Spring naar bijdragen

15 Jaar huwelijks garantie


Aanbevolen berichten

Een Zwit­serse pas­toor biedt alle stellen die bij hem in het huwelijks­bootje stap­pen een huwelijks­garantie van 15 jaar. De overeenkomst bepaalt dat zij min­stens een keer per jaar bij hem langskomen. Hij zegt dat hij ervan over­tu­igd is dat relaties sterker zijn en langer stand­houden als de echtgenoten nauw con­tact houden met hun priester en met hem over hun prob­le­men spreken.

De geestelijke ver­bond de afgelopen zeven jaar 44 kop­pels in de echt. Daar­van is er nog geen een gescheiden. De pas­toor zegt dat hij de ter­mijn van 15 jaar heeft gekozen omdat de meeste huwelijken mis­lukken tussen de 7 en 15 jaar na het afs­luiten van het huwelijk. Hij verzek­ert dat hij een real­is­tis­che kijk heeft op het leven van een kop­pel: "Als ik merk dat het samen­leven van een kop­pel echt niet langer mogelijk is, dan zal ik hen het advies geven om te schei­den. Maar dat heb ik gelukkig nog niet meege­maakt."

Bron: RKNieuws.net

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat huwelijkscounseling goed is voor elk stel. Om eerlijk te kunnen praten over problemen die je tegenkomt in je huwelijk. Dus dit is wel een goed initiatief. Al hoeft het natuurlijk geen pastoor/priester/dominee te zijn. Een gewone relatietherapeut is ook prima.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid