebben dat bestaat in het getuigenis afleggen omtrent Jezus.

Jezus Christus heeft de rotte vruchten van Satans hooghartigheid moedig aan de kaak gesteld. Bij minstens drie gelegenheden maakte Jezus ten overstaan van zijn zelfingenomen vijanden duidelijk volgens welke regel JHWH in zijn omgang met mensen te werk gaat: „Een ieder die zich verhoogt, zal vernederd worden, maar wie zich vernedert, zal verhoogd worden.†— Lukas 14:11; 18:14; Mattheüs 23:12.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Genesis 3:15 En ik zal vijandschap stellen tussen u en de vrouw en tussen uw zaad en haar zaad. Hij zal u in de kop vermorzelen en gij zult hem in de hiel vermorzelen.â€

Deze eerste profetie werd ruim 6000 jaargeleden uitgesproken.

De hiel is ca 2000 jaargeleden vermorzeld, maar dit was niet dodelijk.

De kop van de slang, Satan dus, wordt volgens de Bijbel dus aan het einde van de duizend jaar vermorzeld. De bijbel is m.i. hierin heel duidelijk.

Er staat: en gij zult hem de hiel vermorzelen: de slang zal dat doen. Dat slaat op de kruisiging volgens mij. Hij kon er alleen maar voor zorgen dat Jezus lichamelijk stierf.

Satan zal inderdaad "de hiel" vermorzelen. Jezus stierf dus letterlijk en kreeg dus na 3 dagen een opstanding door zijn vader.

Satan probeerde Jezus als Baby te doden, maar dat stond JHWH niet toe.

Door zijn opstanding werd Jezus een levengevende geest.

1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.†De laatste Adam werd een levengevende geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prediker 9:1 Ik wendde mij om te zien onder de zon dat niet de snellen de wedloop hebben, noch de sterken de strijd, noch ook de wijzen het voedsel hebben, noch ook de verstandigen de rijkdom hebben, noch zelfs zij die kennis bezitten de gunst hebben; want tijd en onvoorziene gebeurtenissen treffen hen allen.

God laat dus gebeurtenissen toe.

Hij zal echter niet toelaten dat mensen de aarde vernielen.

Hij zal degenen verderven, die de aarde verderven.{b]Openbaring 11:18b[/b]

Link naar bericht
Deel via andere websites
God laat dus gebeurtenissen toe.

Hij zal echter niet toelaten dat mensen de aarde vernielen.

Hij zal degenen verderven, die de aarde verderven.{b]Openbaring 11:18b[/b]

Vooralsnog laat God het wel toe, als je kijkt hoe de mens toch vrij voortvarend maar ook ongestraft de aarde in de vernieling aan het helpen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
God laat dus gebeurtenissen toe.

Hij zal echter niet toelaten dat mensen de aarde vernielen.

Hij zal degenen verderven, die de aarde verderven.{b]Openbaring 11:18b[/b]

Vooralsnog laat God het wel toe, als je kijkt hoe de mens toch vrij voortvarend maar ook ongestraft de aarde in de vernieling aan het helpen is.

Natuurlijk!

De mens heeft nu eenmaal een vrije wil en kan dus de Bijbelse normen en waarden naast zich neer leggen. En dat gebeurd nu massaal.

Maar zijn ingrijpen is gepland.

2 Petrus 3:9 JHWH is niet traag ten aanzien van zijn belofte, zoals sommigen traagheid beschouwen, maar hij is geduldig met U, omdat hij niet wenst dat er iemand vernietigd wordt, maar wenst dat allen tot berouw geraken.

Hij laat iedereen waarschuwen:

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.

Dit is m.i. duidelijk:

1 Korinthiërs 6:

9 Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen,

10 noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, noch afpersers zullen Gods koninkrijk beërven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kortom: God's ingrijpen is dus gepland, maar kan nog wel even duren.
Jezus:

Markus 13:

32 Van die dag of het uur weet niemand iets af, noch de engelen in de hemel, noch de Zoon, dan de Vader.

33 Blijft toezien, blijft wakker, want GIJ weet niet wanneer de bestemde tijd is.

34 Het is als met een mens die, toen hij naar het buitenland reisde, zijn huis verliet en aan zijn slaven volmacht gaf, aan een ieder zijn werk, en de deurwachter gebood waakzaam te zijn.

35 Waakt daarom voortdurend, want GIJ weet niet wanneer de meester van het huis komt, laat op de dag of te middernacht of bij het hanengekraai of vroeg in de morgen;

36 opdat hij, wanneer hij plotseling komt, U niet slapend vindt.

37 Wat ik echter tot U zeg, zeg ik tot allen: Waakt voortdurend.â€

Vervolgens gaat hij de gebeurtenissen in die tijd omschrijven in Mt 24.

Dat zijn oorlogen tussen de natiën, voedsel tekorten, aardbevingen, toename wetteloosheid zal de liefde van de mensen bekoelen en het goede nieuws zal wereldwijd gepredikt worden.

In de diverse illustraties omschrijft hij wat hij zal aantreffen en wat er in de eindtijd gebeurd. Het is wat veel om dat te citeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, dat is de vraag. Sinds ik die foto van Obama heb gezien met het kapsel van zijn vrouw is hij volgens mij niet de antichrist.

Maar we zitten nu op 6000 jaar en de zevende dag is een rustdag van 1000 jaar.

na de schepping van Adam en Eva rustte God.

3 Voorts zegende God de zevende dag en hij heiligde die, omdat hij daarop is blijven rusten van al zijn werk, dat God geschapen heeft om het te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoezo? Hebben wij bijvoorbeeld de tsunami in 2004 veroorzaakt? Niet alle ellende in de wereld word veroorzaakt door de mens.

Nee, maar ik geloof weer dat dat een gevolg is van de zondeval. Om uwentwil (omdat Adam wilde zondigen) is de aardbodem vervloekt. Oorspronkelijk was alles in balans.

Ho, voor mijn gevoel spreek je jezelf nu tegen.

Nee, niet de mens, maar Adam, die de zondeval veroorzaakte waardoor de aardbodem vervloekt werd, is de schuldige. Adam is toch de eerste Mens. :? .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoezo? Hebben wij bijvoorbeeld de tsunami in 2004 veroorzaakt? Niet alle ellende in de wereld word veroorzaakt door de mens.

Nee, maar ik geloof weer dat dat een gevolg is van de zondeval. Om uwentwil (omdat Adam wilde zondigen) is de aardbodem vervloekt. Oorspronkelijk was alles in balans.

Ho, voor mijn gevoel spreek je jezelf nu tegen.

Nee, niet de mens, maar Adam, die de zondeval veroorzaakte waardoor de aardbodem vervloekt werd, is de schuldige. Adam is toch de eerste Mens. :? .

O ja, inderdaad. Het wordt niet veroorzaakt door de mensen die nu leven bedoelde ik, maar het is veroorzaakt door de mens, Adam, inderdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, maar ik geloof weer dat dat een gevolg is van de zondeval. Om uwentwil (omdat Adam wilde zondigen) is de aardbodem vervloekt. Oorspronkelijk was alles in balans.

Ho, voor mijn gevoel spreek je jezelf nu tegen.

Nee, niet de mens, maar Adam, die de zondeval veroorzaakte waardoor de aardbodem vervloekt werd, is de schuldige. Adam is toch de eerste Mens. :? .

O ja, inderdaad. Het wordt niet veroorzaakt door de mensen die nu leven bedoelde ik, maar het is veroorzaakt door de mens, Adam, inderdaad.

Adam veroorzaakte de hedendaagse orkanen en aardbevingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In tegenstelling tot een domme plant is een mens in staat zichzelf te voeden. Een plant is afhankelijk van iemand die hem voedt de mens is van God afhankelijk om goed geestelijk voedsel te ontvangen. Maar hij/zij dient wel zelf te eten/drinken tenzij het een (geestelijke)baby betreft, ja die moet nog gevoed worden.

Er is op dit moment zo veel geestelijk voedsel te krijgen dat als je geestelijk verhongert het inderdaad aan jezelf te wijten is.

(Spreuken 19:24) 24 De luiaard heeft zijn hand in de feestschaal (Gods geestelijke voorzieningen) verborgen; hij kan haar zelfs niet naar zijn eigen mond terugbrengen.

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ho, voor mijn gevoel spreek je jezelf nu tegen.

Nee, niet de mens, maar Adam, die de zondeval veroorzaakte waardoor de aardbodem vervloekt werd, is de schuldige. Adam is toch de eerste Mens. :? .

O ja, inderdaad. Het wordt niet veroorzaakt door de mensen die nu leven bedoelde ik, maar het is veroorzaakt door de mens, Adam, inderdaad.

Adam veroorzaakte de hedendaagse orkanen en aardbevingen?

Uiteindelijk wel. Om uwentwil is de aardbodem vervloekt: omdat hij wilde zondigen,

maar de rest zondigde ook en orkanen en aardbevingen zijn pas gekomen na de zondvloed.

http://www.creationscience.com/onlinebo ... ches3.html

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid