Spring naar bijdragen

Tijdelijke genzing vs. eeuwige genezing


Aanbevolen berichten

De titel van het topic is waar het om draait.

Kan je mij twee vormen van eeuwige genezing noemen en twee van tijdelijke?

Wat is het nut van tijdelijke genezing?

Twee nog wel? Eeuwig: genezing van je hart/ziel, wat ook redding inhoudt, het meest belangrijk. Genezing van afkerigheid, Ik zal u van uw afdwalingen genezen.

Tijdelijk: genezing van je lichaam, ziel kan trouwens ook denk ik, want als je emoties genezen zijn en je gaat weer de fout in, kun je weer opnieuw beginnen.

Het nut van tijdelijke genezing?

Johannes 10:37-38

Indien Ik de werken mijns Vaders niet doe, gelooft Mij niet, 38 doch indien Ik ze doe en gij Mij toch niet gelooft, gelooft dan de werken, opdat gij weten en erkennen moogt, dat de Vader in Mij is en Ik in de Vader.

Geliefde, ik bid dat het u welgaat en gij gezond zijt, gelijk het uw ziel welgaat.

Nut: God wil graag dat het goed met ons gaat, daar word je blij van en je omgeving ook en God wordt erdoor verheerlijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De titel van het topic is waar het om draait.

Kan je mij twee vormen van eeuwige genezing noemen en twee van tijdelijke?

Wat is het nut van tijdelijke genezing?

Het: Johannes 11:4 Toen Jezus dit hoorde zei hij: ‘Deze ziekte loopt niet uit op de dood, maar op de eer van God, zodat de Zoon van God geëerd zal worden.’

passeerde onderweg het:

14 Toen zei hij hun ronduit: ‘Lazarus is gestorven, 15 en om jullie ben ik blij dat ik er niet bij was: nu kunnen jullie tot geloof komen.

3 verzen uit het Evangelie naar Johannes die m.i. duidelijk maken waar het om draait "in leven en in sterven": het komen tot geloof, opdat God de eer ontvangt die Hem toekomt.

Wat is het nut van genezing als het gaat om een ziekte die "niet uitloopt op de dood"? Maar wat is dan "ziekte" als deze "ziekte die niet zou uitlopen op de dood" uitliep op de "dood" van Lazarus? (Is die ziekte dan een toestand die wij mensen zouden herkennen als "ziek" = "tekort aan lichamelijke gezondheid"?)

Het zijn m.i. niet de tijdelijke ziekten (of men daar nu dood aan gaat of niet) die we moeten vrezen, maar de "ziekte die werkelijk leidt tot de dood": de toestand waarbij men niet komt tot geloof...

Het nut van "tijdelijke genezing" is (in welke vorm deze zich ook voordoet - niet beperkt tot 2 voorbeelden) is "tijd van leven" en valt onder "Gods genade".

Maar werkelijke genezing is de toestand waarin men zich "met lichaam en ziel, in leven en sterven het eigendom weet, niet van zichzelf, maar van onze trouwe Heiland Jezus Christus". En men beseft dat men in eeuwigheid moet bouwen op dat Fundament. Leeft vanuit de wetenschap dat enkel God het is die leven geeft... "Geloof", dus...

En dat valt weer niet uit te splitsen in 2 voorbeelden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ken, alles hier op aarde is tijdelijk en natuurlijk ook genezing, lichamelijk en geestelijk.

Lichamelijke genezing:

we gaan allemaal vroeg of laat dood al de genezingen en therapieën ten spijt. Want we staan nog steeds onder de Adamitische zonde. Jezus heeft ons losgekocht van dood en verderf maar dat wordt pas geëffectueerd in zijn 1000-jarige regering.

Geestelijke genezing:

Nu is het wel mogelijk om geestelijk/spiritueel gezond te zijn, daat betekent los te zijn van de satanische geest die deze wereld beheerst. Dit is alleen mogelijk als men zich tot JHWH keert via Christus.

(2 Korinthiërs 3:14-17) . . . Maar hun geestelijke vermogens waren afgestompt. Want tot op de huidige dag blijft dezelfde sluier bij het lezen van het oude verbond onopgetild, omdat hij door bemiddeling van Christus wordt weggedaan. 15 Ja, tot heden toe ligt er ... een sluier over hun hart. 16 Maar wanneer men zich tot Jehovah keert, wordt de sluier weggenomen. 17 Jehovah nu is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid.

We dienen te wachten op het ingrijpen van de ware God in actieve dienst voor hem, totdat Silo (Jezus Christus) komt en zijn 1000-jarige regering begint.

Fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als tijdelijke genezing lichamelijke genezing inhoudt, dan denk ik dat het bedoeld is als getuigenis van God. Maar het is dus altijd het middel, en niet het doel, terwijl het in grote genezingsdiensten vaak als doel op zich wordt neergezet.

Ik hoorde laatst van een vrouw die een paar jaar geleden wonderbaarlijk genezen was van een lichamelijke aandoening en dat toen echt als wonder van God zag. In de afgelopen jaren zijn er nare dingen gebeurd in haar kerk en nou is ze haar geloof kwijt. Ze gelooft ook niet meer dat die genezing van een paar jaar geleden een wonder van God was.

Ik vond het wel een eye-opener: we willen allemaal heel graag wonderen zien, en lichamelijke genezingen zijn daar een prachtig voorbeeld van. Maar uiteindelijk komt het toch gewoon aan op geloof, en zal ook zo'n wonder je geen houvast geven. Kortom, we moeten het belang van 'tijdelijke genezingen' niet overschatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:2 Geliefde, ik bid, dat het u in alles wèl ga en gij gezond zijt, gelijk het uw ziel wèl gaat.

Het is Gods wil dat het Zijn kinderen in alles goed gaat, naar lichaam, ziel en geest. Het is Zijn wil dat het Zijn kinderen op dit moment goed gaat en dat voor eeuwig. Het is Zijn wil dat het je goed gaat wat betreft gezondheid en financiën en dat je rust, vrede, blijdschap, vrijheid en bescherming hebt. Al deze zegeningen in het leven van Zijn kinderen, zijn tot eer van God.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ken, alles hier op aarde is tijdelijk en natuurlijk ook genezing, lichamelijk en geestelijk.

Lichamelijke genezing:

we gaan allemaal vroeg of laat dood al de genezingen en therapieën ten spijt.

Eens.

Want we staan nog steeds onder de Adamitische zonde. Jezus heeft ons losgekocht van dood en verderf maar dat wordt pas geëffectueerd in zijn 1000-jarige regering.

Nu schrik ik toch een beetje, maar u zegt het tenminste ronduit dat u onder de wet bent en er is geen wet die wat tegen eerlijkheid heeft. De wet waar ik onder ben is niet die van Adam, noch die van Mozes.

'Want de zonde zal over u niet heersen. U bent namelijk niet onder de wet, maar onder de genade.' (Rom 6,14)

'U bent duur gekocht; word dus geen slaven van mensen.' (1 Kor 7,23)

Veelzeggend dat Paulus de vrijgekochte christenen waarschuwt geen slaven te worden van mensen en ik durf dat te lezen als 'menselijke organisaties' zoals misschien de mijne en de uwe.

Heeft u er wel eens over nagedacht dat een duizendjarig vredesrijk vrij kort is in de eeuwigheid bezien? Immers, een dag is bij de Heere als duizend jaar en wat heeft iemand aan een dag vrede en een eeuwigheid oorlog? Wees niet bang om ZELF te denken want hij heeft zijn wetten in de harten van de ware Israëlieten geschreven! Word een van de 12 keer 12 broeder en denk!

Geestelijke genezing:

Nu is het wel mogelijk om geestelijk/spiritueel gezond te zijn, daat betekent los te zijn van de satanische geest die deze wereld beheerst. Dit is alleen mogelijk als men zich tot JHWH keert via Christus.

(2 Korinthiërs 3:14-17) . . . Maar hun geestelijke vermogens waren afgestompt. Want tot op de huidige dag blijft dezelfde sluier bij het lezen van het oude verbond onopgetild, omdat hij door bemiddeling van Christus wordt weggedaan. 15 Ja, tot heden toe ligt er ... een sluier over hun hart. 16 Maar wanneer men zich tot Jehovah keert, wordt de sluier weggenomen. 17 Jehovah nu is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid.

We dienen te wachten op het ingrijpen van de ware God in actieve dienst voor hem, totdat Silo (Jezus Christus) komt en zijn 1000-jarige regering begint.

Fijne dag,

Ed

Nou na uw doem preek is mijn dag donker geworden! Nee grapje hoor, maar als ik u mag geloven kan Jezus wel blijven komen tot hij een ons weegt, want dat Silo zou komen is volgens hem zelf vervuld tijdens zijn aardse wandeling. Vreemd dat jij hem nog verwacht, ben je soms een uiterlijke jood?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Want we staan nog steeds onder de Adamitische zonde. Jezus heeft ons losgekocht van dood en verderf maar dat wordt pas geëffectueerd in zijn 1000-jarige regering.

Nu schrik ik toch een beetje, maar u zegt het tenminste ronduit dat u onder de wet bent en er is geen wet die wat tegen eerlijkheid heeft. De wet waar ik onder ben is niet die van Adam, noch die van Mozes.

Je hangt wel wat op aan deze uitspraak, maar vast omdat je al veel van Ed Clammers gelezen hebt. Maar wat er staat, is toch juist: we staan in twee bedelingen, die van Adam en die van Christus. In ons vlees voelen we nog de bedeling van Adam, terwijl we in de geest verlangen naar de komst van Christus en daarvan de tekenen zien. Naar wat ik in Openbaring gelezen heb over het 1000-jarig rijk, denk ik aan de periode tussen kruis en komst. Dus precies die periode waarin de duivel er nog wel is, maar zijn macht beperkt. Ondertussen zien we al de effectuering.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Duizend jaar kan ook voor eeuwig betekenen en als ik hoofdstuk 7 van Daniel lees aangaande zijn droom over Jezus (de Mensenzoon) is dat ook de enige conclusie die ik kan trekken.

13 Ik keek toe in de nachtvisioenen,

en zie, er kwam met de wolken van de hemel Iemand

als een Mensenzoon.

Hij kwam tot de Oude van dagen

en men deed Hem voor Zijn aangezicht naderbijkomen.

14 Hem werd gegeven heerschappij, eer en koningschap,

en alle volken, natiën en talen moesten Hem vereren.

Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die Hem niet ontnomen zal worden,

en Zijn koningschap zal niet te gronde gaan.

Aangezien Jezus zelf gezegd heeft dat hij de wet en de profeten niet zou afschaffen maar vervullen (Mat 5,17) geloof ik niet dat de duizend jaar met betrekking tot Jezus' koningschap staan voor een bepaalde tijd. Nee, ik geloof dat de duizend jaar waar Johannes in openbaring over profeteert staan voor eeuwig en zonder einde. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof niet dat dit topic over het duizendjarig rijk gaat.

On topic dan.

Humanist zei al: definieer genezing.

Als een genezing tijdelijk is, is het voor mij geen echte genezing. Dan is het stopwerk. En als er in de naam van Jezus genezingen plaatsvinden, dan hebben die wat mij betreft eeuwigheidswaarde, ook al is het lichaam vergankelijk. Genezingen in de naam van Jezus zijn tekenen van het Koninkrijk der hemelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ken,

nee ik ben geen uiterlijke Jood. Terecht uitgedrukt trouwens, want innerlijk moeten we natuurlijk wel een Jood=Godlover zijn (want dat is de betekenis van Jood).

Nee hoor ik geloof ook dat Jezus, de Messias, op aarde is geweest voor ons is gestorven en een opstanding heeft gehad.

Maar de Parousia van Jezus is heel ander verhaal.

Ik ben ervan overtuigd dat zijn Parousia (=wederkomst) NU al een tijdje aan de gang is.

Dan zal Jezus binnenkort zijn (Openbaring 22:2) . . .genezing van de natiën. . .beginnen totdat Jezus zal vervullen wat in Jesaja staat....(Jesaja 33:24) En geen inwoner zal zeggen: „Ik ben ziek.†Het volk dat in [het land] woont, zal vergiffenis van zijn dwaling hebben ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Peter,

In de 1000 jaar dat Christus regeert zal de Duivel worden gebonden en zal hij geen invloed kunnen uitoefenen op de aarde (en hemel maar dat had hij al niet, daar was die al uit verwijderd.).

(Openbaring 20:1-3) 20 En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand. 2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar. 3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren.. . .

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Peter,

In de 1000 jaar dat Christus regeert zal de Duivel worden gebonden en zal hij geen invloed kunnen uitoefenen op de aarde (en hemel maar dat had hij al niet, daar was die al uit verwijderd.).

(Openbaring 20:1-3) 20 En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand. 2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar. 3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren.. . .

groet,

Ed

En na duizend jaar mag ie weer zijn gang gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ken,

nee ik ben geen uiterlijke Jood. Terecht uitgedrukt trouwens, want innerlijk moeten we natuurlijk wel een Jood=Godlover zijn (want dat is de betekenis van Jood).

Nee hoor ik geloof ook dat Jezus, de Messias, op aarde is geweest voor ons is gestorven en een opstanding heeft gehad.

Maar de Parousia van Jezus is heel ander verhaal.

Ik ben ervan overtuigd dat zijn Parousia (=wederkomst) NU al een tijdje aan de gang is.

Dan zal Jezus binnenkort zijn (Openbaring 22:2) . . .genezing van de natiën. . .beginnen totdat Jezus zal vervullen wat in Jesaja staat....(Jesaja 33:24) En geen inwoner zal zeggen: „Ik ben ziek.†Het volk dat in [het land] woont, zal vergiffenis van zijn dwaling hebben ontvangen.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:24a En geen inwoner zal zeggen: Ik ben ziek

Mooie tekst. Je hebt mijn ogen geopend voor deze tekst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cyrillisch,

Heb je nooit gelezen in Openbaring wat er met Satan gaat gebeuren?

Na die 1000 jaar zal hij nog even worden losgelaten om degene die dan op aarde leven nog 1 keer te beproeven. Hij zal nog een menigte misleiden maar die zullen worden vernietigd en nooit meer tot bestaan komen.

ees zelf maar......

(Openbaring 20:7-10) . . .Zodra nu de duizend jaar geëindigd zijn, zal Sa̱tan uit zijn gevangenis worden losgelaten, 8 en hij zal uitgaan om de natiën te misleiden die aan de vier hoeken van de aarde zijn, Gog en Ma̱gog, om hen tot de oorlog te verzamelen. Het aantal van hen is als het zand der zee. 9 En zij trokken op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalde neer uit de hemel en verslond hen. 10 En de Duivel, die hen misleidde, werd in het meer van vuur en zwavel geslingerd,. . .

(Openbaring 20:14) . . .Dit betekent de tweede dood: het meer van vuur. . .

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank Eulogía,

Vind je deze tekst ook niet schitterend......

(Openbaring 21:1-4) Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.â€

Als ziekte en dood er niet meer zullen zijn dan is eeuwig leven toch mogelijk, inderdaad dit was en is altijd Gods bedoeling geweest.

(Psalm 37:29) De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid