Michiel 14 Geplaatst 29 april 2013 Rapport Share Geplaatst 29 april 2013 Een ZwitÂserse pasÂtoor biedt alle stellen die bij hem in het huwelijksÂbootje stapÂpen een huwelijksÂgarantie van 15 jaar. De overeenkomst bepaalt dat zij minÂstens een keer per jaar bij hem langskomen. Hij zegt dat hij ervan overÂtuÂigd is dat relaties sterker zijn en langer standÂhouden als de echtgenoten nauw conÂtact houden met hun priester en met hem over hun probÂleÂmen spreken. De geestelijke verÂbond de afgelopen zeven jaar 44 kopÂpels in de echt. DaarÂvan is er nog geen een gescheiden. De pasÂtoor zegt dat hij de terÂmijn van 15 jaar heeft gekozen omdat de meeste huwelijken misÂlukken tussen de 7 en 15 jaar na het afsÂluiten van het huwelijk. Hij verzekÂert dat hij een realÂisÂtisÂche kijk heeft op het leven van een kopÂpel: "Als ik merk dat het samenÂleven van een kopÂpel echt niet langer mogelijk is, dan zal ik hen het advies geven om te scheiÂden. Maar dat heb ik gelukkig nog niet meegeÂmaakt." Bron: RKNieuws.net Terug naar frontpage Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 29 april 2013 Rapport Share Geplaatst 29 april 2013 Ik denk dat huwelijkscounseling goed is voor elk stel. Om eerlijk te kunnen praten over problemen die je tegenkomt in je huwelijk. Dus dit is wel een goed initiatief. Al hoeft het natuurlijk geen pastoor/priester/dominee te zijn. Een gewone relatietherapeut is ook prima. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 29 april 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2013 Wel een interessant concept. Ben alleen benieuwd hoe de garantie eruit ziet als een huwelijk die 15 jaar toch niet haalt. Link naar bericht Deel via andere websites
Ken Yehuwdiy 0 Geplaatst 29 april 2013 Rapport Share Geplaatst 29 april 2013 Leuk bedacht maar wat als de priester het zelf niet haalt? Link naar bericht Deel via andere websites
cobybryant 0 Geplaatst 29 april 2013 Rapport Share Geplaatst 29 april 2013 Waarom niet gelijk een levenslange garantie? (moet ie misschien wel een opvolger regelen inderdaad) Zat mensen die na 20 jaar nog scheiden tegenwoordig. Goed initiatief verder. Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 29 april 2013 Rapport Share Geplaatst 29 april 2013 Een beetje het zelfde idee als een marriagecourse. Al hebben ze het daar niet over garanties. http://www.marriagecourse.nl/ Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten