Spring naar bijdragen

Paus geinstalleerd


Aanbevolen berichten

In de Sint-Pieterskerk in Rome is paus Franciscus geïnstalleerd. Volgens de traditie kreeg hij het pallium opgelegd, een witte, stoffen band gemaakt van wol. Ook werd hem de vissersring overhandigd, met daarop een beeltenis van Petrus als visser. Zes kardinalen spraken symbolisch hun trouw uit.

Voor het eerst in de geschiedenis mochten tv-camera's het overhandigen van de pontificalia vastleggen.

Voor de ceremonie maakte de paus een rondrit over het volgestroomde plein in een open pausmobiel. Hij stopte een paar keer en stapte zelfs uit om mensen op het plein te zegenen en te kussen.

Bron: NOS

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las in de krant dat ze bang waren dat hij van zijn tekst af ging wijken en ze dat dan niet konden vertalen. Is dat nog goed gekomen? Ook lastig voor zo'n paus trouwens, dan hebben de evangelische voorgangers het maar makkelijk. Oh, God zegt dat ik wat anders moet zeggen, hop, de preek leggen we maar aan de kant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"'Paus kritiseerde kerk'

Paus Franciscus heeft eerder deze maand tijdens het conclaaf waarop hij tot kerkvorst gekozen werd stevige kritiek geuit op de katholieke kerk.

Dat heeft de Cubaanse kardinaal Jaime Ortega gezegd.

Volgens Ortega riep Franciscus, toen nog kardinaal Jorge Mario Bergoglio, het Vaticaan op niet langer zo zelfingenomen te zijn en te ontwaken uit een staat van 'theologisch narcisme'.

Franciscus zei dat de kerk zich moet concentreren op zaken als zonde, lijden, onrecht en onwetendheid."

Lijkt me niet per se een verkeerde instelling voor de RK Papa.. wat jullie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
"'Paus kritiseerde kerk'

Paus Franciscus heeft eerder deze maand tijdens het conclaaf waarop hij tot kerkvorst gekozen werd stevige kritiek geuit op de katholieke kerk.

Dat heeft de Cubaanse kardinaal Jaime Ortega gezegd.

Volgens Ortega riep Franciscus, toen nog kardinaal Jorge Mario Bergoglio, het Vaticaan op niet langer zo zelfingenomen te zijn en te ontwaken uit een staat van 'theologisch narcisme'.

Franciscus zei dat de kerk zich moet concentreren op zaken als zonde, lijden, onrecht en onwetendheid."

Lijkt me niet per se een verkeerde instelling voor de RK Papa.. wat jullie?

Een kardinaal die vrijwel direct na een belofte op de Bijbel dat hij geheim zal houden wat in het conclaaf gebeurt, daarover verslag doet? Niet een bron die me direct veel zou zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid