Spring naar bijdragen

Interactieve jeugdbijbel in oktober op de markt


Aanbevolen berichten

hsv_jongerenbijbel200.jpgOver een half jaar verschijnt de eerste Nederlandse interactieve jongerenbijbel. Het is de digitale versie van de jeugdeditie van de Herziene Statenvertaling (HSV). De HSV-Jongerenbijbel ligt vanaf oktober in de boekhandel.

Deze jeugdbijbel is een initiatief van het bestuur van de Herziene Bijbelvertaling. De HSV-Jongerenbijbel wordt gedrukt bij uitgeverij Jongbloed in Heerenveen, naar verwachting in een eerste oplage van 10.000 exemplaren. Er komt ook een app voor smartphones en tablets, zo is gisteren bekendgemaakt tijdens de presentatie van een prepublicatie van de HSV-Jongerenbijbel in Heerenveen.

De digitale versie kent nog veel meer extra's dan de papieren editie, zoals foto's en landkaarten. Via één klik verschijnt extra informatie bij een bijbelhoofdstuk en het is mogelijk aantekeningen te maken. Klaas van der Kamp van Jongbloed: "Voor bijbeluitgevers is dit een revolutie. Er komt een nieuwe generatie bijbellezers."

Bron: HetGoedeLeven
Bron: Kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben op zich wel benieuwd naar de app. (Oh, wat klinkt dat 2013) De jongerenbijbel die ik heb, is van een groot formaat, en een bijbel die je op je telefoon kan meedragen lijkt me een stuk makkelijker. En met wat interactieve extra's qua visuele ondersteuning maakt het de bijbelverhalen wat echter voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoor zelf die geluiden ook vaak, maar van mensen waar ik mijn twijfels bij heb of ze dat wel goed kunnen beoordelen.

Wat ik zoal hoor vind ik niet veel verder gaan dan dat de HSV in feite dichter bij de Statenvertaling staat. En laat ik de SV nou juist een slechte vertaling vinden.

De HSV klinkt vast heel vertrouwd als je de SV vanuit je achtergrond kent en/of een beetje vertrouwd bent met het christelijke jargon met al die hebraïsmen en vindt dat een vertaling niet teveel doeltaal gericht mag zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid